Avskyelige sommersol – Vik, vik, vik…

Vik fra meg sommerens mor
Varmen brer seg over et landstrakt Norge
Våren har kommet, i alle fall for en stund
Den kalde far har lagt seg ned
Den varme mor viser igjen sitt ansikt
Russen er tidlig ute med feiringa si
Russ og rus går hand i hand
Fanden holder dem på veien
Forsøpling av tomflasker og annen drit

Bølgens hete er her i dag
Jeg føler den både med litt glede og hat
Den gir meg sløv mosjon mens jeg går i slow motion
Ikke kan jeg fatte hvor jeg skal gjøre meg av
Savner vinteren kjenner jeg
Nå er ser jeg flere folk ute i gatene
Jeg savner den mørke tiden
Jeg savner kulda
Jeg savner, mindre folk

Skulle jeg flytte nordover kanskje?
Til tross for at mine venner er i sør?
Nei, vekk med skitpraten
La meg få be om litt mer regn i alle fall
Regn, regn, regn i døser og spann
La ikke sola skinne for mye
Det kan fort ta livet fra en ussel autist
Jeg er mørkets venn
Jag sola bort, langt, langt bort
For jeg vil ha mørket
Jeg vil ha mørket
Slukk lyset!

Jeg svetter, og jeg hater svette
Svette minner meg om gamle folk
Svette minner meg om fotballfreaks

Svette minner meg om sport.
Sport stinker, gamle folk stinker

Æsj..
Nei, gi meg vinteren tilbake.
I alle fall; la regnet strømme til!
Og slukk den jævla lyskasteren!!!
(Aylar Von Kuklinski, 2. mai 2012)

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg