JEG ER STYGG!

I veldig lang tid jeg har visst
at mitt utseende er noe trist

Ikke er jeg vakker, ikke er jeg pen
og samt med en oppfattelse litt sen

Min kropp er fylt med gothisk klær og sminke,
en oppmerksomhet som trafikken vil sinke

For nei, jeg er ikke den peneste på denne jord
jeg var verken vakker i går, eller i fjor

Mange stygge blikk og kommentarer jeg ofte får,
mulig mest fra andre med dårlig selvtillitt og blødende sår

Men selv om jeg ikke bærer verdens skjønnhet
så er det likevel noe godt jeg faktisk både kan og vet

Jeg vet hvem jeg er, og hvor jeg står
jeg vet det i dag, jeg visste deg i går

Jeg vet hva jeg kan, hva jeg vil, hvem jeg er, og hva jeg mestrer
og jeg føler meg faktisk ok, selv om jeg ikke er invitert til fester

For jeg er på utsiden stygg og rar, men hvaså
jeg vil for alltid være det til jeg blir gammel og grå

Men jeg tror selv at bak mitt fæle ytre,
så har jeg nok renhet til å ikke sutre

Jeg spør; hvorfor skal man etter kropp og utseende så ofte dømme
jeg kan også være snill, rettferdig, vennlig og på fritiden drømme

Så jeg ber dere der ute, hver så snill
ikke i deres øyne la hjernen gå seg vill

Dine øyne kan ofte gjøre deg blind
og samtidlig lukke mang en grind

Så mange muligheter og erfaringer du lukker,
når du etter dine fordommer og syn ofte bukker

Så jeg ber dere nå, en siste gang
ikke fall i fordommens sorte fang

Syns i hvertfall dere stygge blikk og ord kan unngå
er det som en drittsekk du vil grofast som, og stå?

Det var alt jeg hadde denne gang, dette var dagens ord
så jeg håper at du har fått noe å tenke på, på denne jord

Tross all fremtidlig dritt og blikk jeg vil få
så vet jeg alltid hvem jeg er, og hvor jeg skal stå!

God ettermiddag videre! 🙂
(Skrevet av Aylar Von Kuklinski, 18. mai 2011)



 

REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

35 kommentarer

Siste innlegg