Spillvideo-prosjektet (siste oppdateringer)

Tenkte å komme med en liten oppdatering på hvordan det går med spillvideo-prosjektet mitt. Nå er det sånn at jeg er nesten i mål. Jeg har allerede opprettet en egen konto på Youtube som vil bli brukt ene og alene til spill. Har til og med opprettet en Facebook-side for denne nye Youtube-profilen. Jeg har også lykkes med å koble nye gamingheadsettet til Play Station-maskinen, og jeg har også lykkes med å koble opptaksboksen fra Ps3 til pc.

I og med at jeg nå har et headsett med mikrofon skulle man nesten tro at opptaksprogrammet til Elgatoen (boksen som tar opp det jeg spiller) tar opp lyden av det jeg snakker om mens jeg spiller derifra. Men nei. Her og nå ser det ut som det eneste alternativet jeg har er å ta opp lyd ved hjelp av webkameraet mitt, det hadde ikke vært så ille om det ikke var for at det også fanger opp litt støy.

Sååå, i dag har jeg sendt en bestilling på en mikrofon som jeg skal koble rett inn i pcen, og da skal saken være løst i følge han jeg har hatt løpende (men mest sittende) kontakt med fra Gamezone.no.

Synes det er noe unødvendig at jeg ikke er i gang med dette enda. For da jeg sendte min aller første mail ba jeg om hjelp til å finne alt jeg trenger av tekniske utstyr for å kunne lage gode spillvideoer med mine kommentarer i bakgrunnen. Når han linket meg til det headsettet og den opptaksboksen, så fikk jeg en forståelse for at det var alt jeg trengte. Men nei. Jeg må altså ha en egen mikrofon til å koble inn i pcen også… Lett skal det ikke være bestandig.

Vil forøvrig nevne at headsettet jeg har fått kloa i (Turtle Beach PX51) er et headsett jeg ellers er veldig fornøyd med. Det har en veldig god lyd. Det har en rekke herlige innstillinger som hjelper deg med å få det helt perfekt avhengig av hva du skal bruke det til (film, musikk, spill, chat osv.).

Du kan også velge å ha surround-lyd som gjør hele opplevelsen hakket mer realistisk. Altså, hvis du foreksempel spiller et skytespill kan du høre hvor skytingen kommer fra, om skytingen kommer fra venstre eller høyre side, eller om den kommer bak eller forfra. Vil absolutt anbefale det!

Avslutningsvis vil jeg igjen beklage for at jeg enda ikke har fått kommet i gang med spillvideoene. Håper at mikrofonen jeg trenger til pcen kommer innen helga. Men tør ikke å love noe da den ikke er sendt fra lageret til Gamezone enda.

Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg