Jeg HATER photoshop!!

Okeida, så gjør jeg egentlig ikke det. Men akkurat nå er jeg DRITTLEI for jeg har gått fra det ene bildet til det andre ganske lenge nå, uten å helt klare å bestemme meg for hvilke(t) jeg skal gå for i et veldig simpelt innlegg som jeg kommer til å poste i løpet av morgendagen. Også blir jeg selvfølgelig aldri helt fornøyd når jeg sitter og redigerer heller. En ting som jeg spesielt har hengt meg ekstra oppi i dag er det faktum at jeg har litt dype øyne (altså at de går for langt innover), noe som gjerne gjør at det blir litt ekstra skygge akkurat på de områdene der.. Og jeg skal ikke en gang begynne å snakke om alt det som har med beskjæring, lys og kontrast, bildeskarphet og sånn drit å gjøre nå.. Så, bare sånn for “moro skyld” – her får dere to bilder jeg til slutt har bestemt meg for nå at jeg IKKE skal bruke i det ene blogg-innlegget dere kan vente dere i morgen:

Dere kan altså anse disse to mislykkede bildene over her som to “bortklipte scener” fra en “film” dere verken har sett eller hørt noe særlig om enda xD Hver-så-god, bare-hyggelig, og-så-videre..

JEG ER EN MISLYKKET BLOGGER!!

Nei.. Nå tror jeg rett og slett at jeg bare skal legge meg eller noe. Humøret mitt er ikke akkurat tipp-topp nå. Er på slike dager som denne her at jeg sitter og lurer – Hvorfor gidder jeg egentlig? Hvorfor legger jeg ikke bare opp alt som har med sosiale medier å gjøre og heller finner meg noe annet å fordrive tiden med? Jeg bare spør.

Liker du å knipse/ redigere bilder?

stay goregeous 


#foto #photoshop #bilderedigering #perfeksjonisme #misnøye #misfornøyd #bilder #bilde #kontrast #lys #beskjæring #mørke #øyne #modell #frustrasjon #sinne #fokus #skarphet #mislykket

11 kommentarer
    1. Prøver å bruke egne bilder på bloggen, og da må det gjerne litt redigering til. Aldri brukt photoshop, bruker en mer enklere tjeneste på nettet, picmonkey.

    2. ill jill: Prøver det så godt jeg kan jeg også da jeg ikke er så glad i å bruke andre sine bilder, med mindre det er snakk om filmanmeldelser da. Det er nesten det eneste unntaket (som jeg kommer på nå) hvor jeg ikke “plages” noe over det i hele tatt.

      Aha, skjønner 🙂 Skal sies at jeg bruker noe enklere og mer “gratis” enn Photoshop innimellom jeg også. Men noen ganger er det ikke det hjelper så veldig hva jeg bruker da det gjerne er noe ganske vesentlig med selve bildene jeg har tatt, og valgt som er hovedproblemet. Hvis jeg f.eks har tatt et bilde som opprinnelig er blitt veldig mørkt er det litt begrenset hvor mye lysere jeg kan redigere det i ettertid uten at det ser alt for unaturlig og rart (les stygt) ut. Bare for å nevne noe jeg har arget meg litt over igjen de siste dagene.. xD

    3. Kjenner til problemet. Surt når man liker motivet, men alt rundt ikke stemmer… Selv ikke etter redigering. Er ikke særlig flink til å ta bilder heller, så blir alltid noe stuk.

    4. Jeg elsker og hater photoshop.Jeg elsker og knipse, men hater og redigere, men elsker og leke. Photoshop/redigeringsprogram er med på og ødlegge mennesker. Men enda verre er når man ødlegger høyrefunksjonen slik at man ikke gidder legge igjen kommentarer i redsel for fullstedning mobbetokt mot feilstaving og skrive feil, som må rettes med høyreklikk. Og vil jeg ta bildene dine som mest sannsynlig er grunnen til at du har lagt inn denne irrriterende funksjonen, så får man de helt fint ned med to tastetrykk istedenfor et.Så da ble det ikke et langt svar med filosofering om ps 😉

    5. Lena: Hehe, jeg tror nok ikke høyreklikk-sperren min er årsaken til at de fleste som ikke kommenterer altså ikke gjør det da det fint går an å rette opp i skrivefeil og sånt uten også, men mulig du har et lite poeng der likevel.

      Stemmer forresten at jeg la til denne funksjonen i starten for å hindre flest mulig i å kopiere og sånn, men grunnen til at den fremdeles er her nå er rett og slett at den har blitt en sånn artig og flott del av bloggen, som mange nå nærmest FORVENTER å få se fra tid til annen! ^^

    6. Sølvi Birgitte Wærness: Pixlr hender det også at jeg bruker. Er ganske glad i den enkel-varianten som finnes av det med en del rekke ferdige rammer, kule effekter og sånn. Skulle ønske Photoshop-versjonen jeg har også hadde like mange flotte fiks ferdige effekter, rammer og sånn som Pixlr har.

    7. tourguidenn: Hehe, ja det er sant det. Er noe med at ingenting er umulig, det umulige tar bare lengre tid. Pluss at jeg har fremdeles litt igjen å øve på når det kommer til, vel.. Ting som tar litt lengre tid… xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg