HVORFOR JEG GRUER MEG TIL JULETIDER?

Jeg vet egentlig ikke hvem jeg prøver å lure. Det er ikke det at det har blitt snakket om så mange ganger heller, egentlig.
Hvordan klarer jeg egentlig si noe, som jeg vet ikke er sant? Jeg snakker om tiden som er nå, jeg sliter.
I det siste har jeg prøvd konstant å ikke snakke om det, fordi jeg alerede har skrevet og sagt så mye om meg selv.

Sannheten er at jeg liker virkelig ikke å fremmstille meg selv som deprimert, ensom og slike ting, spessielt ikke når så mange av mine venner koser seg og smiler og ler. Jeg har ikke noe i mot julen i seg selv…
Jeg kan høre på julesanger, jeg kan se adventskalendere på tv. Jeg kunne sikkert hatt et juletre om jeg hadde giddet også.

Det er ikke julen i seg selv… Det er bare den samme følsen jeg får i helgene og slikt ellers. Når jeg vet at noen og en hver foreksempel er på en pubb, et hotell, hjemme hos noen eller noe annet og koser seg kjempemasse i selskap med andre. Også er jeg bare han fyren med kraftig angst for å være til stede hvor folk drikker, uansett mengde og type alkohol. Jeg tørr ikke være med ned på bryggeriet i helgene eller andre steder med flere ukjente mennesker. Er så redd for at en eller annen skal komme med morsomheter på mine vegne, uten å egentlig mene noe vondt med det. Tar ting veldig følsomt og personlig, og kan bli fort lei meg og bare få selvmordstanker igjen..

Har ikke selvmordstanker akkurat nå… Men jeg skulle ønske jeg ikke eksisterte nå. Jeg skal IKKE tilbringe jul med noen av familien. De drikker ikke særlig alkhol, og har heller ikke mange ukjente gjester. Men jeg føler meg bare mer ensom som regel med familie enn når jeg er alene. Fordi vi er så forskjellige.

Åh, om jeg bare hadde noen spessielle venner med i Oppdal som jeg ikke har vokst fra, eller som jeg passet bra sammen med i lengden nå. Det har jeg jo ikke. Og jeg orker ikke lete mer i denne bygda.
Hvorfor skal livet være så hardt? Hadde jeg hatt en kjæreste eller noe, så hadde dere sikkert aldri lest ett eneste negativt ord. Da kunne jeg sikkert klart å skrive et positivt ord om religion og Jehovas vitne til og med.
Men er 20 år gammel jomfru. Aldri kysset, aldri hatt sex, aldri hatt forhold i barnehagen. Jeg sliter så sterkt med å tro på meg selv, at det produserer en jevnlig negativitet i det sosiale, og det orker heller ikke andre i lengden.

Dere har sikkert sett at bloggen min har vært mer preget av oppmerksomhet til venner for tiden. Og det er fordi jeg i denne tiden tenker ekstremt på hvor mye jeg skulle ønske at jeg hadde de få vennene jeg har funnet på nettet, at de bodde nærmere. Jeg savner kort sagt mennesker jeg aldri har møtt, men likevel utvekslet mye koselig snakk med, via cam på Skype/msn, ordveksling på blogg eller mail, eller sms. Jeg skulle sånn ønske at jeg kunne vært hos dere alle, dere som jeg snakker med eller har så grei kontakt med enten her over blogg (som i kommentarer og private meldinger) og de som jeg snakker med på Skype/msn daglig. Dere vet hvem dere er alle sammen, det burde dere i hvertfall vite. Og jeg vil ønske dere en god jul, og fin tid videre.

Har i et innlegg tidligere skrevet navn på de menneskene jeg har best og mest til overs med på blogg.no/livet mitt, og jeg sier det til dere igjen; er så glad i dere. Og dere er i tankene og hjertet mitt hver eneste dag.

Hilsen en noe sentimental meg.
Vi blogges!

13 kommentarer
    1. Jeg var sammen med en som brukte rusmidler, og som trøstedrakk. Jeg klarer å være sammen med andre som drikker, men bare hvis det er mamma og pappa, eller min bror og hans sambis. Ellers i livet så går det ikke. Jeg får hjertebank, blir kvalm, svimmel, og i det hele tatt føler jeg meg uvel foran folk som drikker. Har vært på fest to ganger i mitt liv. Den ene var juleballet i tiende. Den andre var en fest der alle drakk seg så dritings at den ene truet med å slå den andre. Ellers har jeg vært på et par vorspiel. Folk har ledd av min holdning til alkohol, men jeg er forsiktig. Har vært full EN gang, og ble psykotisk. Har drukket et par glass med vin en gang i måneden nå en tid, men med nye medisiner tror jeg at jeg skal slutte.
      Ellers kjenner jeg meg godt igjen i mye av det du skriver, for slik hadde jeg det for ett år tilbake.
      Klemmer <3

    2. Synes det er ganske så sterkt å ta en valg som mange andre ikke gjør. Det er sikkert 50 % som drikker kun pga gruppepress, og jo eldre folk blir jo mer respekt har man for folk som tør å stå for sine egne valg. Det er jo som på barneskolen, når alle skulle ha ett bestemt merke eller en type leke. Da var den i klassen som hadde mest populær..men det funker jo ikke helt sånn når man blir eldre, man får ha litt mer å komme med. Du er sterk, skriver bra og er morsom…tror jeg heller ville hatt de egenskapene enn kunnskap til å åpne munnen å svelge.
      Forstår ensomheten din, har kjent på den selv både i et forhold og alene..Det er ikke gøy, og værre i perioder som jul da alle er opptatt av å være sammen. Jeg jobber med å “elske meg selv” før noen andre kan elske meg..og det tror jeg er veldig viktig hvis man ikke vil ende opp i et forhold man bare ødelegger ved å tro at den andre kan gi en det man mangler i seg selv.. Utrolig krevende men regner med at det har noe for seg i lengden.
      Kanskje ikke verdens største støtte når du føler deg nede.. Men håper du uansett får en fin fredag, Klem

    3. kommersolen: Først og fremst, tusen takk for veldig hyggelig og fin kommentar. Jo, hjalp jo litt, det gjorde det. 🙂 Føler meg ikke så sterk selv, selv om jeg skriver dette. Da jeg våknet nå nettopp hadde jeg nettopp drømt om at jeg møtte igjen min venninne som jeg ikke har sett på lenge. Også våkna jeg, og ble så deppa fordi det bare var en drøm…

      Rart med det, men spessielt nå som det er juletider har jeg tenkt mye mer på henne igjen enn på lenge, og det er virkelig en kvinne jeg virkelig savner, og er veldig glad i..

      Kommer nok til å være dønn ensom på julaften ja, har ingen jeg vil feire jul med i nærheten. Alternativet kunne vært å tatt tog eller buss 5-8 timer til noen, men tror ikke det er noe alternativ heller.

      Tusen takk igjen for en flott kommenter. Stor klem fra meg også. Og god lørdag til deg og dine <3

    4. Syntes det ikke gjør noe om du skriver om denne følelsen du gjør nå-Få det UT!!!!!
      Det er en del av deg det og..’Det er alltid mørkt før solen står opp’..!!!
      Som du sier eller slik jeg tolker det, er det godt å ha mennesker rundt seg,som du kan komme til eller som kan komme til deg…selv om ikke disse definerer hvem du er…å du savner det fordi du har opplevd det før-å være med mennesker som utfyller deg og visa versa…
      Å nå husket jeg plutselig hvordan jeg kom til første gang å skrive til deg her på blogg.:)..det var nettopp et slikt innlegg om at du var dritt lei der du bodde..øde og kjedelig….:)
      Jeg tenkte på det om du kommer inn på skolen ..ønsker du kanskje gå andre skoler,utdanne deg enda mer etter dette??Folkehøyskole??.
      ..Syntes fortsatt du burde flytte fra byen– nærmere sivilisasjonen å lettere for å ta et besøk uten å måtte planlegge lang tid og penger for å ha sosial omgang utover på nett
      -selv om det er kjmpe kult og fint at man kan være sosial på nett måten..er det og fint å kunne treffes,en gang i blant eller ofte å få en ekte klem <3
      Uansett er det jo ikke noe man får til sånn med en gang-men det skader ikke å planlegge fremtiden å hvor du ønsker være-
      dette er noe ansvarsgruppa di skal hjelpe deg med eller gjøre for deg.
      De kan ta kontakt med andre kommunerbyer å legge til rette for deg og din situasjon å hjelpe deg til der du ønsker å være å gjøre.....
      Det er mye bortkastet energi at du skulle sitte der å savne noe eller noen du faktisk kan oppnå å ha i livet ditt hver dag.
      -noe du trenger og dette er VIKTIG!!!!
      Jeg råder deg til å ta kontakt med ANSVARsgruppa di å nevne dette.
      -De gjør tydligvis en noe dårlig jobb-eller det taes kanskje ikke så mye hensyn til din person...
      Syntes du fortjenr å ha det GODT & FINT HVER DAG!!!!Klemmer fra meg <3
      (du trenger ikke poste dette om du ikke ønsker det..)

    5. vaniljeogpepper: 🙂 Takk for det. Nå bor ikke jeg i noen ordentlig by da, men en bygd. I følge ordføreren har bygda bystatus, men jeg ser ikke på Oppdal som en by. Er ikke akkurat så stort sted med så mange folk.

      Vet ikke hvor jeg eventuelt skulle flyttet heller, for å være ærlig, flere alternative steder. Men det er en ting, noe annet er å flytte tingene mine, flyttebil er jo sikkert svindyrt foreksempel. Har en god del store ting som stor tv, skap og slik jeg helst vil ha med i såfall..

      Storklem fra meg :=)

    6. Den ansvarsgruppa som er rundt deg skal legge tilrette for dine valg og det du ønsker-tilogmed flyttebil!!
      Omhandlet ikke fremtidsutsiktene for deg da dem skrev en I.O.P at du muligens ønsket flytte på deg….
      Damnet asså,jeg blir så sint fordi det trenger ikke være slik for deg,å det er mennesker som skal sørge for at du ikke har det slik,at du kan være sosial på andre måter om du ønsker det…
      Å det burde jo være en god ting-selv om du har asperber og div,å kan ha en tendens til trekke seg tilbake, burde dem hjelpe deg til å komme videre ihvrefall når du ønsker det!!

    7. vaniljeogpepper: Om du skal være sint på noen er det mest rettferdig at det er på meg. Har vaiet frem og tilbake, og ikke vært lett for noen å vite hva jeg egentlig tenker og vil. Jeg har egentlig ikke nevnt slike ting noe spessielt heller, fordi jeg er så usikker på alt.

      Så sånn er det med det.
      Men tusen takk for at du er så god venn, og at du bryr deg om meg min venn. Stor klem fra meg igjen 🙂 Ansvarsgruppa mi er super den, er bare jeg som er så uklar og forvirret, og usikker.

    8. Det skjønner jeg at du skylder på deg selv,å det er veldig lett å gjøre..Det syntes jeg du skal slutte med!!!!
      Det er jo slike ting gruppa di skal hjelpe deg med,det er jo derfor de er der FOR DEG-hvis ikke hadde du jo ikke trengt den gruppa liksom..er mange folk som er forvirret eller ikke helt vet hvor eller hva dem skal…men så er det nå slik at du har visse hensyn å ta ..ELLER rettere sagt Det er andre som har visse hensyn å ta til og for deg,nettop fordi du har en diagnose som tilsier at du kanskje ikke ser så lett det noen andre kan gjøre for deg…å dette er jo poenget med den j@la gruppa!!!!
      De er sikkert kjempe nusselige alle sammen,men føler ikke de gjør jobben sin godt nok….
      -hvis ikke hadde du ikke trengt være så ensom-dette vet dem mest sannsynlig allerede!!!

    9. vaniljeogpepper: Skjønner poenget ditt, og setter kjempepris på det. Men problemet er mest at for ikke veldig lenge siden var jeg veldig klar på at jeg aldri skulle flytte, og slik. At jeg skulle bli her tross alt. Og det har jeg vært veldig, klar på. Og nå etter jeg har tenkt mer og mer på det motsatte har jeg egentlig ikke snakket om det… Forvirrer folk nok som det er fra før.

      Stor klem fra meg igjen.

    10. Stor klem rett tilbake:)))(da syntes du burde snakke med kordinator å be h*n ‘kalle’ inn til møte for å fortelle den gledelige nyheten;))

    11. forresten en tillegskommentar til den siste ‘shithappens’,folk forandrer seg oxo du,nye behov fremtrer og trenger dekkes.Da er gruppa de exellente folk å snakke med..’Jeg ønsker å forandre den sosiale biten-men vet ikke helt hvordan jeg i det hele tatt skal gripe fatt i det….’:))

    12. vaniljeogpepper: Vil i hvertfall vite du kan være så sosial med meg du bare vil så det går ann. Har webcam om du foreksempel vil ha en videosamtale med meg en gang. Også gleder jeg meg masse til å møte deg på ordentlig enten her eller der en gang.
      Ps: tror du kommenterte anonym på en kommentar i dag? Var det du som skrev den anonyme kommentaren som er på dette innlegget før denne jeg svarer på nå?

      Klem.

    13. Ja den var fra meg vaniljeogpepper,skjønner ikke hvorfor den var annonym egentlig…men det er tydeligvis et eller annet jeg ikke skjønner her med det der kommentar av og på logg driten;))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg