Politiet tok meg inn


Tradisjoner, lover og regler et til for å brytes. År etter år har jeg stort sett tilbragt natt til 1. desember hjemme hos meg selv, alene. Men i natt valgte jeg i stede å gå sånn temmelig utenfor boksen, og i stede si ja til å være sammen med noen venner jeg ikke har sett på en god stund – på fest!.. Og jeg minnes mesteparten av festen som faktisk ganske hyggelig, det til tross for at jeg stort sett ikke kan fordra hele konseptet, men jeg antar at det også har litt med å gjøre HVEM man velger å henge med, og ikke minst HVOR.

Etterhvert som tiden gikk ble jeg stadig varmere og varmere i den såkalte “trøya”, og som på fester flest ble det den ene drikken etter den andre. Ikke så mange, men noen ble det altså. Og da noen tilslutt bestemte seg for å sette på en Marilyn Manson-låt på FULL GUFFE, ja så var løpet kjørt for min del. Før jeg ante ordet av det befant jeg meg på et lite, hyggelig og intimt bord. Jeg danset som det villdyret jeg opprinnelig ble skapt til å være, alle hemninger var kastet på dør, englene hadde for lengst brent av sine vinger. For å si det sånn, “gud” var ikke til stede.

Etter en liten stund la jeg omsider merke til at de jeg opprinnelig kom dit med sto og snakket med et par fra politiet. Først tenkte jeg ikke så mye over det, men da jeg så at særlig en av vennene mine virket litt amper bestemte jeg meg for å gå ned fra bordet forså å sjekke hva som sto på.. Det skulle jeg kanskje ikke ha gjort, for så fort jeg hadde kommet meg ned og gått bort til vennegjengen min og disse to politifolkene fikk jeg beskjed fra hun ene som sto der i uniform (og i grunn var ganske sexy) at jeg måtte bli med dem. Først trodde jeg at det hele bare var en litt teit spøk, men jeg skulle forstå ganske så raskt at de “lekte ikke politi”.

Så.. Det hele endte med at jeg ble dratt noe motvillig vekk fra stedet mens alt jeg kunne høre var min egen masete stemme om “HVORFOR, HVORFOR?”, og en eller annen dårlig pop-låt i bakgrunnen. Nå har jeg omsider fått kommet meg hjem igjen til til min egen trivielle stue og jeg sitter her nå og lurer fortsatt på hvorfor jeg ble bragt inn til varetekt i natt. Og mest sannsynlig får jeg nok aldri svaret på det heller. For dessverre så var det hele bare en drøm.

13 kommentarer

Siste innlegg