FAKTA FAEN!

Den som lyver forteller ikke sannheten, og den som tror han snakker sant kan i enkelte tilfeller være den største løgneren av dem alle, sa presten og ble så møtt av en horde med klappende hender og skrikende tunger som for lengst burde vært avskåret, kokt og gravd så langt ned at selv gud med liten g ikke hadde hatt mulighet til å finne de igjen.

Såå, alle sammen.. Er det noen der ute som fremdeles sitter og spekulerer i hva jeg serverte av fakta og usannheter “her om dagen”? Eller har Fake News-innlegget omsider gått og hengt seg helt nå i glemmeboksen? Vel, jeg vet ihvertfall at NOEN av dere enda husker på dette innlegget, og nå vil ha et endelig svar på hva som faktisk er sant, og hva som altså er “fake news”. Opprinnelig hadde jeg ikke tenkt å gjøre dette innlegget som jeg skriver nå i hele tatt siden responsen deres på “Fake news” var såpass lav at jeg en stund har tenkt at “det er sikkert ikke noen som bryr seg om jeg nå avslører svarene heller”, men siden jeg ikke har bedre å ta meg til nå, så.. Vel, what the heck, her har dere fasiten:


Påstand 1: – På 18-årsdagen min gikk jeg rundt med “18 år” i panna.
Dette stemmer på en såkalt prikk. Noe av det siste jeg gjorde den dagen like før jeg gikk til skolen var å stille meg foran speilet med en sprittusj forså å skrive “18 år” rett over øynene mine så tydelig som jeg overhode klarte.

Påstand 2: – Jeg slo ned min egen bror en gang da jeg var ca. 11.
Sant. Jeg husker ikke helt eksakt hvorfor, men det var ei venninne av bestemor som plutselig ringte da det hele skjedde. Ei kjerring som ingen av oss egentlig hadde mye til overs for, så da min bror likevel ville ta telefonen for å i hvertfall være litt høflig reagerte jeg med å slå han rett ned med knyttet neve og det hele.

Påstand 3: – Nordfjordeid var det første stedet jeg reiste til helt på egenhånd.
Helt sant! Dette ble også ganske greit dokumentert i sin tid da jeg blant annet postet ihvertfall et innlegg her inne både under og etter selve turen. Dessverre er disse innleggene nå blitt slettet etter at det oppsto noen personlige vanskeligheter i etterkant av denne reisen, men denne påstanden er ihvertfall altså en av de sanne.

Påstand 4: – Jeg ble kvitt jomfrudommen i en alder av 24 år.
Av et par halvgode grunner har jeg ikke tenkt å gå så alt for dypt innpå denne “saken”, annet enn at jeg kan bekrefte at også denne påstanden er en av de sanne.

Påstand 5: – Jeg elsker energidrikker.
Så var vi omsider kommet til den aller første USANNE påstanden. Vel og merke har dette stemt en gang i tiden, men ikke nå lengre. Faktisk har jeg ikke kjøpt mer enn fire bokser de siste to månedene, og da har det i alle tilfeller vært fordi jeg har kommet over noe jeg til da ikke har smakt før, som jeg først og fremst bare har vært nysgjerrig på å prøve ut. Men utenom disse fire boksene har leiligheta mi vært temmelig fri for energidrikker de siste to månedene. Med unntak av kaffe eventuelt.

Påstand 6: – Jeg har hatt med selveste Kristopher Schau i et par filmer jeg har laget.
Og der var vi altså tilbake på den sanne siden av påstands-benken igjen. For jo, jeg har faktisk hatt med Kristopher Schau i flere av mine filmer. Riktignok har jeg bare møtt han en gang, men den ene gangen vi faktisk fikk truffet hverandre så filmet vi en liten sekvens som så ble fordelt utover 11 filmer som jeg både var regissør, produsent og manusforfatter for, i tillegg til at jeg også hadde en av hovedrollene i ihvertfall de aller fleste av de.

Påstand 7: – Jeg har aldri vært full.
Også helt sant. Dog har jeg jo såvidt det er smakt litt på noe som har hatt alkohol i seg for et par år tilbake, men samme hva det har vært har det aldri vært noe jeg har likt sånn veldig med tanke på smaken + at jeg syns at den slags rusmidler egentlig bare er en uting, da i hvertfall JEG mye heller velger å ruse meg på helt andre måter (som f.eks blogging <3) enn å ta i bruk midler som innebærer alkohol og narkotika.

Påstand 8: – Jeg har vært medlem av SIAN (Stopp Islamiseringen av Norge) på Facebook.
Dette er så en av de opplysningene som jeg skulle ØNSKE var falske igjen, men dessverre er nok også denne en av de faktisk sanne. Dette er kanskje ikke så overraskende da jeg jo hadde en del innlegg for noen år tilbake som generelt var ganske kritiske til både Islam og muslimer generelt, men i dag har jeg heldigvis blitt et noe klokere og langt mindre aggressivt menneske som har funnet ut at de aller fleste muslimer slettes ikke er noe særlig verre eller bedre enn andre folk. Forskjellen er i bunn og grunn at vi tror på litt forskjellige ting, og det er stort sett det.

Påstand 9: – Gjennom nesten hele ungdomskolen bidro jeg med å mobbe en av mine beste venner.
Jeg innser nå at denne listen ikke akkurat bidrar med å viser meg frem fra mine aller mest stolteste sider, for ja, denne påstanden stemmer dessverre også litt for godt..

Påstand 10: – Jeg kan knapt snakke om ting som har mer frisering å gjøre uten å bli veldig svimmel.
Også noe jeg ikke akkurat går rundt og skryter av, men samtidig så er ikke dette noe jeg skammer meg over heller da dette her kan jeg ihvertfall ikke så veldig mye for selv. Altså er også denne her helt, helt sann.

Skrev blant annet et passe halvlangt innlegg om denne angsten for noen år siden som de av dere som måte være interessert kan lese her!

Påstand: 11: – Jeg har skrevet og utgitt en bok.
FAKE NEWS! – Riktignok så har jeg neeesten skrevet ferdig en, men jeg har foreløpig aldri utgitt noe. Men sjansen for at det blir en gang i fremtiden er der da jeg fremdeles har dette bok-prosjektet mitt lagret på ihvertfall to ganske trygge steder. Og til dere som nå lurer på hvorfor jeg ikke enda har tatt mot til meg og faktisk skrevet den ferdig, forså å gi den ut via et eller annet forlag: Nav!..

Påstand 12: – I perioder ELSKER jeg å stå foran speilet og studere meg selv.
100% riktig. Er slettes ikke uten grunn at jeg fra tid til annen har vurdert å sjekke meg for diagnosen narsissistisk personlighetsforstyrrelse, for å si det sånn. For selv om jeg jo gjør en del ting for andre til tider, og ikke bare tenker på meg selv bestandig, så har jeg likevel ganske så ofte mine øyeblikk hvor jeg virkelig tenker på meg selv som verdens viktigste individ. Og det har nok blitt noen timer til sammen oppgjennom livet hvor jeg rett og slett bare har stått og beundret meg selv i et og annet speil.


Yes, det var altså mine 10 fakta-setninger + 2 løgner det.. Som sagt innser jeg at denne listen ikke bare setter meg selv i et alt for lystig lys, men igjen så har jeg aldri brydd meg om å late så veldig som jeg er noe særlig bedre enn det jeg faktisk er. Ser jeg ut som en rosablogger, kanskje? Nei, jeg gjør nok ikke det.

Alt i alt så har jo hver eneste lille ting på denne listen gjort sitt for å forme det individet jeg har endt opp som i dag, og det virker ihvertfall som er et individ FOLK FLEST ikke syns er så alt for ille lengre i dag. Så jeg antar at det fremdeles er noe bra i mer eller mindre alt fremdeles. Okei, nå innså jeg forresten at klyse-barometeret mitt trolig gikk opp et par hakk igjen, damn it!

Noen avsløringer som overrasket deg?

20 kommentarer
    1. Uffa meg altså. Men det er jo snart en bok på vei da 🙂 Jeg kommer til å være først i køen for å kjøpe denne, garantert. Håper at det ikke er alt for lenge til 🙂 Du MÅ virkelig gjøre deg mer kjendis med bare din måte å skrive på. Ja gleder meg allerede til boka kommer :)))))
      Synd at du ikke fikk så mye seere på dette, da dette var et godt innlegg 🙂

    2. due: Kan ikke love at den boka blir utgitt. For det er ca. 5 år siden jeg skrev på den sist nå og la arbeidet mer eller mindre på hylla. Har tenkt litt på å ta det opp igjen, men da må jeg jo først lese gjennom alllt det som jeg til nå har skrevet i den, og det sliter jeg noe med å motivere meg til, merker jeg..

    3. Kunne du ikke bare startet med en ny, ja med blanke ark. Du er så utrolig flink til å skrive og formulere deg 🙂 Er du sikker på at du har aspergerssyndromet? Men dette syndromet er jo forskjellig fra person, til person. Jeg blogger nå om dette syndromet, men det er en stund før jeg kommer dit. Jeg blogger om barnevernet og skrev del 1 i dag. Tar dessverre en stund før delen om syndromet kommer, da det ble oppdaget meget seint på barnet, som heter Michael i fortellingen.
      Del 2 kommer i morgen. Jeg skriver delene rett ned, så ingen notater eller annet……

    4. due: Hehe, jeg vet ihvertfall at BUP (barne og ungdompsykiatrien) var det da jeg fikk diagnosen for noen år siden. Og ja, jeg føler meg stort sett ganske sikker på dette selv. Hender jeg lurer litt på noen ganger når jeg snakker med andre som sliter en del mer med en del ganske typiske asperger-trekk enn jeg selv gjør, men.

      Tror kanskje det kan ha litt å si at jeg ble diagnostisert såpass sent som i 10. klassa. Har nemlig en teori om at de som får diagnoser litt tidligere i barndommen gjerne har lettere for å “bli” diagnosen sin i større grad enn de som altså får den stilt noe senere.

      Nei, akkurat nå så kan jeg ikke si at det frister så veldig med noe bok-prosjekt i hele tatt. Verken noe nytt, og heller ikke å ta opp igjen det prosjektet jeg allerede har startet på. Er for tidkrevende, og jeg er egentlig ikke så glad i alt for langdryge prosjekter. Så inntil videre, nei.

    5. Nei jeg forstår dette med bok, men utrolig synd. Den hadde kommet til å bli bra 🙂
      Det tar nok litt tid ja…..
      De jeg vet som har syndromet er litt “treige” og masete. De har også problemer med å formulere seg. Nå kjenner jeg ikke så mange, men noen få. Syndromet er meget likt ADHD, og jeg kommer til å blogge om at Michael fikk feil diagnose da han var barn. Også feil medisinert, ettersom han gikk på Ritalin.

    6. due: Syns det er litt synd selv også i grunn, men akkurat nå så må de alt for mye motivasjon og lyst til, motivasjon og lyst jeg dessverre ikke akkurat har nå xD

      Aha. Masete kan jeg nok være i blant. Kanskje særlig når det kommer til å få inn nok Likes på enkelte ting. La ut TO poster på Snapchat i dag hvor jeg etterlyste flere Likes på det nyeste profilbildet jeg tok og la ut i dag tidlig. Men når det kommer til å formulere meg derimot så er nok ikke det noe jeg har så veldig vanskeligheter med lengre. Dvs. med mindre jeg blir stresset, eller hvis jeg føler meg angrepet eller kritisert på noen måte.. Da kan jeg fort skrive og si veldig feile ting..

      Apropos ADHD. Jeg har visstnok også lillebroren til den diagnosen, altså ADD. Som jeg har forstått er nesten det samme, bare uten all den hyperaktiviteten?

    7. Ja ADD er litt annerledes. Mildere enn ADHD. Så trist å lese at du blir satt ut med stress og kritikk, men dette var kjent. Ironi, kan bli alvorlig for en jeg kjenner med diagnosen. Ja han forstår ikke ironi, eller jo, noe…. Håper du får en god natt.

    8. Morro at du er så ærlig, selv om det ikke nødvendigvis er ting du er stolt av. Digger spesielt det du skrev angående muslimer. Det gir meg håp om at andre også kan “vende om” synet sitt. Kanskje du kunne skrevet mer om dette? 🙂

    9. Kjupert! En av de bedre. Beste, rettere sagt 🙂
      (Due: ADD er ikke nødvendigvis “mildere” enn ADHD.
      Dèt kan jeg skrive under på. Straks!)
      Sov godt og drøm vakkert!

    10. A.V: Ja, ikke sant. Skjønner som sagt ikke helt vitsen med å late som. Eller, jo, jeg kan forstå de som velger å gjøre det og som også tenker at de MÅ det for å bli likt bedre av de som sliter en del med selvbildet sitt, men der er heldigvis ikke jeg lengre.

      Hmm, jeg skal tenke på det. Men vil ikke love noe med det aller første ihvertfall! 🙂

    11. Leste bare svaret om Kristopher Schau! Hehe. (Det er sant.) Kult at du har møtt han i person og laget film(er).

    12. Skal jeg være ærlig? Siden du spør, ja.
      Jeg likte ikke så godt konseptet å gjette påstander. Grunnen til det er fordi jeg ikke vil vite svarene på de fleste av påstandene, da jeg finner flere av dem way too personal og uinteressante. Det er rett og slett ting jeg ikke vil vite om “folk”.
      Når jeg først blir “utsatt” for inntrykk, bruker jeg ofte lang tid på å fordøye dem. I enkelte tilfeller må det jeg har blitt eksponert for, bearbeides skikkelig lenge. Hvis jeg for eksempel hadde sett din og flere andres johnson (u know) i en film, ville jeg brukt uvanlig mye tid og energi på å bli kvitt inntrykket igjen.
      Jeg må generelt være ganske “var på” (forsiktig) hva jeg eksponeres for. Pleier å være “trygg” her inne på Fullstendig Kaos, ekstremt sjeldent det er noe her jeg ikke “tåler å se”. Men akkurat denne gangen var det altså tilfelle.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg