Hatt vennlig valentinsbesøk av Ronja :-)

Så, da var det på tide å skrive et langt og beklagende innlegg om hvorfor jeg ikke har blogget tidligere i dag.
Sorry, ikke helt meg å beklage meg for bagateller!

I dag har jeg nemlig en god grunn til å være fraværende her, da det faktum er at jeg har hatt venninnebesøk helt siden 16-tiden i dag. Min kjære venninne Ronja Constance har vært så søt å kjøre med sin lille, lave røde bil helt fra der hun bor nærmere Trondheim, til Oppdal i dag, only to visit me! Klikk her for å besøke bloggen til Ronja! (Hun har nylig slettet nesten alt på bloggen uten om 1-2 innlegg, så er ikke mye der dessverre just nå).

Da vi møttes på Torgsenteret i 16-tiden i dag kjørte vi til meg så og si med en gang, det vil si, hun kjørte, jeg satt på. Men, vi kom ikke frem til meg med en gang… Jeg var litt for sein med å si at hun skulle svinge på et sted på veien, og det var også den siste veien hun skulle svinge til før hun kom til meg.. Det resulterte i at hun fortsatte på den veien hvor naboene bak meg holder til.. Da hun skulle rygge, og kjøre tilbake til riktig vei, skjedde det: Hun satt seg fast, det vil si bilen!

Og vi kom oss ikke løs! Hun gikk ut og prøvde å feie bort mest mulig snø under bilen, men den rikket seg ikke av flekket! Heller ikke da hun spurte om jeg ville prøve å rygge for henne, jeg som en gang ikke har lappen og ikke en gang har vært på kjøreskole overhode! Vel, hun forklarte at jeg skulle ta girspaken helt til høyre, og deretter rett ned. Og at jeg da skulle gasse på. Hvor vanskelig kan det være? Så jeg prøvde det mens hun dyttet, det funket ikke, og vi kom heller ikke videre da hun satte set ved rattet, mens jeg prøvde å dytte. Jeg skle bare bakover, jeg har ikke sko til å dytte bil, og heller ikke fysisk styrke. Eier ikke fysisk styrke!

Vel, etter kanskje en time eller noe, så kom mannen som bodde ved den leiligheten vi satt oss fast, hjem! Jeg ble sendt ned til meg seg selv for å hente en spade, noe som ikke hjalp spessielt, det heller! Men til slutt klarte vi det, da jeg, han mannen som bodde der, og en nabo av han igjen dyttet på mens Ronja prøvde å rygge alt hun kunne! Endelig ville hjulene gjøre noe annet enn å bare spinne rundt som et jævla tivoli. Vi takket de hyggelige mennene (som er mine naboer) for hjelpen, og vi rygget og kjørte inn til riktig vei.

Da vi kom fremme koste vi oss med baguetter og så 2 filmer! Først så vi “Rocky Horror Picture Show”, som jeg fra og med i dag har sett 8 ganger, og Ronja 1 gang. Seriøst, hun har ikke sett den før i dag! Etter vi så Rocky Horror så vi “Star Wars – A new hope” fra 1977! Og skandale: Hun har ikke sett en eneste Star Wars-film før nå!

Alt i alt så har vi hatt en kjempekoselig dag på valentinsdagen, og jeg gleder meg til å møte henne igjen. VI har vært nettvenner kanskje et halvår eller litt lengre, men vi har aldri møttes før i dag! Ikke en gang snakket over telefon eller noe før i dag! Hittil er det kun vært skriftlig over bloggen og facebook!

Noe jeg bare må legge til, som jeg ikke har sett noen gjøre før. Ronja røyker, og det har jeg sett folk gjøre før. Hallo, jeg er ikke huleboer 100%! Men saken er, lighteren til Ronja døde like før vi kom frem til meg! Det resulterte i at vi brukte brødristeren min til å tenne sigarettene hennes, forså at hun måtte løpe ut, siden det ikke er lov å røyke inne der jeg bor. Så hvem trenger fyrstikker og lightere egentlig, når man har brødristere? 🙂 I tillegg til brødristeren min fikk hun også låne en Marilyn Manson-tskjorte av meg mens hun var her, siden hennes klær ble veldig våte da hun lå i snøen og feide under bilen sin i cirka en kald time! Også fikk hun låne kattepleddet mitt til å varme seg i, jeg er ikke så umenneskel heller! 🙂 Vil jo at venna mine skal være tilfredstilte (tenkte ikke seksuelt nå, men gjerne det også), og ha det bra!


Hehe, disse bildene tok jeg i bilen til Ronja mens hun kjørte til Aunasenteret, like før hun skulle hjemover igjen i kveld.


Også bare MÅTTE jeg knipse litt foto på Rema rett før vi kjørte og gikk videre hvert til vårt!

Da klokken nærmet seg 23 møtte hun dra hjem igjen. Men først skulle hun på butikken, eneste butikkene som er åpent etter det jeg vet, etter klokken 22 i Oppdal er Kiwi og Aunasenteret (Rema 1000), så da ble jeg likesågodt med til Aunasenteret. Først for at hun skulle være helt trygg på veien tilbake til sentrum og E6, men også for at jeg selv ville en tur på butikken selv! 🙂

Vi reblogges!

Ps: Syns forresten alle burde lese gjesteinnlegget Ronja skrev på bloggen min i januar om homofili i år! Klikk her for å ta en titt, om du alerede ikke har gjort det! 😉

11 kommentarer

Siste innlegg