GODFØLELSEN

Det nærmer seg med ulende stormskritt jul. Og i skrivende stund føler jeg meg faktisk litt som nissefar selv. Jeg har følt på en ganske noe rar følelse den siste tiden. Et ønske om å gjøre noe godt, ikke bare for meg selv, men noe som også kan varme andre. Ikke bare har jeg hatt lyst til å gjøre noe som kan trekke opp smilegardina til mine nærmeste, men også dere som følger bloggen min titt og trutt.

Så i kveld tenkte jeg å fokusere litt blogg-positivt ved å skrive litt om fem ting som virkelig får frem godfølelsen i meg. Tror det er lurt å gjøre dette innlegget her og nå, før Grinchen i meg våkner igjen, og da er det ikke sikkert jeg blir like snill og vennlig igjen på en stund som jeg føler at jeg er her og nå.

ROS
Ros ja, hva er vel egentlig deiligere å få enn nettopp.. Ros. Å høre at folk setter pris på deg for nettopp den du er. Å få skryt for noe du har gjort.. Deilig. Ikke bare kan det være deilig å gi ros, men det kan også føles minst like godt, om ikke bedre, å være den som faktisk gir ros. Ros er deilig, simpelthen. Det får rett og slett frem godfølelsen i meg.

KLEM
Så var det klemmerens tid til å få litt.. Ros. Det er kanskje ikke alle som helt har sett dette for seg, men jeg er veldig glad i klem. Men.. I motsetning til ros så er ikke klemmer noe jeg liker å få eller gi til “hvem som helst”. Akkurat når det kommer til nærmeste familie, gutter/ menn, eldre mennesker, eller de som er noe mer enn bare litt overvektig så foretrekker jeg vel egentlig om klemmen kan utebli. Men når det derimot kommer til de fleste ikke-familiære venninnene mine kan jeg nesten ikke få nok.

BARNE-TV NOSTALGI
Det er ikke så alt for lenge siden jeg blogget om diverse ting som rett og slett får nostalgikeren i meg til å gløde. Men når det igjen er sagt er det ikke alt som gjør meg nostalgisk, som også får frem den varmeste godfølelsen. Men det eksisterer likevel et og annet i nostalgi-land som får til det også. Det er blant annet ikke mange dager siden jeg satt og så opp igjen den aller første episoden av Sesam Stasjon på Nrks nett tv, noe som virkelig gjorde meg varm på innsiden, og litt blank på utsiden.

HOTEL CÆSAR
Og mens jeg fremdeles har en fot inne i tv-universet kan jeg simpelthen ikke la være å nevne Hotel Cæsar. Hotellet som jeg har ansett som mitt andre hjem helt siden jeg var en liten unge. Hotellet som i så mange tilfeller har klart å fremheve et aldri så lite håp når det har blåst som verst alle andre steder i livet. Kort fortalt – det er vel ingen ting her i verden som faktisk har fått meg til å føle så mye (på både godt og vondt), som det Hotel Cæsar har gjort.

GLADSAKER I MEDIA
Helt til slutt vil jeg få lov til å gi litt ros til media. For selv om det absolutt er veldig mye grått og trist der ute, så dukker det også opp et og annet som er med på å gjøre at jeg fremdeles har sånn noen lunde tro på denne verden vi lever i en gang i blant. Det er foreksempel ikke mange dager siden jeg på Facebook kom over en video hvor jeg kort fortalt ble vitne til at en rekke dyr ble reddet ut fra en diverse livstruende situasjoner. Sånne ting gjør godt for hjertepumpa, selv for en “harding” som meg.

Før jeg nå avslutter dette blogg-innlegget vil jeg rulle opp et par snøballer, forså å sende de avgårde til tre gode blogg-venner av meg i håp om at de vil rulle de videre, forså å spre enda litt mer positivitet rundt omkring. Sara, Elin og Silje – dere er herved utfordret til å gjøre et lignende innlegg på deres blogg! 😀

Stay goregeous! <3

10 kommentarer
    1. Kjenner meg nok en gang veldig igjen. Spesielt det med klemmer! Elsker å klemme jenter på min egen alder og sånt, men når det kommer til familie så blir det fort kleint, så jeg foretrekker at det blir en veldig veldig rask klem. Ja, kan være ok med Hotel Cæsar av og til. Ser de siste episodene som skal vises på TV på min egen TV istedet for SUMO for å markere slutten på en epoke. Morsomt hvordan det hotellet har stått gjennom tykt og tynt i 18 år, mens så mye galskap har skjedd ute i verden.

    2. Dark Elf: Apropos Cæsar. Nå gir jeg egentlig litt f i at færre og færre ser på lineær tv, og at flere og flere programmer dermed forsvinner fra det lineære. Men akkurat den siste episoden kunne jeg vurdert å sett lineært, hvis jeg hadde hatt muligheten, noe jeg ikke har.

      Men som sagt bryt meg så og si ikke noe om det. Foretrekker streaming akkurat når det kommer til serier, enten det eller blu ray. Personlig syns jeg det er aller best for hvis man streamer kan man jo oppleve brudd, selv med verdens beste nett. Men ja, hipp hurra for streaming og film/ serier i fysisk utgave! ^^

    3. Jeg savner dinosaurkjeksen, og den gamle Fox Kids kanalen.
      Du skriver hotel Cæsar, opplever litt nostalgi når jeg ser de gamle skuespillerne som var med før. Fx Svein, og Vanessa 🙁
      I tillegg er MSN og de gamle smileyene, noe jeg savner og blir litt nostalgisk over. De beste vennene mine var tross alt på MSN. xD
      Nå innser jeg at du egentlig ikke spurte oss lesere om å nevne egen nostalgieksempler.

      Nå er jeg skeptisk på om kommentaren min i det hele tatt er relevant. Det her er vel ikke nostalgi-innlegget ditt engang xD
      Okey. Jeg bare poster den kommentaren her jeg
      Men ja hotel Cæsar kan nå gjøre meg glad og! Nå som jeg allerede i gang med å skrive en lang kommentar igjen: Hva tror du om at Kai kanskje har asperger? Hvertfall tror jeg veldig det, det er ganske mange sosiale hendelser han bare ikke forstår Hvordan han skal håndtere. Festlig type! Hadde vært kult om han fikk diagnosen i serien
      Neste: Hva tror du Pelle så på hotellrommet til Kåre, da Juni var bortreist? For noen uker tilbake så man at Pelle ble forskrekket da han så inn på hotellrommet til Kåre? Hva tror du det kan være? Mistenker kanskje han forsyner seg med opiatrus, eller morfin, siden han virker litt påvirket av tidligere krigshendelser!

    4. C Noir: Ah, dinosaurkjeksen ja. Den er du ikke alene om å savne, for det gjør plutselig jeg også nå som du minnet meg på den xD

      Hehe, jeg skal innrømme at jeg først tenkte at denne kommentaren kanskje var delvis feilplassert. Men så kom jeg på at jeg ihvertfall har to punkter på dette innlegget (“Barne tv-nostalgi” og “Hotel Cæsar”) som for min del lett kan kobles til temaet nostalgi, så da innså jeg at det var innenfor av deg likevel. Er jo ikke sånn at man bare har lov til å svare på spørsmålene jeg har mot slutten av innleggene mine når man kommenterer. 🙂 Syns det er flott jeg at dere som leser bloggen tar dere friheten til å kommentere litt mer enn eventuelt det jeg spør dere om, ihvertfall så lenge det har NOE med innlegget å gjøre, så dette er absolutt innafor.

      Kai har asperger, ingen tvil. Det har aldri vært nevnt i serien. Og jeg kan ikke huske at jeg har lest at han har det noen steder heller, ikke en gang på Hotel Cæsar sin Facebook-side. Men jeg er ikke i tvil. Hadde asperger kunne blinke som et par blålys hadde folk rundt han fått epilepsi-anfall etter en stund, SÅ tydelig syns jeg aspergeren i han er xD

      Når det angår Kåre er jeg mer i tvil. Jeg har sett en del forskjellige teorier, alt fra narkotika til homofil elsker. Jeg har også sett noen teorier om at Pelle så Kåre kle seg opp i dameklær, hehe.. Men når det kommer til hva jeg personlig tror så har jeg foreløpig ikke gjort meg opp noen tanker om dette. Men blir spennende å se. Håper de ikke venter helt til etter nyttår med å avsløre det.

    5. Takk, ja greit, da vil jeg fortsette å gjøre det. Er ikke så godt innforstått med hvordan blogg fungerer, eller om det fins uskrevne regler. Syns bare personlig kommentarer som: “Hei, kul blogg. Sjekk ut konkurransen på bloggen min!! :);)” er vage kommentarer hehe ja du skjønner. Jeg hadde blogg i 2010 og da kom det bare sånne kommentarer nesten, fikk inntrykk av at det var vanlig.
      Angående Kai: Da er det ikke bare jeg som har tenkt det nei! Jeg tror faktisk ikke det står i manuskriptet hans heller, at Kai er ment å ha asperger. At det er litt tilfeldighetene. Utgangspunktet var nok at Kai skulle ha sosiale problemer.
      Det ville vært positivt om de i serien sa Kai har asperger. Det er jo en måte å informere folk litt hva syndromet går utpå også. Dessuten er Kai en karakter man lett kan like, så kanskje det hadde fått opp øynene til folk.
      Håper vi får vite hva det er med Kåre før jul.
      Vet du når det er juleferie?

    6. C Noir: Nå skal jeg ikke svare for alle andre bloggere rundt omkring, men hos meg kan man ihvertfall kommentere så og si hva som helst, så lenge det er relevant til noe av det som står i innlegget man kommenterer. Utenom det så har jeg ikke noen andre regler verken skrevne eller uskrevne, annet at jeg selvfølgelig ønsker en viss saklighet.

      Hvor saklige kommentarene måtte være kommer igjen helt an på innlegget. Hvis det er snakk om et veldig dystert, deppe-innlegg så er jeg nok ikke så veldig åpen for veldig tullete kommentarer. Igjen, kommer litt an på tullet også.. Så litt vanskelig å si.. Men er det derimot snakk om litt mindre seriøse innlegg hvor jeg har tullet mye selv, så må selvfølgelig også dere lesere få svare litt tullete tilbake også. Igjen, så lenge det man skriver er relevant på noen som helst måte til noe av det som er i innlegget mitt.

      Og med det hopper jeg rett til det spørsmålet du har mot slutten her. Siste episode før jul blir lagt ut på Tv2 Sumo 14. desember, mens siste episode noen sinne (hvis man skal stole på det som er sagt i media 100%) på Tv2 vises 15. desember.

    7. Takk for utfyllende forklaring. Jeg forstår faktisk Hva du mener. Egner seg ikke å tulle om selvmord når man akkurat har skrevet et trist innlegg liksom. Skal prøve å holde en viss sakelighet.
      I episoden som kommer på tv2 i dag får man hint om hva det er Kåre skjuler! Tror det kommer frem når før jul.
      En uke til med Cæsar før jul da.

    8. C Noir: Stort sett, så gjør det nok ikke det. Men igjen så mener jeg det KAN komme litt an på det triste innlegget. Hvor trist innlegget er. Hvem det er som har skrevet det. Hva det triste innlegget dreier seg om, også videre. Om vedkommende, til tross for det triste innlegget likevel har åpnet mot for at leserne kan komme med litt mørke vitser.

      Det siste der er nok ikke noe de aller fleste bloggere ville gjort. Men på en annen side så er nok heller ikke jeg som de fleste.

      Angående Cæsar: Har sett dagens tv-episode allerede, så den i natt på Sumo ^^ Nå er jeg plutselig litt mindre i tvil. Nå har jeg faktisk en mer spesifikk ide om hva greia hans er. Men siden det er en viss sjanse for at det kan være noen som leser denne kommentaren før episoden går på tv, noen som ikke vil vite det, så… Bør vedkommende slutte nå lese denne kommentaren NÅ!

      Jeg tror Kåre liker å kle seg i dameklær.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg