Inkasso!

© Bildet er tatt fra viover60.no

Jeg har alltid, og da mener jeg ALLTID sett på meg selv som en fyr som er flink når det kommer til å betale regninger. Det gjør jeg fortsatt. Jeg har aldri noen sinne hatt gjeld noe sted, aldri mottatt et inkasso-varsel. Før nå.

Var for en liten stund siden en tur innom Kiwi for å handle inn litt mat til kommende uke. På vei inn igjen sjekket jeg om det var noe post i postkassen fra i går. Det var det. Blant annet et inkasso-varsel fra cdon.

Når jeg åpnet det og så hva det var ble jeg både litt oppgitt og fortvilet. Først og fremst fordi forfallsdatoen allerede har utgått for to dager siden. Og delvis fordi jeg fremdeles ikke har fått den første fakturaen, hadde jeg fått den hadde denne orderen vært betalt for flere dager siden. Og nå har jeg altså endt opp med et inkasso-varsel, hvor fristen allerede har gått ut.

Jeg har nå betalt dette inkasso-varselet. Siden det er søndag i dag satte jeg betalingsdatoen til i morgen. Jeg HÅPER så inderlig at den betalingen jeg nå har registrert via nettbanken telles, sånn at jeg ikke kan vente meg nok et inkasso-brev om noen dager..

Har også sendt en mail til Cdon nå hvor jeg så ryddig og saklig som mulig har forklart alt sammen så godt jeg kan. Håper bare de tror meg, og at jeg slipper å betale på nytt. Huff, dette syns jeg er litt ubehagelig..

Har du mottatt inkasso før?

Vi reblogges!

11 kommentarer
    1. Den er skikkelig kjip ja! Jeg har hatt et par inkassovarsler tidligere, men ikke pga meg selv, men et familiemedlem som var utspekulert! Jeg fikk heldigvis ryddet opp i det føre det gikk galt med anmerkninger og greier, og vedkommende tør aldri gjøre noe slikt igjen!
      Men, for mange, mange år siden fikk jeg et inkassovarsel som var “min feil”. Kravet på var 18 ØRE! Jeg trudde ikke mine egne øyne. Hadde så klart råd til å betale den- ha ha- men syns de blei så teit at jeg faktisk ringte de og lurte på hva dette var. Jeg spurte de om de seriøst hadde sendt meg et ikassokrav på 18 øre, og spurte samtidig hvor mye det kostet dem å sende ut dette brevet til meg. De blei mildt sagt flaue på sine egen vegne- så klart var det vare en svikt i systemet, og slikt kan jo skje 😛 Jeg slapp å betale de 18 ørene, selv om jeg sa at jeg mer enn gjerne kunne gjøre det 😛

    2. Elin Slåen: Ah, kjipern. Fikk du din søte, velfortjente hevn til slutt, eller går vedkommende fortsatt rundt noe ustraffet?

      De ørene ja. Det minner meg om en artikkel jeg leste et eller annet sted en gang. Men da var saken mer at vedkommende hadde betalt en regning, men så hadde h*n betalt noen ører for lite (altså mindre enn en krone), noe som faktisk resulterte i at summen h*n visstnok skulle betale i en ny faktura ble mye høyere enn opprinnelig sum. MYE høyere. Tror det var snakk om noen tusener i forskjell. Men etter at media kom på rullebanen tror jeg det ble en lykkeligere slutt for eieren av fakturaen, heldigvis 🙂

    3. Ta det kuli, det er langt fra inkasso-varsel (som de kan slenge på den første purringa) til faktisk inkasso. Det er ikke før du får en betalingsoppfordring at det nærmer seg, men hvis du har kontakt med de du skylder penger så ordner det seg alltid. Og cdon er jo et ‘ordentlig’ firma, så da ordner det seg nok.

    4. Henning: Tror selvfølgelig helst det jeg også, selv om jeg ikke har mottatt noe svar på den mailen jeg sendte i går enda.

      Husker en gang for rundt 5-6 år tilbake. Da hadde jeg bestilt en pakke på flere filmer, til en verdi av ca. tusen kroner. Den pakken kom aldri (tror posten klarte å rote den bort i selveste julestria). Etter flere uker med venting så sendte jeg en mail og forklarte Cdon alt sammen. At det hadde gått flere uker siden jeg fikk melding om at pakken var sendt fra deres lager, men at jeg fremdeles ikke hadde fått den.

      Det som da skjedde var at Cdon sendte en ny pakke, helt uten at det skulle koste meg noe ekstra 🙂 Så kort fortalt har jeg ganske gode erfaringer med Cdon sånn sett tidligere, og spesielt derfor er jeg også innerst inne ganske sikker på at det vil ordne seg nå også. Selv om jeg er litt urolig likevel helt inntil jeg får det bekreftelsen/ svaret.

    5. Nei, jeg kjøpte meg ny bil, og så skulle vedkommende få den gamle bilen min imot at vedkommende betalte omregistreringen- plutselig dukket det opp purringer og inkassovarsler på bøter og gudene veit hva det ikke var. Plutselig begynte jeg å få bompengeregninger hjem i mitt navn- jeg skjønte jo fort etter alt dette i løpet av veldig kort tid at vedkommende ikke hadde omregistrert bilen, men at den fortsatt sto på meg!
      Jeg klikket i vinkel, bokstavelig talt, og krevde hver enste krone tilbake etter alle utleggene jeg måtte ha for å gjøre opp for alle disse bøtene som plutselig dukket opp i min postkasse. Og så krevde jeg at bilen enten skulle omregistreres eller sendes på skroten- asap! Kort tid etterpå hadde jeg fått tilbake halve årsavgiften siden bilen blei skortet 😉

    6. Nei, det var jo den ene unnskyldningen etter den andre, men jeg gav meg ikke jeg. Flaks for vedkommende at jeg bodde så langt unna- jeg er ikke like farlig når jeg skriker over telefonen, som når jeg klikker i nærheten av noen 😛 ha ha.. Aldri mer en bil i fra meg nei, eller noe annet 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg