Nikkedukke-sesongen er over!

Selvrespekt er ikke medfødt, det er innøvd
Selvrespekt er noe en hver enkel jævel på denne jordkloden bør ha for å komme et hvis sted.
Tolk det ikke på den måten at man skal digge seg selv så sterkt, at man ser på alle andre som undermennesker. For da har du misforstått meg.

Det finnes de som er så jævla våte at de finner seg i mer enn de hadde trengt fra andre medfostre, noe som ikke er nødvendig.
Vet dere hva folkens, jeg har vært en naiv, bløthjertede tosk jeg! Skal jeg fortelle dere noe artig? Det svir!
Kan dere gjette hva slags personer jeg synes mest synd på av de mest vanlige krypa som finnes i Norge? Jeg tenker på de som er så redd for at å bli alene at de alltid må ha noe som foregår hele tiden, de som alltid må være sosial helst med flere på en gang, for å føle seg i live.

Også har vi de stakkarne som lider av ballesvikt og ikke klarer å kjøre foten ned i gulvet, og bare lar seg selv bli personlig overkjørt av at de selv gang på gang sier ja til ting de kunne sagt nei til!

Forrige onsdag – Gryta som rant over
Vet dere hva som skjedde meg forrige onsdag? Onsdag 20. mai 2012 for å være konkret!
Hva synes dere egentlig om at andre inviterer noen inn i ditt hjem, uten din godkjennelse, eller uten å i hele tatt spørre?
Onsdag, forrige uke var det nemlig et faktum i mitt liv. Jeg hadde besøk av ei venninne som forsåvidt har vært ganske nær en stund..

Vedkommende tar etter en stund og ringer til en kompis, av henne. Ikke av meg, men med henne.
Jeg sitter egentlig bare å venter på at hun skal bli ferdig i telefonen, da jeg plutselig hører at hun inviterer han med en tone som lyder at det er en selvfølge for meg at han hun snakker med bare kan komme. Det er enkelte mennesker som lever i den verden at det som er ok for en selv, er greit for andre også. Folk som nesten ikke har forståelse for at andre har andre følser enn seg selv.

Han som ble invitert har aldri stått meg nær. Det kan jeg ikke si. Ikke at jeg har noe personlig mot gutten, men jeg stoler ikke på han. Skal jeg fortelle dere den største og mest selvfølgelige grunnen til det? Jeg aner ikke hvordan han er i dag, men fortiden hans er ikke spessielt tiltrukkende for min del. Han har dårlige uvaner innenfor det å stjele. Blitt tatt for å stjele på et kjøpesenter, minst en gang av meg bekjent. Ja, jeg skal ikke gå dypere inn i beskrivelser nå, i fare for at hele Oppdal ender opp med å hviske navnet på han jeg tenker på…

Uansett, han kom innom.
Jeg hadde ikke noe sterkt i mot det sånn egentlig. Men irritasjonen går mer utover energien min enn jeg fortjener, når faktumet er at hun bare overkjørte meg og tok meg forgitt! Jeg kan virkelig ikke forakte når folk tar meg forgitt, spesielt ikke på sånne ting! Jeg vil bestemme hvem jeg selv skal ha innen dørstokken til en hver tid. Helvete, jeg er så irritert nå for min dumsnillhet! Jeg skal helt seriøst bli klarere på enkelte områder sånn at jeg ikke føler meg så utrolig idiotisk til grunns igjen!

Ok, nå skal jeg fortsette på historien fra onsdag.
Han kom som sagt. Aldri vært noen stor fan av flørtekonserter. Begeistringen vokste heller ikke på tre da de satt og klemte rundt hverandre som om de begge var noen bamser hvor den ene kanskje luktet litt bedre i håret enn den andre. De snakket rolig og lavt til hverandre, Jeg Er Glad I Deg, også videre…
Og nei, de er ikke kjærester! Begge vedkommende, spessielt hun er en veldig intens og kosesyk person..

Vel, dette er bare småe fluer i suppa mi, for nå skal jeg komme sporens straks til poenget! De gikk til slutt…
Dere vet kanskje at jeg har mistet det forrige lommekameraet mitt… Skal jeg fortelle dere noe jævla rart? Det kameraet forsvant tilfeldigvis nøyaktig samme dag som jeg hadde en kis inn på hybelen min, som for det første jeg ikke inviterte selv, og som det andre har flere kjente uvaner på nettopp stjeling!

Et hvert beråttent menneske på denne jorda burde ha respekt nok for seg selv til å si når nok er nok. Ellers har man fortkjent kassa med drit man får igjen senere!
Jeg ønsker bare å knytte noen never, løpe ut i skogen og håpe at Gud har hengt opp noen boksesekker i svarte sommernatta!

Jeg er så irritert, og først og fremst på meg selv! Jeg kunne i det minste gjort meg selv en demontjeneste ved å ikke si ja til alt for mye som enkelte blodsugere spørr om, maser og smisker seg til! Nikkedukkesesongen er over! Nå skal kursen byttes om, fra nord til vest!

Bløthjertighet er en synd.
Hva ville dere gjort?

Vi reblogges!

4 kommentarer
    1. Sosial med flere på engang mener du at du liker å kun være sammen med en av gangen da el en flere samtidig ? Liker du ikke å gå på konserter da el , der er det masse folk .

    2. tomas: Personlig så er ikke jeg glad i konserter og andre situasjoner med alt for mange mennesker, nei. Helst ikke mer enn 3-4 på en gang. Og da skal det i såfall også være veldig gode venner av meg, og så gode venner finner man ikke i Oppdalområdet i alle fall!

    3. Blææ kjenner frustrasjonen din ja. Er ikke greit i det hele tatt at noen gjør inviterer andre uten å spørre vedkommende først. Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort, jeg er veldig flink til å si i fra. Hadde det våre en person jeg hatet, hadde jeg sakt nei med engang. Det har jeg gjort før, omg det ble storstyr ja. Men uansett, skjønner meget godt at du ble irritert over hendelsen der!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg