PC-HJELP SØKES! :-)

Har snart hatt den samme pcen nå i 5 år. Og har innsett en stund at jeg nok bør begynne å tenke på å spare til en ny pc snart. Spessiellt med tanke på at jeg de 2 siste åra har begynt å lage filmer i FULL HD på pcen, og på den jeg redigerer på nå så går bildet veldig treigt når jeg redigerer i Sony Vegas Platinum, 10.

Føler at jeg har helt grei nok kunnskap på data, men ikke nok til at jeg føler at jeg vet hva slags pc jeg bør kjøpe og ikke.
Så hvor finner jeg en bedre og raskere pc, som det skal gå ann å redigere film i Full Hd på, uten at bildet skal henge seg opp/gå treigt? 🙂


(pcen jeg har hatt i snart 5 år nå, trenger å skiftes ut 😉 vet ikke helt hvilken modell det er og slik, men…)

Ønsker helst at det skal være en stasjonær, skjerm, høytalere, mus, og slik har jeg fra før, er bare en ny pc jeg trenger, har også en Blu Ray brenner i den maskinen jeg har fra før som jeg kan ta ut og sette inn i den nye, så det er heller ikke et must at det må være med Blu Ray brenner i den nye pcen, men om det er med så er det heller ikke noen bakdel. Bedre med “for masse” enn for lite.


(videokameraet mitt; Sony HDR-CX105E)

Hvor er det best å bestille? Hva ambefaller dere? Gi meg link! Fint om noen kan finne en veldig god pc som skal takle å redigere Full-Hd film, uten å henge seg opp. En pc jeg kan ha i noen år, og som ikke koster så alt for mange tusenlapper.

Sorry at jeg har vært fraværende fra bloggen en liten periode, har nettopp brent ferdig mitt nyeste filmprosjekt på Blu Ray, “Ken og Morten – Ildkoden”, en film på ca. 57 minutter, og slikt tar litt tid 😛 Spessielt når jeg måtte brenne den to ganger siden det ble noen feil med lyden på den første discen jeg brente; musikken ble litt for høy, hehe. pluss noen andre småting 😛

Blir borte igjen en stund til, siden jeg nå skal fullføre dvd-versionen, men setter stor pris på om jeg kan noen gode tips til en god, Full-Hd-film-redigerende, rask og samtidlig ikke alt for dyr, ny, og helst stasjonær pc. Og by the way, helst IKKE en Mac 😉
VI BLOGGES! 🙂

7 kommentarer
    1. Det man burde se etter, er først og fremst prosessor og skjermkort. Finn deg en PC med Intel Core i5 prosessor (evt. i7) og et grafikkort med minst 1GB minne, så kommer du langt. Hurtigminne 4GB eller mer, det er vel de viktigste faktorerene du bør tenke på når du skal kjøpe PC til filmredigerng o.l.

    2. Har du lyst på en ny PC bør du bygge den selv. Det blir billigere og du får mye mer kunnskap om komponentene inni boksen.
      Det med at MAC ikke har virus er bullshit. Har du lyst på en OS bør du gå for en Linux dist. (Redhat/Ubuntu) siden det er bygget på en måte at Virus har det forferdelig vanskelig å gjøre noen interne skader. :p
      Om den har noen Video editerings programmer? Jau. Kall det for en ‘Wine extension’.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg