TOMMY STEINE LIGGER I UNDERBEVISTHETEN MIN!

Ja, Tommy Steine.
Gladfuglen på Tv2, “Tommys popshow”, “Skal vi danse”, “Allsang på grensen”.
Jeg kan virkelig ikke fatte helt hvorfor, men dere må tro meg. Jeg har ingen spessielle dragninger mot Tommy Steine. Jeg verken hater eller elsker han. Fyren kan være morsom til tider, men han er ikke blant de kjendisene jeg tenker mest på til daglig.

Han er en helt grei artist og komiker, og han var også helt grei i den komiserien som gikk på Tv2 kalt “Bot og bedring”, med blant annet Solveig Kloppen, Sturla Berg Johansen og Anne Marie Ottesen med på laget.

For å gni det inn, Tommy Steine er veldig, veldig lite med i hverdagen min. Og jeg aner ikke hvorfor jeg nå har drømt om han 2-3 ganger.

I natt drømte jeg nemlig det at Tommy Steine har vært barnehageonkelen min. Ikke den uvanligste drømmen kanskje, men det er så fjernt likevel. Har aldri møtt fyren, jeg vet bare så vidt av han.. Hvorfor har han da så tilfeldig vært inn i drømmene mine 2-3 ganger.

Han er ikke den eneste, det er også noen andre mennesker som jeg har drømt mer om faktisk, som også er slike mennesker som jeg stort sett ikke tenker på eller legger merke til i hverdagen, spessielt en kar som bor i Oppdal. Uten at jeg skal gå nærmere innpå hva slags person det er, og sånn.

Så kjære Tommy Steine; om du ved en tilfeldighet skulle lese dette! Slå på tråden og fortell meg hva du gjør i drømmene mine, og hvorfor du leker barnehageonkelen min fra fortiden! Er du hent hint om at jeg helst skulle hatt deg som barnehage onkel, og at jeg hadde fått et bedre liv uten alle disse barnehagetantene? Eller er du mer random inn i underbevistheten min?? Kanskje vi en gang møtes igjen i et annet liv? Eller kanskje drømmene mine er et hint om at du var barnehageonkelen min da vi begge levde våre forriges liv? Nei, jeg gir opp disse tankene!

Men når det er sagt, du er en kul fyr tror jeg! 🙂

Er det flere av dere som har veldig rare drømmer, hvor underbevistheten deres forundrer dere?
Hva er de fjerneste drømmene dere har hatt, med veldig liten forklaring på, som har vært mer enn èn gang?

Vi reblogges!

7 kommentarer
    1. Bare hyggelig med vennskap! Syntes bloggen din så morsom ut, så hvorfor ikke.
      Rareste drømmen jeg har hatt var min aller første “sexdrøm”, hvor partneren min var Bertine Zetlitz. Har aldri drømt så pass detaljert om sex noensinne igjen. Var nok rundt 14-15. Helt uforståelig, har aldri vært spesielt glad i verken henne eller musikken hennes..

    2. Sexcitement: Bertine Zetlitz er ikke akkurat den verste dama å ha sex med tror jeg! 🙂 Hun har i alle fall fint utseende.

      Musikken hennes derimot er ikke jeg superfan av heller, mer Manson, Gaga og Sabeltann på meg, hehe.

    3. Drømmen min forsvant da min mor døde og det var da jeg fant ut hva drømmen min ville si meg. Da vi flyttet til mitt barndomshjem, startet drømmene, om og om igjen den samme drømmen i forskjellige former. Det som gikk igjen var at mine foreldre hjalp meg om min søster over noen høye murer, farlige veier, farlige elver osv…og så forsvant de. Vi lette og vi lette, men fant alltid bare faren min igjen på slutten av drømmen… Forsto aldri hvorfor siden det alltid var min mor som tok seg av oss. Da hun døde holdt jeg hånden hennes og den glapp, så jeg falt og falt i vannet. Rett før jeg traff det kalde vannet vekket min far meg og sa at nå var hun død… Den forgikk i godt og vel 20 år. Har mange drømmer, som f.eks du spiser men vert tygg gjør ikke eple mindre – hmmm hva ville den drømmen si meg?? Vi tar mer en annen dag ;))) natta – sov godt..

    4. morline: Drømmer er med andre ord ikke alltid helt behagelige. Drømmer kan være så mye, og hva drømmen ville si deg vet jeg nok ikke, men vil gjerne sette pris på å lese mer om dette. Tusen takk for at du delte denne med meg.

      Trist å høre om moren din:( Klem fra meg.

    5. Min tolkning er at drømmen prøvde og forberede meg på at jeg og min søster skulle miste vår mor. Hun skulle hjelpe oss så lenge som mulig, men at hun ville forsvinne fra våres liv og min far ville være igjen og veilede oss videre, uten henne. Hun ga oss styrke og hjalp oss over de høyeste murene og på andre siden ville vår far være der etter en stund. Jeg var 26 år da jeg da hun døde av kreft (skrev at par innlegg om dette i desember 2010), så hun var der gjennom hele barndommen og et stykke inn i voksen livet og fikk oppleve og få 2 barnebarn. Hun var bare et år eldre enn meg da hun døde 46 år gammel. Drømmen jeg hadde da hun døde, var vel symbolet på at hun slapp takket… Har aldri drømt disse drømmene siden. Det med eple, vet jeg egentlig ikke – Det symboliserer vel litt ordtak ” klokken går og går og kommer aldri til døren” Eller det å “stå og spinne på samme sted” ;)))
      Takk – alltid trist og miste noen du er glad i og som har en stor betydning i livet ditt. Viktig at man finner styrken i motgang 😉 see a 😉

    6. morline: Det er slettes ingen dum tolkning det, og jeg støtter den. Jeg beklager igjen for det med din mor, og håper at du og din søster, og alle andre rundt dere har det bra nå. Vil du prate med noen, så kan du prate med meg, på facebook, her inne på bloggen eller noe annet.

      Den største styrke et menneske kan få er å gå gjennom motgang, og komme seg gjennom selv i de mest svakeste stunder, som også det tyngste! <3

    7. Livet er ikke alltid så enkelt kjære venn 😉 Selv om jeg alltid vil savne henne har jeg lært og leve med det. Jeg er selvsagt redd det skal gå samme veien med meg som min mor nå når jeg nærmer meg hennes alder. Jeg er og har vert syk en stund, men har det likevel ikke på samme måten som min mor, som døde av kreft. Det er andre ting. Kommer nok til å skrive min historie på bloggen, men har ikke vert helt klar for den enda. Sykehistorien skremmer meg og det er tøft og rippe opp i de 2 siste årene. Godt og vite at noen er der om det trengs 😉
      Tusen takk for at du bryr deg – godt å ha en blogg venn som skiller seg ut 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg