Til alle nettroll der ute

– Du skal ha skrevet en MEGET god kommentar for at jeg ikke skal la meg irritere over at du på et eller annet punkt bestemmer deg for å skyte inn “ta en tur innom min blogg”?.. Jeg skjønner greia, jeg ønsker også at flest mulig skal ta turen innom den fantastiske bloggen min, og enda mer at folk faktisk legger igjen noe etter seg. Men når det først er sagt så holder jeg meg for god til å smiske og tigge i ANDRE BLOGGERES KOMMENTARFELT!… Bare et ørlite hint om at du ønsker at jeg skal “gjengjelde” din kommentar er fort nok til at jeg på trass bestemmer meg for å svarteliste nettopp DIN BLOGG.

For liksom: La oss si at du er ansatt på Rema 1000 – ville du da ha gått inn på Coop og spurt om folk ville være så snill og handlet der i stede? Mest sannsynlig ikke. Det er tross alt noe som heter folkeskikk og sosiale antenner. #sorrynotsorry

– Jeg setter STORT SETT pris på at folk kommer med tips til en eller annen tv-serie, film, eller et spill de tror jeg vil like. Det jeg derimot IKKE liker så godt er når folk bestemmer seg for å poste tipsene sine på helt randome steder, under innlegg som ikke egentlig har noe som helst med hva-det-enn-måtte-være-du-vil-jeg-skal-sjekke-ut å gjøre.. Så om du på død og liv vil ha meg til å sjekke ut noe – send meg en privat melding på Facebook.

– Folk har tydeligvis et behov for å hate. Hvis det er noe man virkelig ikke liker, ja så skal helst hele verden få vite om det.. Og her inne på bloggen min er det STORT SETT “greit”, ja til og med om du er en feig, ussel drittunge som velger å holde deg anonym. STORT SETT velger jeg faktisk å godkjenne kommentarer hvor det er ganske åpenbart at vedkommende bak sliter med et såkalt tunnelsyn, et ubeskrivelig sterkt hat, eller rett og slett bare er full av dritt. Og noen ganger kan jeg også finne på å dedikere et eget innlegg til disse kommentarene, med screenshoots og hele pakka, så disse idiotene selv kan få føle på hvordan det er å få dritt slengt mot seg. Ja her er altså drittslenging STORT SETT nokså fritt frem.

Stay goregeous!

17 kommentarer
    1. Legger igjen et «godt sakt» helt fritt for trollerier, magisk støv eller forseggjorte eleksirer. Ha en god helg er budskapet jeg fortsetter og avslutter med :-))

    2. Som jeg skulle ha skrevet teksten selv. Vurderte nesten å kopiere den å legge den ut som eget innlegg i bloggen min – hadde det vært greit?? Haha.. Anyway, veldig enig i hva du har skrevet her!

    3. Bunny Trash: Tja, du skal få lov til det på en betingelse: At du gjør det klart og tydelig at det er jeg som har skrevet teksten – Altså kreditering, som det vel heter på “godt norsk”, hehe. 🙂

    4. Hehe, jeg vet hvem flere bloggere irriterer seg over. Forståelig nok. Det er ikke rette måten å skaffe seg lesere på, nemlig. Skriv et bra innlegg og overskrift, og shout det, så roter folk seg innpå. Bare se; Her er jeg 🙂
      Bloggere jobber for å få klikk og flere lesere. Smisking og “vær så snill, legg igjen kommentar hos meg” er latskap.
      Og vet du hva, kaos? Du skal slippe å få noe sånt fra meg, for jeg har ingen blogg. Haha!

    5. Japs: Nemlig, jeg har ingen anelse om hvem du er, men plutselig så merker jeg nå at jeg liker deg bittelitt, ene og alene utifra det du nettopp skrev. Pleier å like folk når jeg er enige med dem xD

      Hehe, så bra da! ^^ Ikke at du ikke har blogg (eller hva vet jeg, kanskje det er like greit), men tenkte altså først og fremst på det med at jeg skal få slippe denslags kommentarer fra deg, hvem du nå enn er for et individ ^^

    6. Det mest irriterende er når man f. eks kun har delt et bilde, men kanskje tre ord i hele innlegget, og så får man en hel jævla avhandling om hvor fantastisk bra skrevet dette innlegget var, nydelige bilder (noen ganger har man ikke en gang et bilde i innlegget, eller man har et kopiert bilde fra google, som ikke en gang er et bilde) og at man tydelig kan se at jeg har jobbet sååååå hardt med denne bloggen og dette innlegget og at man må stå på videre, og så avsluttes det med “ta gjerne en tur innom min blogg og legg gjerne igjen en kommentar”.. Jeg gidder ikke å godkjenne disse kommentarene lenger- falske folk.

    7. Elevele: Haha, jeg har også sett noen slike kommentarer her og der. Får de riktignok ikke i noe særlig stor grad selv, kan ikke huske jeg har fått noen slike i hele tatt faktisk akkurat nå. Men jeg har sett et par slike kommenterer andre steder, og det er igrunn bare teit. Og det kan også være litt “farlig”.

      Særlig hvis man har skrevet lite, kort og trist innlegg om at man akkurat har mistet noen av f.eks kreft så ser jeg ihvertfall for meg at det ikke vil slå så veldig heldig ut hvis man får en kommentar som “Elsker spiriten din, du virker så utrolig hyggelig og positiv. Masse fine bilder har du også, håper du får en kjempefin dag!”.

      Hadde ei “venninne” en gang jeg til slutt følte jeg måtte si fra til da hun postet en ganske falsk kommentar under et innlegg av ei som åpnet opp om at hun følte seg veldig ensom, og etterlyste venner i nærheten.

      Denne venninna mi hadde først og fremst ikke lest noe særlig, bare skumlest fort gjennom innlegget (dette hadde hun dog ingen problemer med å innrømme for meg), og hun la heller ingen skjul på at grunnen til at hun skrev noe som at de to godt kunne være venner til tross for at de i realiteten bodde kjempelangt unna og sånn, bare var for å gjøre sin egen blogg synligere, da hun var ganske desperat etter å få kommentarer.

      Også la hun også til (til meg) at hvis hun faktisk helt alvorlig hadde ønsket seg venner fra det stedet hvor hun ensomme jenta som etterlyste venner bodde, så hadde hun jo flyttet dit…

      Så kort fortalt, denne tidligere venninna mi brydde seg nada om denne ensomme jenta, og jeg husker også at hun skrev noe som at når man først åpent etterlyser venner og slik må man dessuten regne med å få en del falske/ useriøse “tilbud”…

      Skal forresten også sies at hun eks-“venninna” mi er en av de som ikke har noe problem med å innrømme at hun liker Merete Hodne, og hadde en falsk blogg for et par år siden hvor hun lot som hun var en eldre mann som blant annet var nekrofil og som flere ganger hadde “forsynt” seg seksuelt på døde folk på en viss, navngitt kirkegård.

      Nekrofili er ikke noe jeg syns er så ille å tulle med. Men når man lager en sånn blogg som hun gjorde, hvor det ikke er så lett å vite om vedkommende er “på ekte” eller ikke… Og når man i verste fall får folk til å lure på om denne “personen” har hatt sex med en av deres nærmeste før de har blitt senket under jorda… DET sliter jeg litt med å forsvare.

      Og der innså jeg plutselig at jeg hadde skrevet en mye lengre kommentar enn “strengt talt nødvendig!” xD

    8. Joda, du har mange gode poeng her, er enig i det du skriver. Men en ting er mer irriterende enn folk som ber om lesere i kommentar, det er når samme innlegg blir shoutet igjen og igjen og igjen, det er virkelig å trygle etter lesere :p

    9. Doc og Dask: Takk for det 🙂

      Men akkurat når det kommer til den siste der får vi nok bare være enige om å være litt uenige. Jeg kan liksom ikke si meg helt enig på den, for jeg har et par innlegg jeg har shoutet et par ganger selv gjennom årene, og det hadde jeg neppe gjort om jeg hadde syntes det var så plagsomt at andre gjorde. Prøver å være mest mulig sånn som jeg vil at resten av verden skal være også videre, så.

      Men det funker helt greit å ikke være enig om alt også, ihvertfall for min del 🙂

    10. ..- Irriterende nok, men skal du få meg skikkelig ‘fornøyd’, er trixet å lure meg et el annet sted under falske forutsetninger, og da helst med den greia hvor styggmange sideregistreringer popper inn på en gang og derav forhindrer en umiddelbar retrett via ’tilbake-tasten’..
      Når det er sagt, er jeg imidlertid jævelig glad for at jeg har kommet dit hvor jeg ikke kan forestille meg noe et eventuelt nettroll kunne slengt i min retning som kunne gått inn på meg på noen måte. På dette området er det tydeligvis en enorm forskjell mellom en som har kommet et stykke opp i 30 -årene og oppover, og 18-23 -åringer (+/-). Det har slått meg at selv de som uttrykker en modenhet langt utover sin alder viser seg å ha påfallende begrensninger følelsesmessig når det kommer til å se/ta disse hat-kommentarene for det de er, mens jeg f.eks vil være trolig til å utgi regelmessige ‘best of’ -innlegg dersom dette skulle bli aktuelt m.h.t mengde & grovhet (he, he)..

    11. Så veldig veldig veldig sant! Kjenner det koker i toppen av noen mennesker. Samtidig så klarer jeg nesten ikke annet enn å synes litt synd på dem også. For noe må jo få dem til å være så idioter!

    12. Gry Henriksen: Oh, ja – det kan jeg lett si meg enig i at det høres bra irriterende ut ja. Litt usikker på om jeg har opplevd akkurat det samme selv, men mest sannsynlig, så mye jeg har vært på internett de siste årene. Hehe.

      Ja, det gir mening. Er heldigvis ikke alt som går nedover ettersom man blir litt heldre. Nå har ikke jeg rundet 30 enda, men når jeg sammenligninger kommentarer og svar fra i dag kontra for bare 3-4 år siden f.eks så ser jeg at det har skjedd en positiv forandring. Dvs. jeg kan fortsatt tenne noen plugger innimellom, men det skal heldigvis noe mer til i dag sammenlignet med “dengang da”. Så blir spennende å se hvor mye lengre utviklingen min har gått når jeg også forhåpentligvis har kommet dit du er i dag på det store, fine og noe skumle alderstreet 🙂

    13. I r l i n: Samme her. Og igjen, samme her. Selv NOEN AV DE som jeg har klart å provosere meg mest over den siste tiden har jeg faktisk tatt meg i å synes litt synd på, innimellom. Mulig det er et tegn på at jeg har blitt eldre, mer moden. For før så var det veldig svart-hvitt for meg der: “Han og hun er dust!”. Og det var det xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg