KRAVSTORE KRAV FØDER MINDRE GLEDER!

“Kjør forsiktig, barn leker”.
Først og fremst skal jeg åpne dette blogginnlegget i et forsøk på å fucke til tankegangen deres på skilt med slike varsler.

For jeg har en sexuell tankegang på dette, som IKKE inngår pedofili! “Kjør forsiktig” kan jo også være en metafor for knulling. I de norske tusener av hus og hjem er det mer enn nok skjebner som enten har hatt sex ute i grensesonen av offentlige steder.. Og noen som også har passert grensesonen og gjort det offentlige steder. “Fuck for forest” på Wuart-festivalen foreksempel, for ikke å snakke om at de har gjort det i en kirke under en gudstjeneste for ikke like lenge siden som Quarten.

Vel poenget er, la oss si at det ligger to å knuller i en busk… To over 16 forhåpentligvis, da er det en fordel å kjøre siktig og litt langsomt for å ikke bli oppdaga om den knullebuska ligger i nærheten av en vei, lekeplass eller andre sted der barn leker. Og da mener jeg barn i alderen 0-13, foreksempel. Ikke barn over 20..

Than I am finish with that little thing..


Over til temaet:
Små barn store gleder
Som barn har man gjerne flere småstore gleder enn man får i eldret version av seg selv.
Med ordet småstor finner vi betydningen: At tingene egentlig er små, men gledene er store! Bare litt autistisk forklaring, i tilfelle noen ikke skulle skjønne helt hva jeg mente..

Som barn gledet jeg meg spessielt til lørdager. For da hadde jeg ingen annen inntekt enn den jeg fikk fra bestemor bare for å komme på besøk, jepp jeg har vært prostituert (men, uten å gi sex :-P).
Vi skal nå veldig tilbake til fortia, før jeg fikk lov å sykle til sentrum for å kjøpe noe som helst selv! På den tiden foreldra mine overtalt meg og “truet” meg til å legge penger på en jævla plastikkgris med logoen til Oppdal Sparebank tatovert under føttene. På den tiden var det stort å få en liten kopp med smågodt, som mamma hadde delt på i hver vår kopp til meg, broren min og søstra mi, gjerne en liten kopp i helga med noe godteri..

Eller det å være hos bestemor og bestefar for at de kunne spandere på meg is på fredager da isbilen kom rånende. Er ikke bare ungdomsskalkene som råner rundt og rundt.

Det var ikke nødvendigvis store ting, men det er også temaet nå da! Men for meg kunne jeg glede meg lenge til det. Lenge betyr i denne sammenheng en ukes tid. Også har jeg den gleden jeg alltid hadde med å sitte i en John Deere-tråtraktor, en grønn en mens farfar dyttet det late monsteret som satt på, med en veipinne nedover en skoleveg, mens jeg helst ikke giddet å trå selv.

Vel, i dag har bestefar ligget 7 fot under jorda og er nok rimelig råtten og ugjenkjennelig i dag, så det er en av de grunnene til at det ikke er en hverdagslig glede i livet mitt lenger i dag. PLUSS, jeg har tro det eller ei vokst bittelitt siden 90-tallet, i hvertfall kroppslig så har jeg utvikla meg. Men mentalt sett er jeg nok på kanten av litt tilbakestående når det gjelder gleder og interesser. Men akkurat det med tråtraktor og en gammel gubbe som dytter meg, tror jeg nok er en død glede for meg i dag!

I det store og hele ligger det et poeng i veien som ønsker å ikke bli forbipassert, ignorert eller i verstefall påkjørt. Det er det faktumet at som barn har man gjerne mer å sette pris på og smile og le av, enn det folk flest i mine alder og oppover har! Skal litt mer for å inponere og glede selv freakye, lille meg i dag, enn da jeg var 5 år på papiret! Enda en glede; som barn gledet jeg meg veldig ofte til å komme i barnehagen for å tegne nye skattekart med de få landkrabbene som turte å være buddien min!

Hva var dine småstore gleder som yngre? Trenger ikke å være som barn, kommer ann på hvor gammel DU er nå det! Vi forandrer oss hele tiden i livets store, men bittelille sirkel!
Fortell meg dine historier i gjengjeld til at jeg nå har fortalt mine små! 😉

Vi reblogges!


Faen, glemte helt min tanke og tro om hvorfor det er slik jeg, at barn flest gleder seg mer enn voksne. RETT OG SLETT, VI KREVER MER NÅ ENN FØR! Vi er blitt for kravstore og dermed er små gleder blitt for små nå!

3 kommentarer
    1. Off, jeg skal utdype mine barneleker i et senere innlegg på boggen min, vet ikke helt når det blir, så jeg får tyste litt på meg selv siden jeg nå allerede raklamerer for min egen blogg og prøver å lure vaktbikkjene dine med ei pølseknippe.
      Da jeg var liten prinsesse, lekte jeg jo prinsesser og tårn og drager og sånn. Vel.. Jeg var allefall prinsesse av verste divasort, innestengt (?) på låvebrua, med en voktende drage. Kort fortalt, jeg drepte prinsen hver gang for å la dragen leve. Ann Helen i et nøtteskall. Jeg er så kul :p

    2. AnnHelen: Kan godt holde deg i ørene og påminne deg det!? 🙂
      Prinsesser og sånn ja, der har jeg ikke vært så mye, jeg har lekt mer med eldre prinsesser i ettertid heller, for å si det sånn. Her på bloggen, ikke seksuell lek nei 😛

      Drepte prinsen? Det var en ny vri! 🙂 Eventyra dine skulle jeg likt, drager er awasome, har plenty drager selv jeg, fra dragenshule.no riktignok.

    3. Jeg har masse deilige drager hele stua. Jeg må si jeg ble vill i toppen da jeg så at superkul.no av alle steder har fått inn drager! I haugevis!! Meg like veldig mye! Synd kontoen min ikke er enig.. -.-

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg