DERFOR LIKER JEG IKKE “HITMAN 2”!

Actionfrelste spillfanatikere på min alder, eller eldre bør vite av “Hitman 2”.
Selv har jeg alltid digget agent 47. Den genmodifiserte leiemorderen uten navn. Men fra digging til hat.. Personlig er jeg ikke noen ihugga dataspill-fyr, Det å foreksempel styre enn annen person med et tastatur og en mus er for meg bare inviklet i forhold til hvordan jeg opplever det på plattform som Xbox 360 og Play Station 3/2.

“Hitman 2” har jeg derimot spilt på Play Station 2 i tillegg til pc-versionen jeg eier, og det er ikke pc-formatet som er hovedutfordringen, det er årgangen på selve spillet. Spillet ble slippet ut i 2002 og det er en rekke irriterende ting med spillet, som vitner om at det kommer fra en tid spill ikke var nok videreutviklet enda.
Grafikken er kjedelig og enkel, og vanskelighetsgraden er over grenselig høy. Hitman-spillene SKAL være utfordrende, og man SKAL organisere, og ikke leke Rambo. Men det er ikke det som er problemmet heller. For planleggingen går noen lunde, men det er noen småting som for meg blåses stort opp.

Foreksempel, hvis man dreper et offer i spillet.. La oss si foreksempel en melkebil-mann. Da kan jeg hjemme han bort i en krok, og bytte til hans sitt antrekk. Hva faen hjelper det når alle vaktene trekker frem pistol mot meg så fort de ser meg UANSETT?
Dette har skjedd til tross for at ingen har funnet noen lik enda. Hadde de funnet liket fra vedkommende jeg har kverka, helt ok!
Men at de trekker frem gunnerne sine som noen fuckings terrorister og plaffer meg ned uansett, hva er da vitsen med å i hele tatt prøve å kle seg ut? Heldigvis har skaperne av serien gjort noe med dette da de skapte oppfølgerne.

Det var en ting, en annen ting som irriterer meg er noe som går på lyden fra medkarakterene rundt omkring. Spillet har vanskelig for å la meg skille mellom om noen er i samme rom som meg selv, eller om det er flere vegger og dører som skiller oss. Altså, noen ganger noen foreksempel hyler i et annet rom er lyden fikset så dårlig at de høres ut som om det kan være akkurat der du er nå!

Jeg kan fortsette i det uendelige. Dødeligheten til motstanderne er også litt usannsynlig. Noen ganger må jeg liksom skyte noen 20 ganger på nært hold før de skal falle over ende.. Og når det gjerne er 50 mann i nærheten som da er informert om situasjonen og skal til å pågripe meg så sier det seg selv at det er en fuckings unfair match! xD

Jeg liker Hitman, men er på grensen av å forakte “Hitman 2”. Skjønner meg ikke på folk som liker gamle spill, spessielt ikke på pc!
Folk er sære sier jeg bare, og merka at det var den rette påskekyllingen som slapp sin atombombe i kveld også.
Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg