If God was a super-man…

Litt i tankeboksen, igjen. Sitter og tenker på hva enkelte kristne mener og sier om Gud.
Gud er best, ingen over, ingen ved siden. Gud er kjekkere enn Brad Pitt, klokere enn selveste Newton, mer oppfinnsom enn MacGyver og mer super enn superman…

Yeah right.. Vist Gud er så fantastisk, han klarte jo tross alt å skape verden (i følge kristne), og da spør jeg meg følgende:

Vist du er så fantastisk;
– hvorfor finnes det da tusener av mennesker som bombes og drepes hver dag?
– hvorfor sliter så veldig mange så alvorlig med økonomien?
– hvorfor blir fortsatt barn solgt som sexslaver over nettet, av f.eks egne foredre?
– hvorfor finnes det fattigdom, vold, mobbing, baksnakking, urettferdighet og krig?
– hvorfor sliter så mange med deprisjon, selvskading, selvmordstanker og dårlig selvbilde?
– hvorfor fins det fortsatt nazister, rasister, Al-Qaida, satanister og FRP? :p (ok, litt useriøs den siste)

Hvor er Gud for alle disse menneskene? Har han pernsjonert seg og sitter på en solstol i Syden og nyter sine siste dager med resten av pernsjonistene der nede? Eller har han i hele tatt eksistert?

Og vist Jesus noen gang har funtes, og tok på seg alle syndene til alle andre, hvor mye hjalp det egentlig?
Fine tanker å tenke på i påsken, for meg er påsken bare en helt vanlig tid som resten av året med litt mer unnskyldning for å øke sjansen for å få diabetes.

Jeg mener absolutt ikke å støte noen, eller virke respektløs, om noen skulle tro det. Jeg har selv religiøse og kristne venner, selv om jeg ikke tror på religion i hele tatt selv 😉

Gud være med dere, selv går jeg fint selv.
VI BLOGGES! 😀

10 kommentarer
    1. 1. Skrivefeil, du er 19 år… lær deg norsk.
      2. Man stiller ikke slike spørsmål mot religioner, man ser det fra en nøytral vinkel om man skal drive å kommentere sånt. Dette fungerer ikke.
      3. Du virker litt respektløs når du skriver dette. Det er greit å stille spørsmål ved Guds og Jesus’ eksistens, det gjør også kristne, men slike spørsmål henger ikke på greip når du ikke har fått noe som helst innsikt i kristendommen. Anbefaler deg å lese deler av Bibelen, få mer forståelse for folk, du som ønsker å bli forstått og akseptert som gothelsker. For å oppnå forståelse og aksept må du også vise det selv.

    2. For det første så er ikke gud en person for de som tror på han, gud er en kraft, ikke en mann som sitter i himmelen og titter ned. Og du lurer på hvorfor det skjer onde ting på jorden, du som sier du er fra “hell” burde vel kanskje oppfattet det at djevelen er en ond kraft som får fæle ting til og skje. Så neste gang du skal begynne og uttale deg om et tema hadde det vært fint om du hadde peiling!

    3. Jeg er helt enig i det du skriver, jeg pleier alltid å kjeft når jeg sier det jeg mener om sånt.
      Jeg tror ikke på gud, og kommer aldri til å gjøre det( vist jeg skulle tro på han, måtte det bevises, og da mener jeg ikke bibler og andre skrifter, MEN at han vist seg eller gjort noe med alle verdens-krisene)
      Så jævla mye dritt som finnes her i verden, hvorfor løfter han ikke en jævla finger for oss?
      Hvor var han når jeg ble misbrukt, pint og trakkasert?
      Du skriver en utrolig tankefull blogg, keep up the good work (: stå på!

    4. ikke bry deg om slike komentarer de er helt på jordet..dette er mennesker somselv ikke vet hva de prater om og du har din fulle rett til og skrive ned hva du tenker uten at folk skal ta seg slikt nær av det!!jeg liker det du skriver og religion blir jeg selv aldri klok på ..de er en gjeng med forbannade hyklere spør du meg!!
      by the way:nå var bloggen din veldig fiin:)
      takk for komentaren på bloggen min:) er kjempe koselig når folk viser medfølelse for andre
      klem fra meg:)

    5. mybabygirl: Hehe, klarer rett og slett ikke å bry meg spessielt om de to første kommentarene. Anonyme er de også. Hehe.

      Jeg kommer ikke til å slutte å fortelle hva jeg mener, og om noe måtte ta seg nær av meninger, så, greit for meg.
      Jeg hater å såre folk, men jeg syns godt at jeg må få skrive helt usensurert om dorullpiss som religion uten at folk skal begynne å sippe altså, ærlig talt, hehe 🙂

      Klem tilbake 🙂

    6. Jeg tør nesten ikke å fortelle folk at jeg tror på gud, jeg blir på forhånd dømt og de ser negativt på meg. Men jeg tror på gud, det er sant… Men jeg tror ikke på det mange religioner forkynner, jeg tror ikke gud er sånn hun fremstår. Om det finnes en gud, er jeg hundre prosent sikker på at han er bare ren kjærlighet. Kraften man kaller kjærlighet er det jeg ser på som ordet gud, og i bunn og grunn bor da gud i oss alle mer eller mindre… At det er mer enn vi kan se og høre i dette universet er jeg hundre prosent sikker på, den ultimate sannhet er nok for mye for oss å takle nå. Vi må finne “guden” i oss først og legge ned øksen og kaste alle våpen, før det kan skje en åpenbaring. —— p.g.a jegikke vil bli sett på som en sånn kristen som hater andre fordi jeg elsker Gud, lar jeg ofte ver å si jeg tror på Gud, folk forstår ikke at GUD er et meget omfattende ord, og ikke nødvendigvis bare knyttet til kristendommen. Marilyn Manson er for øverig min fysiske gud 😉 Tror du på ham? 😉

    7. eh, lol. Jeg syns dette innlegget først og fremst er basert på lite kunnskap. Du kan ikke legge skylda på Gud fordi menneskeheten er fucka!! Mennesker har fått en frivillighet, det betyr at de selv kan velge. Og at mennesker velger å gjøre faenskap er faen me gikke Gud sin skyld. Det er tragisk at folk flest skylder på Gud for all den dritten som skjer, husk at det fins onde makter også! Der det er positivitet, fins det også negativitet. Folk velger selv og resultanene av det er vår verden.
      Mattie. .

    8. Nå er jeg ikke kristen, men i mine øyne er nå dette menneskers verk. Tror det er litt vel mye arbeid å oppdra så mange mennesker og stadig passe på at de ikke gjør galt. Det er jo en egen gren innen filosofien det der, som mener at en gud skapte verden, men at den er mer eller mindre overlatt til mennesker.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg