Samsung GT-S5690 – STYR UNNA!

Rimelig sjeldent jeg har innlegg som dreier seg om elektriske produkter, men akkurat nå føler jeg for å skrive et. I vår, nærmere bestemt i april gikk jeg til innkjøp av en ny mobiltelefon. En Samsung GT-S5690. En orange liten sak.

Da jeg bestemte meg for å bytte ut den jeg hadde var det svært få kriterier jeg stilte til noe nytt. Den skulle ha mulighet til å ha Snapchat, og den skulle være av nyere generasjon enn min gamle. Sistnevne krav ville bli tilfredstilt samme hvilken mobil jeg tok med meg ut av butikken da jeg har hatt min forrige mobil en stund.

Forandringer fryder, sies det. Visse unntak er vel og merke ikke uunngåerlig. Skal jeg være ærlig så savner jeg den to-tre år gamle mobilen jeg hadde sist, den jeg kasta etter å få meg ny. Jeg fikk det jeg ba om, samtidig føler jeg at det var å gå noen skritt i feil retning å kjøpe meg ny mobil. Spesielt en Samsung GT-S5690.

Det første jeg vil nevne er at batteritiden på denne er elendig. Ikke dårlig, men elendig. I dette tilfelle skal man ikke ha brukt den veldig mye i lengden før den går tom for strøm og må lades fullt opp igjen. Jeg lader min Samsung nesten to ganger om dagen, uten spesielle overdrivelser.

I tillegg er det ikke til å komme vekk fra det faktumet at den tillater svært få apps om gangen. Har du foreksempel installert Snapchat og Facebook så får du ikke plass til særlig mer.

Etter å ha hatt denne en stund er det også mye som fort går veldig treigt. Foreksempel kan klokka finne det for godt å henge seg opp, noe som gjør at du må slå mobilen av og så på igjen for at den skal oppdatere seg.

Men det er langt i fra bare klokka som kan henge seg opp, generelt har jeg opplevd at denne telefonen har blitt treig etter bare noen dager i drift. Nå vil gjøre det helt klart at jeg har knapt noe på den. Jeg tar ikke vare på veldig mange meldinger jeg får, jeg har ikke en gruelig lang kontaktliste, ingen spesielle bilder lagret, ikke noe musikk, ikke noe spill.

Å betale måtte jeg ut med ca. 2000 kroner, pluss, minus. Den korrekte prisen husker jeg ikke helt eksakt. Men noe som er verdt å nevne når vi snakker pris er at denne faktisk var noen kroner dyrere enn den jeg hadde sist. Og min forrige mobil lot meg ha flere spill, et par sanger, samtidig som jeg oppbevarte flere smser på den enn den jeg har nå. Likevel gikk min forrige raskere i sammenligning, og var også billigere.

Styr unna Samsung GT-S5690 er mitt råd, kort og så enkelt som det.

Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg