Feministisk koz – I NEED help from YOU!

Fristelser, dårlige vaner, fristelser, svakheter, fristelse, irriterende vaner, fristelser, usunnhet.
Fristelser og svakheter, vi alle har det. Noen har det i småe bøtter, andre i store tanker.
Uten å skamme meg for det i hele tatt, jeg har mine svakheter innen søtsaker og fett.

Saken er.. Jeg har en god del appelsiner, bananer og epler i kjøleskapet. Jeg KUNNE sittet og nøyet meg med det i kveld. Men hva gjør jeg? Jeg får pappa til å kjøre meg ned til sentrum etter at han har vært på besøk hos meg med min søster Digris, også handler jeg følgende:


Cupcakes – Because Lady Gaga tempted me so <3
Og ikke mobb, jeg er klissete klar over at cupcakes og rosa bryter matcho og dødsfryktete-stilen min enda en hakk nede i en do med rosa oppkast og homofile toalett rør…

Men dette bryter vel ned Barbiedukke-stolpen igjen litt?

Minus Love Heartsen maybebaybiiii..

Og til slutt. Snart skal zombiehjerne-geleskåla mi testes ut, når jeg nå har anskaffet meg gele!:

Ja, i tillegg til at jeg har en halvfull potetgull-pose igjen fra i går… Hehe, hva gadd jeg egentlig dette for? 😛


Så skal jeg ta på meg pasientfillene…
Er det noen smarte krek som leser bloggen min just nu som har noen tips til hvordan en som er veldig svak for fristelser, kan klare å lure dem? Noen som har noen veldig lure huskeregler eller “jukse”lapper på å faktisk kunne motstå gamle vaner som jeg nærmest har prøvd å vendt om fra sukkerbiter til frukt og brød i snart 5-6 år uten at det har lyktes?

For jeg har ikke byttet livstil så mye? Jeg spiser en del mindre snop enn før, men jeg er enda ikke fornøyd? For det er ikke alltid det blir enten eller, for mange ganger går jeg for begge to, både morra og datra liksom. Ingen planer om å totalslutte med godterier og bytte det helt ut… Men jeg søker gjerne noen tips til hvordan jeg lettere kan “lure meg selv” til å bruke mindre penger på søtt og fett, og mer på grønt, grovt og andre ting som bygger opp helsa og psyken mer stabilt i lengden!

Please doctor, heeeelp me! I am so lonely, and I need you so mutch you dirty, little, creep!

Vi reblogges!

14 kommentarer
    1. Åååh, beklager så mye.. jeg lever etter regelen:
      Ikke gå glipp av fristelser, men vet aldri om de kommer tilbake.
      Jeg synes helt klart at kalorier skal spises i bøtter og spann, ganske enkelt fordi livet til tider suger skikkelig, og det er ofte den eneste gleden man har;)
      Så heller kalorinarkoman enn SV-leder :p

    2. jeg spiste alt for mye godteri og dritt hele uka før. men jeg likte ikke kroppen min, så jeg hadde det som motivasjon at jeg skulle endre på den liksom. også smaker det så sinnsykt mye bedre i helga, når man ikke har gått og mumsa hele uka 😀

    3. Jeg leste en gang noe sånn som: “Det er kun to biter av maten som er den beste: Den første og den siste”. Det hjelper hvertfall med å begrense inntaktet litt (Det har hvertfall fått meg til å bestille liten burger istedenfor stor noen ganger).

    4. Du får smake litt på den…
      Moralen er at når du VIRKELIG har lyst på noe (av den typen ting du ikkje har godt av) så av hele måtlidet så er det den første og den siste biten som er best.
      Tenk deg når du åpner en pose chips: Første tyggene er MMMMMRHMMMM (dritbra lissom) men når posen først er åpna så spiser man uten å tenke seg om. Og når posen nærmer seg slutten så smaker den siste biten litt ekstra godt.

    5. Kalorier skal nytes, ikke telles. Men for all del, det funker nok å trekke av en og en negl med tang for hver godbit du unner deg. Lykke til, doner gjerne resterende godteri til meg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg