LIFE WAN`T WAIT FOR YOU, MY FRIEND!

Gratulerer med dagen alle som leser dette innlegget.
Dere lever alle i dag, og dere levde alle i går. Men morgendagen finnes ingen garanti på, ikke overhode.
Som i tvprogrammet “1000 way to die”, så har også livet minst 1000 måter å dø på.

Livet er et spill, du er hovedpersonen i spillet ditt. Alt annet er bare en verktøykasse, noen assistenter og en ukontrolert bøtte med glovarmt, middels passende og til tider iskaldt vann! Metaforisk sett, off course!

Klokken er bare en illusjon, livet ditt er bare en illusjon. Det er egentlig revne likegyldig hva vi mennesker gjør. Vi dør alle en gang uansett, og når lokket er lagt på kommer det aldri lys igjen. Ikke et glimt.
Det er mulig du har en utrolig tøff dag i dag, at du alerede ser nok mørke, og skulle ønske at alt tok slutt. Kanskje har forholdet til den du elsker gått raka veien, kanskje har du fått sparken fra jobben, blitt mobbet på skolen, blitt uvenn med en venn, mistet noen du er glad i, brukket et bein, mistet mobiltelefonen din til 20 000 kroner i do, kanskje du sliter med spiseforestyrrelser, eller et annet syndrom eller en sykdom… Kanskje sitter du akkurat nå å bare drømmer deg bort, og ønsker å dø.

Vel, skal ta fokuset bort fra den mer depressive siden av livet nå.
Kanskje du ikke har det så verst, men føler livet er blitt et kjedelig repriseprogram? Du våkner opp i den samme sengen. Du spiser den samme frokosten, pusser tenna og går på skolen eller jobb og gjør det samme du har gjort i så mange år. I helgen skal du kanskje enten sitte hjemme med en film, eller ut med noen venner og ta “ett” glass øl, forså å ligge kvalm dagen derpå. Du har det ikke så ille kanskje, du bare er lei av det samme livet. Rutiner, gjentagelser. Et enda stort hjul.

Kanskje er du mer som meg, sitter mye alene? Jobber lite, og har lite kontakt med venner og andre mennesker generelt?
Eller kanskje er du en overarbeidet alene mor, du står opp tidlig og drar på jobben, og kommer sent hjem igjen, hver dag, også i helgene. Du jobber hver eneste dag, for at det skal finnes pålegg på brødskiven til ungene dine. Og du har fri kanskje ti dager i året! Og på de bruker du til møter, eller avtaler med venner som du har lovet, avtaler som ikke betyr så mye lenger, men du må bare gjøre det fordi du har lovet det, og ikke vil ha dårlig samvittighet. Enda du ikke syns det er så gøy. Du selv har det nesten aldri gøy eller bra lenger.

Eller kanskje du er en person som har akkurat nok fritid, og akkurat nok jobb. Men du velger å leve etter en bok, og etter en mann som du aldri har møtt. Som kansje har vært død, eller ikke aldri har eksistert. Du går i kirken fordi Jesus vil det, og fordi du ikke vil skuffe Jesus, fordi du er glad i Jesus, du elsker Jesus. Men kanskje har du begynt å tvile på at Jesus elsker deg… Nei, selvfølgelig har du ikke tvilt på det. Jesus elsker alle! Tross alt… Du har jo tross alt følt Jesus noen ganger, du har følt hans godhet, hans renhet. Han er i blant oss alle, du bare vet det! Det står jo i den hellige bok. Tross alt…

Nei, du er faktisk ikke religiøs, du er heller ikke overarbeidet, og du har nok fritid. Men du sliter likevel. Du har venner, du møter dem faktisk mer enn mange andre møter vennene sine. For ti minutter siden sto du foran speilet. Du sto og anstrengte deg for å få på deg den rette skjorte, den rette buksen, og lurer på om det er lenge siden du gikk til frisøren. Egentlig ser du faktisk utrolig flott ut i manges øyne, det har du fått hørt selv også, men tviler… Hva vet vel de? Du følte et lite ubehag i går, blant vennegjengen. Du følte at alt var så mye mer stille enn ellers, kanskje hadde du kledd deg feil? Det tror du, mens sannheten egentlig var at samtlige av vennene dine sliter enda mer enn du gjør, og har hatt en dårlig dag før dere alle møttes, og ingen vil snakke om noe! I årevis har du levd i frykt for å ikke være godnok, enten fordi media og samfunnet har blitt så stivt og strengt. Eller fordi at du for en stund tilbake hadde traumatiske opplevelser med noen som rakket ned på deg. Og nå har de vunnet ved at du har blitt mer som den, og alle andre.

Eller kanskje ikke det er deg heller? Kanskje du nettopp stakk en nål i huden din. Var tross alt en stund siden siste stikk nå. Forran deg ligger deg flasker overalt. Gamle klær som du ikke har vasket på en måned. Katta di ligger halvdau i ei skål og har fått alt for dårlig og lite næring. Du drakk deg dritings i går og skal nå sprute inn en ny dose heroin i årene, før du sniffer en liten stripe cola etterpå. Rusen er det eneste du lever for, venna dine har forlatt deg. Den eneste vennen du har nå er han feite overtatoverte gangsteren i Spygata. Du skjelver, er livredd for at purken skal rasere leiligheten din, avlive katten din helt, og kaste deg i fengsel for noen brekk du har gjort for å få råd til absolutt siste dose.

Det er også større sjanse for at ingen av disse beskrivelsene passer deg, men at du likevel ikke har det helt greit. Eller, er du en av de heldige i verden som har det utrolig godt. Du har akkurat nok av det du bryr deg om og det er lite du savner. Kanskje er du en av de ytterst få menneskene i verden som lever livet, gjør mye ut av livet. Gjør det som betyr noe for deg, enten det er å glede andre, gjøre mange sprøe og vulgære ting de fleste ikke tørr tenke på engang, eller kanskje din glede rett og slett er din religion? Jeg dømmer deg ikke for noe. Uansett hva slags liv du har, eller ikke har, jeg dømmer deg virkelig ikke! Men jeg vil du skal vite en ting, uansett hva du gjør, har gjort, og har opplevd, og opplever nå; Du er ikke alene om noe! Mange har opplevd alt du har opplevd før.

Men det var egentlig ikke poenget. Poenget er… Livet venter ikke. Du har kanskje gjort noen feil oppover åra, det har alle. Og kanskje har du tilfredsstilt de ønskene og drømmene du har svært lite, eller ikke i hele tatt. Det er ikke for sent akkurat nå. Men det kan være det i morgen. Har du noe du skulle ha gjort, ikke utsett det. Enten det er å treffe familien igjen, vennene dine, eller en annen stor drøm eller noe annet. Ikke vent, alt er mulig, det eneste du ikke kan er å leve for alltid!

Ønsker alle sammen en god og fin lørdagskveld. Ta godt vare på dere selv, og husk at livet er ikke alltid en dans på roser, det er også en dans på torner innimellom! Gi de menneskene dere er glade i en god klem ofte, fortell dem hva dere liker ved dem og fortell hvor mye de betyr for dere. Lev ut deres villeste drømmer, og ta vare på dere selv, deres helse og deres liv!

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

12 kommentarer
    1. Dette rørte meg til tårene. Og innerst inne vet jeg du har 110% rett i det du skriver! Du skriver fantastisk og dypt! Masse klemmer <3

    2. Fantasisk mr,veldig flott innlegg-å det er så sant som det er sagt !!Er ikke mye mer å si om den saken..Veldig bar foto oxo (jeg la merke til den reven der på de andre bildene fra innlegget ”best & værste byggning”)
      Fortsatt fin kveld til deg-å det du ønsker å gjøre med den:)

    3. vaniljeogpepper: Huff, ja. Den fordømte reven står på taket på kulturhuset og er ikke spessielt godt likt blant mange her, mange som mildt sagt lurer på hvorfor den står der. Den ser ikke pen ut på taket på kulturhuset og har ingen ting på taket å gjøre.

      Tusen takk for kommentaren min venn, glad jeg har venner som deg jeg. Hadde vært koselig å møtt deg en gang, bare sånn at det er sagt også 🙂

    4. Dette likte jeg.. kjente igjen hun alenmoren som hadde 10 dager fri i året – jeg var henne i 8 år før jeg var så utbrent at jeg noen dager sitter og ser tomt ut i lufta og tenker “det er ikke det at jeg vil dø, jeg bare lurer på om jeg blir 80 for da er det så sinnsykt lenge igjen”!
      Grattis med ny header og design og …:)

    5. sorry, men jeg bare mååå si det: Life Won’t wait, ikke life want wait. Det er to HELT forskjellige ting 🙂 absolutt ikke for å kritisere men for at du kan få det rett i framtiden 🙂

    6. Hei andreas <3
      Jeg vil bare si at jeg er utrolig glad i deg - og at du er i tankene mine hver eneste dag! Selv om jeg ikke har kontaktet deg så mye i det siste.. jeg har hatt det vanskelig, og ikke tørt å kontakte deg rett og slett.
      Jeg skulle ønske jeg var hos deg nå, gitt deg en varm klem og fortalt hvor mye du betyr for meg! Skal vi ringes snart? Hadde vært koselig.
      Kjempe glad i deg, sender masse varme klemmer og tanker til deg !

    7. Happypain: Det var vondt å høre, for er det noe jeg virkelig skulle ønske, så var det at du virkelig ikke var redd for å kontakte meg. Det er liksom det jeg prøver å unngå det, at vennene mine skal være redd for det, uansett hva det gjelder.

      Vil du skal vite at jeg ikke er farlig å snakke med, og hadde vært utrolig koselig å omsider fått mer kontakt med deg igjen. Jeg virker kanskje skummel, frekk, farlig og slik på bloggen, men er en noe mer rolig og tryggere i virkeligheten. Det lover jeg.

      Klemmer tilbake fra meg også, som også er veldig glad i deg.

    8. Takk for tilbakemelding<3
      Det er ikke deg personelig jeg er redd, men for at jeg skal dra deg ned med meg når jeg er trist. Du har det tøft nok fra før av, og igjen så er jeg utrolig glad i deg!
      Masse klemmer og tanker til deg <3

    9. Happypain: Forstår, men samtidlig så skal du ikke tenke på det. Jeg snakker med flere som sliter veldig hver dag jeg, og det går bra.

      Jeg vil jo være en venn for deg, og er du trist så er du trist. Jeg er glad i deg uansett. Tror vi begge hadde hatt litt godt av å snakket mer sammen jeg 🙂
      Vet dette er vanskelig, og spessielt med tanke på din alder, men prøv å ikke lat som noe for meg. Er du deprimert, utrolig langt nede og har kjempestoreproblemer, stygge tanker også videre, du trenger ikke skjule noe for meg. Sier ikke at du gjør det altså, var bare ment mer generelt.

      Jeg vil være venn med deg som du er, og som du har det jeg. Enten det er en veldig deprimert og trist eller enn mer glad og optimistisk version av deg. Jeg er glad i deg uansett, og vil faktisk være vennen din uansett hvor jævlig eller bra du har det <3

      Joda, jeg sliter vel også noe, men jeg vil uansett være tilgjengelig for deg 24/7 uansett trist eller glad! 🙂 Jeg er faktisk utrolig glad i deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg