5 Paradise-kjendiser som har BRA MUSIKK!

Bildet er tatt fra: VG.NO

Når temaet «Paradise-deltagere som gir ut musikk» først blir bragt på bordet, ja så er det gjerne et tema som som blir behandlet med hånlig latter, ELLER med litt himling med øynene etterfulgt av et aldri så lite sukk. For det er jo bare søppel alt sammen. Musikk burde først og fremst være noe som blir gitt ut av ORDENTLIGE artister. Folk som virkelig brenner for yrket, folk som kan det, og som ikke først og fremst gir ut ei “låt” eller fem for å fremdeles kunne være relevant etter at Triana har sagt; “Du kan nå sjekke ut av Paradise Hotel!”.

Det vil si.. Det finnes jo NOEN da som har gitt ut låter som ihvertfall JEG helt uironisk har hørt på mer enn bare en gang – FRIVILLIG!! Ja, jo Staysman (& Lazz) først og fremst, ja også Tix, men tro det eller ei – de er ikke heeelt alene. For i skrivende stund kommer jeg faktisk på hele FEM Paradise-kjendiser som har gitt ut minst en låt som jeg helt oppriktig syns er veldig bra. Så ja, dette innlegget er med andre ord dedikert til disse fem Pærra-folka som godt kan få lov til å kalle seg for artister for min del.

Jeg har dog laget meg noen regler på forhånd av den listen dere straks skal få dyk-stupe litt i. EN låt per artist. Låtene jeg har valgt er den låta jeg liker best fra de forskjellige utvalgte, og lista er dessuten 110% rangert fra hvilken av låtene jeg har valgt ut som jeg liker best til dårligst.

1. Tix – Jeg vil ikke leve

2. Staysman (& Lazz) – Trenger en mann

3. Sophie Vågsæter – Pelsjakka

4. Isabelle Eriksen – Fake

5. Erik Sæther – Hater

Okei – jeg MÅ bare ta og legge inn en liten bonus nå helt mot slutten. Et såkalt “hidden track” som det så populært gjerne het en gang i tiden da mer eller mindre ALLE fortsatt kjøpte cder som man spilte og spilte og spilte, om og om igjen – ja helt til musikken hakket like mye som.. Nervene til en fyr som akkurat har funnet en kvinne han kan avslutte livet sitt med.

For det var jo lenge meningen at “Swipe opp” med Martine Lunde EGENTLIG skulle ha fjerdeplassen på denne listen. Men etter mye frem og tilbake har jeg nå valgt å IKKE ha den med på listen siden det strengt talt er mest Kevin Boine sin låt.

MEN siden jeg liker den såpass godt, og det en god stund var meningen at jeg skulle ha den med, ja så velger jeg nå å avslutte dette innlegget med å klinsje den inn som et aldri så lite “bonus-spor”:

(Kevin Boine og..) Martine Lunde – Swipe up

Hvilke av disse låtene liker DU best?

Aylar Von Kuklinski

Facebook: aylarvonkaos

4 kommentarer
    1. Syntes det er skikkelig kult at du fremsnakker disse! Måten realitydeltagere blir forhåndsdømt nord og ned på, provoserer meg faktisk veldig. Jeg mener.. Hva faen er galt med å ta i mot den muligheten de har blitt tilbudt til å bli ‘sett’ gjennom deltagelse et realitykonsept? Jeg er ingen ekspert, men skjønner jo såpass at det er himla vanskelig å bli lagt merke til for de som vil inn i musikkbransjen. Uten noe til å booste en, er en rett og slett avhengig av en god dose flaks, og om det var meg som sto mellom å stole på flaksen eller å gripe en sikker mulighet til å stikke seg ut fra mengden, er det iallefall ikke tvil om hva jeg ville valgt!..
      Disse ‘besser-wisserne’ som påbertoper seg monopol på å kunne stadfeste hva som er god og dårlig musikk er til å spy av. De dømmer musikk etter to kriterier; Kulturell korrekthet og personen som utgir den.
      Men om en gidder å faktisk høre på sangen før en dømmer, er det faktisk forbannet mye bra fra reality-folket! Foruten de du nevner (Isabelle Eriksen sin er jo bare helt overlegen), har vi f.eks Adrian Sellevold fra Ex on the beach, Carl Axel Jansen (Axel & Hef), og Alexander Setesdøl, for å nevne noen..

      1. Det har provosert (og irritert) meg også en del, så du er ikke akkurat alene om det. Og desto viktigere syns jeg det er at det finnes folk som oss to som gidder å trekke frem alt det positive som virkelig også kommer fra disse FANTASTISKE menneskene, foruten dem selv.

        Dette innlegget vil kanskje ikke gjøre en stor forskjell, men hvis jeg nå i det minste har greid å få ET menneske der ute til å møtte spise samtlige av sine gamle fordummende fordommer.. Ja så er det virkelig verdt det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg