“Velkommen til min nye blogg!”

Det innlegget dere forhåpentligvis sitter og leser på nå er intet mer enn historisk. For dette er nemlig det aller, aller første blogginnlegget jeg noen sinne har skrevet i WordPress, etter at også min blogg ble flyttet over fra “gamle blogg.no” til “nye blogg.no” (les WORDPRESS!!) tidligere i dag. Og vel, for å ta det positive først da. Fullstendigkaos har vel sjeldent vært et mer passende navn. For akkurat nå føler jeg selv ihvertfall at ting er bare rot. Det fine, særegne designet som verdens herligste Albertine laget for meg for noen år siden, er nå borte. Jeg hadde helst sett at det fikk bestå, at jeg nå ikke skulle bli tvunget til ha en blogg med helt vanlig og streit WordPress-design, men den gang ei. Men, jeg håper i det minste at jeg klarer å finne ut hvordan jeg får header igjen om en stund. Akkurat nå er jeg ikke 100% sikker på om WordPress tillater det en gang, men jeg velger likevel å tro og håpe at det går an, og at det bare er jeg som er litt teit akkurat der og ikke har funnet ut av det enda.

En annen ting enkelte kanskje nå har merket er at signaturen i så og si alle mine “gamle” innlegg nå er blitt oppskalert som ville faen. Ja, også terning-kastene i filmanmeldelsene mine og, vel, alle de andre bildene mine forsåvidt da jeg på den “gamle bloggen” kun la inn bilder med en bredde på 600 px maks. Så ja, nå er det kort fortalt en del bilder som ikke ser like fresh ut som de en gang gjorde, og desto mindre de bildene var på den “opprinnelige” bloggen, desto styggere og verre.. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å gå inn i hvert enkelt innlegg og legge de inn på nytt, eller om jeg skal la det være og heller bare prioritere at ihvertfall de fremtidige innleggene mine får en så god look som mulig, men.. Kanskje jeg gjør det ene en dag, kanskje jeg går for det andre. Who nose?

Ja, og som dere forhåpentligvis OGSÅ har merket dere så er altså ikke dette innlegget blokkstilt, men venstrestilt. Jeg personlig skulle gjerne ha fortsatt med blokkstilte innlegg, men det kommer visst ikke på tale i denne nye bondegården av en jungel av et mareritt av et ville helvete fra en annen verden jeg til nå skjønner fint lite av. Så og men ja.. Som dere skjønner så er jeg ikke så innmari tilfredsstilt og happy for øyeblikket. Jeg håper og jeg tror forsåvidt også at frustrasjonen, “sinnet” og bitterheten vil gi seg mer etterhvert. At jeg skal klare å venne meg til dette også, og at ikke minst DERE vil klare å venne dere til de nye forandringene, og helst fortsette å lese bloggen min. Men akkurat nå føles det hele som en litt i overkant mørk og bitter kaffe? PLEASE GI MEG TILBAKE MIN CAPPUCCINO!!

Oh!! Dere, jeg gjorde akkurat NÅ min aller første positive WordPress-oppdagelse. For i det jeg hadde nevnt den Cappuccinoen så hadde jeg fremdeles 0 positive ting å tenke om disse nye greiene. Men nå har jeg ihvertfall funnet ut at bildekvaliteten på “nye blogg” er hakket penere/ skarpere enn fra “den forrige”, og DET er for meg faktisk ikke en så lite vesentlig positiv forskjell heller da er det ting som virkelig irriterte meg fra “gamledager” så var det at bildene mine aldri helt fikk “skinne” slik jeg følte at de burde ;-D

10 kommentarer
    1. Jeg er fortsatt på “gamle” bloggen, og gruer for hvilken jobb det vil bli å finne ut av “nye”:..! Men jeg vil gjerne ha tilbake de jeg følger i min feed i det minste! Nå vet jeg aldri når noen av de som er flyttet legger ut innlegg… Man mister jo hele nettverket sitt! Pluss det faktum at dette drar ut i tid!!!

      1. Vel, det kommer til å bli en del forandringer du (i likhet med meg selv) neppe vil like. Det er nok både sikkert og visst, dessverre.

        Når det kommer til oversikt over blogger du liker å følge kan jeg imidlertid anbefale deg å sjekke ut bloglovin.com. Et eget nettsted som er laget nettopp for at man enklere skal kunne følge og klare å holde oversikt over alle de man liker å følge 🙂

        Dessverre er det enn så lenge ganske mange som ikke har knyttet sine blogger opp mot den siden, så det er med andre ord en del blogger du inntil videre ikke vil finne der inne. Så da er det ekstra viktig at vi som nå vet om bloglovin forteller disse bloggerne om denne tjenesten, slik at de altså kan registrere bloggen sin der, og slippe å risikere å miste så mange følgere som de ellers ville ha gjort.. :/

    2. Hei :_) Jeg er en av de andre sinte som har flyttet over. Jeg sitter som Viggo Venneløs, og har mistet alle følgere og gode venner i blogg-blokka. Ingen feed hvor man ser hva som kommer opp. Ingen fargerik header som jeg var så glad noen laget til meg. Jeg var midt i oppkjøringa med julekalender og Salt og Pepper, og POFF så forsvant alle, jeg ble tvangflyttet til naboblokka hvor jeg ikke vil bo.. Ingen statistikk, ingen venner og følgere, ingen feed. Men har da klart å lage et innlegg etter å ha bannet og vært skikkelig plagsom mot ei på support som måtte svare på ALT!! Jeg skjønner hvordan du har det. Vi er i samme HUS. Jeg bor nede i kjellern, om du skulle bli ensom 😀

      1. Hvis det er noen trøst så føler jeg meg dessverre litt som han derre Viggo jeg også akkurat nå. Men jeg har heldigvis nettopp funnet løsningen på akkurat DET problemet. ^^

        Ta og klikk deg inn på bloglovin.com og registrert bloggen din der hvis du ikke allerede har gjort det. Og søk så gjerne opp så mange av de du har likt å følge tidligere, i håp om at de kanskje også er å finne der inne. Og hvis ikke er det bare å spre ordet videre, slik at de også får lagt seg inn der, sånn at du lettere kan få oversikt over når de legger ut nye innlegg og sånt no igjen 😀

      2. Skjønner, skal søke meg inn der borte når jeg finner ut hvordan jeg gjør DET.. Facebook finnes jo også, må nok jobbe kraftig med motivasjonen framover, for noen ga meg en skikkelig “ørefik” for å si det sånn..

      3. Jeg forstår :/ Vel, jeg håper du klarer å finne tilbake til motivasjonen etter hvert, og at det ikke tar alt for lang tid. Blogging er jo (etter min mening ihvertfall) en sånn fantastisk ting å bruke tiden sin på. Men når det igjen er sagt så forstår jeg deg altså veldig godt.

        Faktisk føler jeg at jeg er i en slags sørgmodus akkurat nå. Jeg savner det gamle blogg.no. Det føles på en måte litt som om noen har dødd, faktisk. Men samtidig så vet jeg jo at dette ikke er tilfelle, og at det først og fremst “bare” er å venne seg til alle de nye tingene. Men det er ikke alltid bare-bare, det heller. :O

        Ihvertfall da, du er IKKE alene! <3

      1. Godt å høre at du tar det sånn. Jeg fikk nemlig lettere panikk og litt følelser som minner om depresjon og angst når jeg først ble overført til det “nye systemet” i dag tidlig. Men nå som det har godt noen timer så begynner jeg heldigvis å lære å like meg her inne stadig litt og litt bedre xD Takk!!

      1. Sant! xD og det er det to grunner til, hehe.

        1. En del av det har jeg hatt ganske lenge da flere av produktene er blitt kjøpt i en tid hvor jeg var nokså usikker på hva som dugde og ikke til forskjellige ting.
        2. Når det kommer til det faktum at jeg har flere flasker skurekrem og flere flasker med Zalo så kommer det av at jeg en stund hadde noen “tvangstanker” om at jeg “måtte” kjøpe de tingene jeg fikk kupponger på fra Coop. Og av en eller annen grunn fikk jeg altså ofte kupponger på blant annet Zalo, skurekrem, kjøttdeig, tacolefser, og Omo Color. Så da ble det til i en periode at jeg kjøpte disse tingene litt oftere enn jeg selv egentlig både trengte og ville xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg