2. PÅSKEDAG ER RØD – FUCK ME FOR THAT!

Gjett hvilken lursnok som nettopp innså at jeg kanskje har vært litt idiot og burde spart litt mer de siste dagene?
Mandag er det jo andre påskedag, med andre ord rød dag i kalenderen, mandag var også den dagen som fristen for å betale den nyeste fakturaen fra Dragens Hule på 1088 kroner står på. Jeg hadde tenkt å vente til mandag fordi jeg som vanlig skulle fått lønn på den dagen fra Nav. Men, først i natt gikk det opp for meg; Mandag er rød dag, dermed er det en stor sjanse for at jeg må vente til tirsdag før jeg får penger igjen. Og da har fristen fra Dragens Hule på den 1088-kroners-fakturaen utgått.

Dermed valgte jeg å klikke meg inn på nettbanken i natt, jeg førte over de 900 kronene (som jeg hadde tenkt å spare til en noe dyr og lengre tur for å møte bestevenninnene mine Sara og Camilla) som jeg hadde klart å spart på en sparekonto, over til den vanlige kontoen. Så nå er alle de 900 kronene fra den kontoen borte, samt 188 kroner til fra den andre kontoen. I skrivende stund har jeg rundt 500 kroner totalt, men det kan også hende at det blir trukket i fra 150 kroner som ikke er gjort enda fordi at jeg har bestilt annonse på facebook-siden for bloggen min i 3 dager, og da valgte jeg å bruke 50 kroner for hver dag, av de 3 dagene jeg valgte å betale for å ha en annonse for en utvalgt aldersgruppe jeg valgte.

Hvor mange nye Liker fikk jeg forresten på facebook-siden min i løpet av de 3 dagene? Cirka 2 om jeg ikke husker feil, tøft liv!

Om noen i Oppdalsområdet er keen på å finne på noe i dag, ring meg gjerne eller send sms! Har en blank dag, sto faktisk opp noen minutter etter middnatt i natt. Og jeg la meg i cirka 11-tiden i går, altså mandag, med andre ord har jeg ligget i senga i mørket i cirka 12 timer! Og når jeg spiste i natt, cirka i 01 eller 02-tiden så var det første gangen siden jeg spiste siden kanskje 20-tiden søndag, med andre ord ikke spist noe i går (mandag), hvis jeg husker riktig!

Flere enn meg som har glemt at det er helligdag/røddag på mandag og dermed kan få noen vanskelige utfordringer på det? Har du noen gang betalt for å få annonsert for noen av facebook-sidene dine i noen dager, hvor mye kroner valgte du å satse på hvor mange dager? Har du hatt en ok start på påska?

19 kommentarer
    1. Jeg har aldri annonsert for facebooksiden min. 🙂 Det har liksom ikke falt meg inn. Har hatt en super start på påska, hvis du lurte! Men veldig usunn..
      God påske til deg!

    2. Det er bra du betaler når du skal..Men om jeg ikke husker feil skal du vel få utbetalt FØR påsken siden mandagen ER en rød dag,å det er jo den dagen du skulle fått-da er reglen slik at man skal få dem før helligdagene..

    3. TheHatter: Jeg tenkte der og da, at det kunne vært morro å prøvd det å, men så føler jeg vel nå at jeg tapte vel heller på det denne gangen! Hehe, 2 nye medlemmer på facebook-siden for 150 kroner.. Verdt det? Njaaaash.

      God påske! 🙂

    4. vaniljeogpepper: Som vanlig skulle lønna mi kommet 9. april.
      For jeg får hver 14ende mandag. Men mandag 9.april er rød. Ettersom jeg kan sende først fra lørdag 7. april, betyr det mest sannsynlig en dag ETTER normalt.. 😛

    5. Det går sikkert fint å ringe de folka og spørre om en utsettelse på regningen til du har fått pengene dine , de pleier ikke være vanskelig på slikt 🙂
      Men nei, vanskelig å glemme de rød helligdagene, for da har jeg FRI MED BETALING, GOT to love 100% stillinger 🙂 *knis*

    6. OH, den er kjip! 🙁 Jeg frykta at jeg ikke kom til å få lønn før tirsdag, men får heldigvis penger på konto i mårra, noe som passer meg utmerket siden jeg flytter til Alanya da. Så jeg slipper å tenke på de røde dagene, for der nede feirer de ikke påske 😛
      Har ikke brukt penger på å annonsere for bloggen min nei, den er så dårlig og lite oppdatert at det hadde ikke vært noe poeng i ^^
      Håper nav kanskje er snill med deg og gir deg penger i mårra istedefor slik at du har litt å kose deg for i påsken, ha en strålende påske! 🙂

    7. Tumblebee: Lov å håpe i massevis, men siden det står at jeg ikke kan sende meldekort for lørdag, så tviler jeg sterkt på at det blir noe tidligere. I og med at begge dagene etter lørdag er røde. Og en av de to er den dagen jeg helst skulle hatt penga.

    8. Min lønningsdag er egentlig nå på mandag, men jeg var jo så heldig at jeg fikk pengene i dag- ikke at jeg egentlig trengte det for å klare meg, men da fikk jeg svidd av litt penger på plantasjen så det ser litt finere ut på utsiden her i påsken- BLOMSTER 😀 He he..

    9. Elin Slåen: Saken er, det er ikke noe jeg kan gjøre med det.. Og noe påskegodt overhode blir det ikke på meg denne påska. Får ikke lønn før tirsdag, og det jeg har nå kan jeg bare bruke på mat. Men det er min skyld, hvis du ser litt på andre innlegg forrige uke om foreksempel Dragens Hule, samt det faktum at jeg har blogshoute litt i det siste og sånne ting, så har jeg ikke akkurat mye å syte over da jeg selv har satt meg i den situasjonen som jeg er i nå, med penger.:-) Always se the braight side of life ^^

    10. Nei, men enda godt du overlever i alle fall da.. Og så skal jeg være så ærlig å si at jeg ikke blir veldig lei meg hvis du ikke har råd til det dyret ditt likevel, med det første 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg