HVORFOR ALLE FØLSENE

Følelser kan være vel og bra, men også veldig ødeleggende.
Å skru følelser av og på som man vil, er rett og slett ikke mulig. Og man kan heller ikke til en hver tid alltid kunne bestemme hvilken følelser man skal ha for ditten og datten.


(bilde tatt fra: wellhappypeaceful.com)

Personlig føler jeg at følelser er blitt et veldig sterkt problem for meg. Jeg føler selv at jeg føler alt for mye, og ikke minst tenker for mye. Jeg vet at flere av dere sikkert vil tenke, og kanskje også skrive at det er bedre å ha følelser enn ikke følelser i hele tatt. Men jeg vet faen ikke.

Jeg hater at de følsene jeg som regel har er knyttet til depresjon, angst og sorg, som regel fordi jeg er veldig glad i noen, eller veldig redd for å bli helt alene, fordi jeg innerst inne setter så stor pris på å ha noen rundt meg. Men så er det det som jeg har skrevet før; har ingen å være sammen med, i hvertfall ikke i Oppdal. Ikke kan jeg være med på pubb, bryggeriet og den slags, det fikser jeg ikke. Slike fest og drikke-ting har jeg store problemer med å takle.

Hver eneste dag så står jeg opp til en hverdag som ikke gir meg store meningen. Eneste kontakten jeg har med folk nå, er enten over sms eller nett. Og de fleste bor milevis unna, som beskrevet tusen ganger før. Og de få vennene jeg har lyst til å møte i Oppdal, er for opptatt med sitt, og det forstår jeg godt, og har ikke problemer med å skjønne.

Alt er og blir min feil. Hadde jeg klart og spart til flytting, til et sted med ett litt annet miljø, så tror jeg mye hadde vært bedre. Ikke helt perfekt, det blir det aldri. Men bedre enn slik som ting er nå; at jeg er helt alene, og hater livet mitt grenseløst, og føler for at jeg bare kan grave meg 7 fot under jorda, fordi jeg klarer ikke å leve likevel. Å leve for meg selv, og må distrahere meg med å gjøre ting jeg liker (alene) er jeg hakka lei av.
Og jeg er også veldig lei av meg selv, med tanke på at jeg stadig skriver personlige fakta på nettet, offisielt, fordi folk tror jeg er enda galere enn jeg er! Og kanskje har de rett. Kanskje er jeg rett og slett enda galere og sykere enn jeg selv klarer å innse.. Er som regel en selv som innser ting om seg selv sist.


(bilde tatt fra: http://broken-aero-vista-black-wallpaper.en.softonic.com)

Jeg er en gutt på 19 år, skriver og snakker nesten ikke om annet enn følelser. Jeg steller neglene mine, hater kroppen min, og savner veldig sterkt å dele opplevelser med andre. Er jeg født i feil kjønn rett og slett? Jeg er en dramaqueen uten like, og kan veldig lenge slite med å legge noe fra meg. Er jeg en kvinne født i en stygg guttekropp som ingen vil ha?

Ja, det tror jeg så sannelig at jeg er!
Vi blogges.

5 kommentarer
    1. Uansett hva du er, finnes det de som aksepterer og respekterer de for den du er! Det er de menneskene som er verdt din tid, ditt vennskap, din hjelp, din kjærlighet. Tenker på deg, og aksepterer deg! Synes du er sterk, som er det selv med dine interesser, du er ikke en kopi av andre <3 Det står det respekt av! 😉

    2. Det at du tenker på følelser betyr at du er modig, du er en gutt som ikke er redd for å vise følelser, noe mange setter pris på. Det er mange som gjemmer vekk alle følelser og velger å ikke snakke om det. Du tør å vise det. Det er mange som skulle ønske de var like modig som deg, det bare vet jeg. Lykke til videre, klem fra meg 🙂

    3. Kjære deg, jeg får vondt av å lese dette. Du beskriver det så godt og du gir meg et bilde av en smerte som jeg ikke kjenner til. Husk at du er ansvarlig for din egen lykke. Skrive opp noen ting som gjør deg glad. Ting du liker å gjøre. Og GJØR det. Bare start med å ta kontroll over livet DITT! Ikke bry deg om andre.
      Føler du at du er en kvinne i en guttekropp, vit at det er ting du kan gjøre for å bekrefte det kjønnet du føler at du er. Jeg hørte en historie på P3, Juntafil i dag. Finn det på Podcast eller på P3.
      Søk informasjon om det du trenger for å ha det bra. Det er DITT liv, DIN lykke, DINE valg.
      Lykke til og klem på snuten 🙂

    4. Får litt vondt av å lese det du skriver. Syntes det er ille at folk tenker slik om seg selv. Jeg skal egentlig ikke si noe, for til tider hater jeg meg selv også. Mesteparten av tiden faktisk, og det er ikke bra. Alle er fine på hver sin måte! Syntes du skal tenke på det. Du har styrken mange andre ikke har. Ingen er perfekte.

    5. Jeg setter stor pris på at jeg kom over denne bloggen:) Tror ALDRI jeg har kjent meg så sykt igjen i det du opplever, og hva du tenker og føler om det. Skal følge med på denne bloggen videre. Høyst sannsynlig er du en jævla ålreit fyr som er verdt å bruke mye tid med. Det er bra at jeg ikke er den eneste gutten som har alt for mye følelser. Kjenner meg bare så sykt igjen!! Du må gjerne stikke innom bloggen min og:)
      Håper du finner ut av noe konkret du kan gjøre med situasjonen din. Kanskje bare komme seg vekk et annet sted? Det gjorde jeg. Dro rett og slett på folkehøyskole:P

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg