ALLE FUGLER SMÅ DE ER (SKYTER VI MED LUFTGEVÆR?)

Ja, nå var det sikkert noen som trodde at han selveste Aylar Von Kuklinski skal blogge om fugler og dyremisshandlig.
Dessverre, ikke i kveld, har forsåvidt skrevet et innlegg om mine meninger om dyremisshandling før, men tittelen over er denne gangen en metafor.

Metafor = et ord som tydeligvis er litt ukjent for enkelte.
Det er enkelte som har reagert på mitt skjønne blogginnlegg “Jesusfakta til dere kristne som har vondt for det”, og det var også meningen. Først og fremst så blogger jeg mest for min egen del, for å ha noe å gjøre. Men noen ganger blogges det for at jeg vil dele min mening, og de fins det en god del av for å si det sånn.


(bilde tatt fra: gennaration.com.tr)

Poenget med Jesus-innlegget var kort sagt for å få frem at JEG synes det er litt tragikomisk at mange kristne tror på en Gud i himmelen, en fyr som har gått på vannet også videre. Og det finnes mange måter å tolke bibelen på, noen mener disse tingene er metaforisk. Men jeg spørr; hvordan kan det at Jesus gikk på vannet være en metafor?

Vel det er ikke poenget, poenget er at jeg som ser på meg selv som en realist, ikke ser noe fornuft i å tro på en mann som døde, og reiste opp til himmelen. Og de historiene synes jeg er så useriøs at jeg måtte gå på samme “seriøse” nivå for at det kanskje kunne forståes hva jeg virkelig mener om å basere sin tro på eventyr.

Ja, jeg syns det er tåpelig! Men det betyr ikke at jeg ikke aksepterer kristne for det. Noen som har fått med dere at jeg har ei bestevenninne som heter Mira, som også blogger? Vel, hun har vært med i jehovasvitne og er kristen! Så der fikk dere den, dere som tror at jeg drar alle over en kam. De kristne menneskene jeg virkelig kan bruke hat-ordet på er de ekstremkristne som tvinger troa sine på andre, og stenger andre ute som ikke tror.

Jeg stenger IKKE ut de som tror, og ikke de som ikke tror! Men jeg må få lov til å si hva jeg selv tror, og ikke tror. Jeg tror på vitenskapen, men vil folk tro på bibelen eller “Askeladden og de gode hjelperne” for den saks skyld så er det ikke noe problem!

Sååå til den minst viktige saken som likevel er den saken som folk flest har tatt opp.
Wow! Jeg har kalt kristne for tilbakestående!
Ehm, ja det har jeg! Ok, det er greit at folk som aldri har vært inne på bloggen min før det innlegget, reagerer. Meeen, det som er litt snålt er at enkelte som kommenterer og skriver at de har fulgt bloggen en stund reagerer på dette? Si meg, lyver dere meg rett opp i tryne! Altså, jeg driter i hvem som er innom bloggen min, og hvor ofte. Det er ikke det!
Men har dere fulgt med meg en stund, så burde dere virkelig ikke ha reagert på at jeg kaller kristne for tilbakestående.

Jeg har ved flere anledninger kalt meg selv, både før og etter for mongo, tilbakestående, dildobanan og har ved flere anledninger kalt leserne generelt for ting som parykkneger, parasittrunkere, søte dildoroboter og det har vel egentlig ikke manglet på kreative tulleord! For det er det det er ment som.


(Ikke bare kristne som er tilbakestående, jeg er også det på min måte, som alle andre er. Dette bildet er tatt tidlig i vår! 🙂 Koselig nostalgi)

98 prosent av innleggene mine inneholder ord og uttrykk som jeg ikke har sett hos mange andre enn meg selv, skal jeg nevne en blogger som til tider bruker “nedsettende” ord på en koselig måte er det Daeva. Hun kaller alle leserne sine nærmest for tapere! Men det er ikke bokstavelig ment!

Vel, nå skal jeg ikke flytte fokuset over på noen andre. Men poenget mitt er, jeg mente ikke noe negativt når jeg kaller kristne for tilbakestående? Er litt tragikomisk at det reageres først når jeg kaller kristne for tilbakestående! Men skjønner at i og med at de fleste av linjene i det innlegget virket noe “truende” og krenkende og negativt så måtte selvfølgelig tilbakestående-ordet taes negativt sammen med resten av kaken også. Obs: metafor!

Jeg har mitt eget språk, og utaller meg på min helt unike måte. Jeg har bare en bønn til alle som leser bloggen min: Ikke gidd å ta alt jeg skriver bokstavelig. Og er du kristen så kan jeg godt være din venn, ikke noe problem så lenge du ikke presser religionen på meg 🙂

En siste ting: Noen tror her at jeg er satanist. Vel jeg liker ikke religion, og gråter ikke om jeg hører at en kirke har brent ned. Og alerede nå kan jeg forbanne meg på at noen har hengt seg for mye opp i den ene kirkebrann-setningen, og det er helt greit din kuksuger, men la meg få fullføre setningen før du blåser deg opp for noe som egentlig ikke betyr noe. Jeg er ikke satanist. Jeg er kledd i sort. Jeg avskyr religion, men i og med at min bestevenn faktisk er kristen, og at jeg fremdeles ikke har meldt meg ut av kirken, så kan jeg ikke akkurat kalle meg satanist. Men tar det som et komplemang 🙂 Vi er alle tilbakestående innerst inne! 🙂
Hihi.


(bilde tatt fra: proprofs.com)

Noen mener sikkert fortsatt at jeg mobber ved slike innlegg som det Jesus-innlegget. Men dere har tydeligvis et litt annet syn på mobbing enn jeg har! For tilbakestående bruker jeg generelt! Og det har dere fått med dere om dere virkelig hadde fulgt med! 🙂 Det gjør dere ekstra tilbakestående, ekstra menneskelig (oversettelse trengtes).

Ønsker alle favorittmongoleserne mine for en god natt. Så blogges vi, god natt alle kukksugere! 🙂

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

6 kommentarer

Siste innlegg