KA-FAEN HAR VÆRT I OSLO! :-( Ingen bombe akkurat…

22. juli 2011, dagen hvor en stor eksplosjon skulle ramme hele Norge.
I dag skjedde det, som jeg og mange andre sikkert har ventet på LENGE! Det var bare et tidsinnstilit spørsmål om når dette ville skje. Ikke akkurat noen bombe, for å si det sånn…


(foto fra Oslo sentrum i dag er tatt av: Ulrik Fredrik Thyve)

Å si at jeg som bor i Oppdal er likegyldig til dette, ville vært en stor løyn! Dette har virkelig fått meg til å tenke.
Ikke på hvem som står bak, eller hvorfor dette skjedde, for det er ikke noe jeg synes er store spørsmålene, jeg som sikkert veldig mange andre har mine misstanker.

Det jeg virkelig tenker på er hvor glad jeg virkelig er i mine venner, og at jeg håper jeg ikke kjenner noen nærme venner som er skadet eller omkommet i dag. Det er jo ferietid såvidt fortsatt, og jeg har flere venner som bor i Oslo, eller nært nok til at de kunne ha tatt seg turen til Oslo sentrum, i nærheten.

Jeg har også holdt meg så alene i det siste at jeg ikke helt vet hvem av vennene mine som er hvor for tiden, og nå tenker jeg at jeg skulle ønske at jeg de siste 3-4 ukene var litt mer tilstede…

Kjære alle mine venner som måtte lese dette, uansett hvor i verden dere er: Jeg er utrolig glad i dere, og håper at alle har det best mulig! Vil noen snakke om noe, er det noen som bærer på noe eller noe som helst, så vil jeg dere alle skal vite at jeg er HER FOR DERE ALLE!
Ingen plager meg med å snakke, jeg er her for dere, og jeg er ubeskrivelig glad i de jeg har i livet, både de få som bor i Oppdal og de flere som bor andre steder, som foreksempel i nærheten av Oslo, eller lignende…

Tusen takk for hver eneste dag jeg har fått, vi vet tydeligvis aldri helt når livet tar slutt.
Hver så snill bruk tiden dere enda har best mulig, klem deres venner, sett pris på livet, både godt og vondt. Lev hver dag som om det skulle vært den siste!

Tusen takk til alle de vennene jeg har for at dere er mine venner!

Stor tankeklem sendes herved fra meg til absolutt alle i det norske land!

Og til sist: Håper virkelig at en god del er enige med meg nå, i at vi bør tørre å endelig sende ut enkelte her fra landet! Før det er helt for sent! Med det mener jeg ikke alle utlendinger, men veldig mange! Jeg er IKKE rasist, noen vil sikkert se på dette som rasistisk, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Jeg vet selv at jeg ikke er rasist, har venner som er mørkhudet og fra andre land, så alle utlendinger er ikke like, men ALT FOR ALT FOR MANGE utlendinger skulle vært sendt tilbake for flere 10-år! En ting er at de tar jobbene våres, pengene våres og andre ting, i tillegg til at de skal behandles med respekt og blabla, men nå skal de faen meg begynne å bombe her også!

Og til de pårørende av de som er skadet og også drept. Dere har min fulle medfølelse! Sender spessielt alle varme tanker de de nærmeste og pårørende!

VI BLOGGES!

14 kommentarer
    1. Wtf? Dette var utrolig dumt skrevet. “men nå skal de faen meg begynne å bombe her?” . Hvordan vet du at det var en mørkhudet som gjorde det? Assosierer du bombing med mørkhudede?

    2. Anonym: det med mørkhudete er det du som sier. men det er ikke noen hemmelighet at det mest sannsynlig er noen utenlands-fra, nei. ikke alle utlendinger har mørk hud. og dette vet jeg de aller fleste i Norge er helt enig i, av vi som er norsk.

    3. Det er jo ikke sikkert at det er utlendinger som har skylden. Det er mulig, ja, men å fordømme er ikke bra det heller.
      Hvordan hadde du forresten tenkt å bestemme hvem som skulle få være i landet, og ikke?
      “Du ser ut som en terrorist!”?
      Ikke for å være så voldsomt kritisk. Jeg skjønner jo at du har blitt opprørt. Det er veldig viktig å la venner vite hvor mye de betyr for oss. Og la sånne hendelser skape samhold, og ikke splid mellom mennesker…

    4. Man trenger vel ikke akkurat å være rakettforsker for å forstå hvilken type mennesker som står bak dette- uten at man forhåndsdømmer noen, eller rase! Type og rase er to forskjellige ting, for de som er dumme nok til å ikke forstå dette!
      Jeg har mange kjente i oslo-området, litt familie rett på utsiden.. Jeg har fått vite fra noen få at de ikke er skadet på noen måte, selv om de var like i nærheten! Jeg har ikke fått tak i broren min, og tantebarnet mitt, men at de skulle ha vært i Sentrum er lite sannsynlig, så jeg regner med at de er i god behold! Jeg håper bare at de andre jeg kjenner i området også er i god behold!
      Og jeg håper virkelig at Norge for en gang skyld for øynene opp for hva og hvem vi slipper inn i landet, og hvem som NÅ SKAL UT!! Makan til naive regjering! Det er fremdeles ingen tvil om hvem jeg skal stemme på!

    5. Håper de som skrev i kommentarfeltet her at såkalte “utenlandske” mest sannsynlig står bak, fikk seg en tankevekker når de hørte at gjerningsmannen på Utøya (som også mest sannsynlig har noe å gjøre med terrorangrepet å gjøre) var en lyshudet mann med blondt hår.. Skjønner at mange (nesten alle) har venner og familie i Oslo og at det er opprørende, men det er ALDRI noen unnskyldning for å uttale seg i uvitenhet og på den måten spre enda mer ondskap enn det vi har opplevd allerede! (er fullstendig klar over hvem som står bak de fleste andre terrorangrep, forresten, så folk slipper å minne meg på det)

    6. Du er så uvitende at jeg bare blir oppgitt. tar jobbene våre? Min mørke venninne greier ikek få jobb nettopp fordi hun er mørk. Når hun sender inn cver med sitt opprinnelige navn blir hun aldri innkalt til intervju, men når hun bruker sitt norske navn på nøyaktig samme cv blir hun kallt inn. vet du hva, du burde lese boken “på flukt” av liza marklund. Den handler om en dame som blir terrorisert av sin muslimske ektemann og blir tvunget ut av landet for ikke å bli terrorisert og drept. Når det skjer, innser hun hvor viktig det er at andre land tar inn innvanrdere som av forskjellige grunner ikke kan bo i sitt hjemmland. Hun skjønner det fordi hun kommer i samme situasjon selv!
      jeg håper du bare er uvitende og ikke ond. Selv om jeg har mine tvil. man må ha mye ondt i seg for å velge å være så trangsynt. for å tilate seg selv å ta så feil som det du gjør, så må man være ond. Tydelig at du ikke bare ser ut som du kommer fra helvette.
      Dessuten har du jo driti deg fullstendig og helt ut. I og med at mannen bak skytingen på utøyka viste seg å være norsk. og sannsynligvis også mannnen bak skytingen i oslo.

    7. Det er sant at folk får lov til å si meningene sine, men ikke tro at man har lov til å si hva som helst bare fordi det er “sin mening”, altså.. nå får du roe ned her, ass.

    8. Det er kanskje feigt å dra av en ammoniumnitrat bilbombe nær der Norge besluttet på bombe Tripolis. Det er kanskje ikke like feigt å dra av over 500 kraftigere flybomber over Liberia mens Stoltenberg sitter trygt i Norge og hykler? Hvor mye “collateral damage” (penere ord for sivile ofre) synes arbeiderpartiregjeringen er akseptabelt pr. bombe i Libya? 10? Nå er tiden inne for refleksjon på alle plan. Statsministeren kan tørke krokodilletårene sine!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg