8 TING DU IKKE FORTELLER OFFENTLIGHETEN

Ytringsfrihet sies det at vi har i Norge. Ja, så lenge vi passer oss for å kritisere muslimer eller islamister for mye da.
Vel, Islam tenkte jeg å ligge for denne gang.

På facebook, blogg.no og hvor du enn kan skrive offisielt er det en rekke skrevne og uskrevne regler for hva du ikke bør skrive, i alle fall dersom du ikke er anonym.

Jeg tenkte å legge ut en liten liste over ting du som ikke-anonym helst ikke bør skrive på facebook-statusen din eller i et blogginnlegg.

1. Mord (og kriminalitet generelt, egentlig)
«I går tok jeg omsider å gjorde det jeg skulle gjort for lenge siden. Den forbanna postmannen som alltid bulker postkassa mi.. I dag lå jeg bak hagebuskene og ventet på han. Da han ankom klokken 9.32 spratt jeg frem med hagesaksa og klippet av han hode så blodspruten sto. Jeg hadde planlagt alt til minste detalj, og heldigvis landet han baklengs i trillebåra som jeg hadde plassert der for anledningen. Jeg trillet han bak huset, og gravde han ned sammen med stakkar Pusur som ble påkjørt forrige vinter.»

2. Du ligger deg til topps
«og helt til slutt tar jeg sjansen på å dele noe. Har nesten ingen lesere likevel. Saken er at jeg tror jeg kan få den toppstlilingen på Freia som jeg har drømt om siden jeg var 11 år. Har møtt sjefen sjøl ett par ganger, både inn og ut. Han er ikke så fryktelig god til å knulle, men bare jeg får den jobben jeg så kan jeg alltids fortsette å sprelle med begge beina annenhver torsdagskveld mens kona hans er ute på byen.»

3. Julegaver som ikke falt i smak
«Da var julaften ferdig for i år… Ikke store julekvelden. Alt jeg har fått i år er bare dritt. Selv bestevenninna mi klarte å gi meg noe som jeg har lyst til å kjøre opp i nesen på hun i år… Og den stygge kinnjakka jeg fikk av mamma, den må jeg bare få kaste ved første og beste anledning!!»

4. Onani
«Tar snart kvelden. Men før jeg tar kvelden skal jeg tilfredstille underlivet mitt med det fantastiske profilbildet som Gina Rabarbra har lagt ut, du er så sykt fin Gina <333»

5. Alle er dum og du har det jævlig
«Jeg hater dere alle sammen. Alle er seriøst så sinnsykt stygge og dumme. Jeg hater dere, jeg hater livet mitt. Vil bare dø!!»

6. Bankranet
«Da var kuppet ferdig. Jeg og gutta tømte Narvesen-kassa lett! Skreppa i kassa var et nervevrak av en tenåring, og ga oss alt vi pekte på som om vi var noen små bortskjemte barn. I helgen satser vi på å tømme Brilleland..»

7. Incest
«Da har jeg og søstra mi tatt oss en skikkelig heftig en på sofaen mens mamma og pappa var ute og besøkte tante Gerda i Moss. Søss blir bare mer og mer lik meg når det gjelder temperemanget. I helga har vi planlagt å gjøre alt mulig med hverandre når mamma og pappa reiser bort igjen. Da skal jeg lære min søster å svelge akkurat som svelgere, vi bor ikke i Svelgen for ingen ting!»

8. Dagboken du tyvtittet i
«Først og fremst, jeg leser aldri i andres dagbøker. Men i dag kom jeg helt tilfeldig over dagboken til Tove mens jeg var på besøk hos henne. Den sto åpen, så da tok jeg sjansen. Jeg måtte le, for hva fant jeg ut. Hun er sykelig forelsket i Odd Inge, altså naturfaglæreren på Moss Videregående skole. Hun drømmer blant annet om å spise middag med han og etterpå se “Dirty Dancing 2” sammen, før de avslutter kvelden med en huramehei. Og noe enda sykere.. Jeg fant akkurat ut at hun har et sinnsykt menstrasjonsproblem. Og at hun putter inn bomulspinner… Fremfor tanpong.. Jeg tror hun må ha en sykelig rar fetish for… Bomullspinner?»

Man er selvfølgelig fri til å skrive hva man vil.
Det er opp til man selv hvor lite venner man ønsker å ha, og hvor fort man vil ha politiet på døra. Jeg personlig tror jeg skal unngå disse her. I alle fall punkt 7, 6, 2 og 1 da disse tingene er ting jeg helt seriøst ikke har tenkt å gjøre i virkeligheten en gang… Eller jo, jeg har litt lyst til å klippe hodet av postmannen, bare for å se hvor mye blod som kommer. Men på en annen side, han har så søt bart, at jeg lar være.

Noen som ble klokere på disse frarådningene?
Vi reblogges

14 kommentarer

Siste innlegg