Dag 13 – 5 ting du ønsker deg

Jeg har forsåvidt vært inne på dette her litt før, men hva kan vel egentlig en fyr som meg ønske seg som mer eller mindre har “alt” allerede? Så igjen; «dagens utfordring kommer ikke til å bli bare helt lett», elllller?

Og dette er jo en utfordring som i motsetning til de 12 tidligere faktisk kan tolkes på ihvertfall to vis. I høyre hand har vi den mer materialistiske måten å tolke det hele på, mens i den venstre kan man fort finne ting som “fred på jord” og, ja dere ser hvor jeg vil hen. Og idet denne setningen blir skrevet er jeg enda ikke helt sikker på om vi vil få mest fra den ene, eller om vi vil ende opp med en liten kombinasjon. Og i likhet med dere kan jeg NESTEN ikke vente på å få svaret på nettopp det, så.. Here cums my wishinglist!!

1 Venner i nærområdet
Første punkt ut vil nok neppe overraske noen. For som jeg har skrevet sikkert minst 50 innlegg om tidligere så er ikke akkurat vennekretsen i nærheten så veldig stor. Og det trenger den heller ikke å være. Og misforstå meg rett, jeg HAR gode og flotte venner her, men ikke som jeg har like mye felles interesser, referanser også videre med som flere av de jeg feks kjenner i Bergen.

Hmm.. Sånn sett KUNNE jeg heller bare ønske meg en leilighet i Bergen eller no.. Næh, det er ikke jeg som bor for langt unna “folket” – det er “folket” som bor for langt unna meg!! xD

2. En nytt sted å bo
Enda et punkt jeg ihvertfall har hintet litt til nå og da. Så igjen skal jeg prøve å holde meg litt kort: det er ikke sånn at jeg vanligvis HATER å bo der jeg bor nå. Nabolaget er i og for seg trivelig (stort sett..), jeg har greit med plass (stort sett..), og det er utvilsomt mye som er veldig greit med å bo her (stort sett!..).

MEN det er også et par ganske så vesentlige ting som plager meg nokså sterkt nå og da. Og av forskjellige årsaker velger jeg å ikke skrive noe særlig mer konkret om det her, men jeg kan si såpass som at jeg har hatt litt lyst til å flytte i noen år nå, men at jeg ikke har fått gjort det enda da jeg blant annet venter (og venter) på at ei i kommunen skal ta og ringe meg angående ENDA en ting jeg ikke vil si noe særlig mer om HER.. NÅ.

3. En varmepumpe som fungerer
Da jeg i 2012 flyttet inn i den samme leiligheten som jeg fremdeles holder til i i dag så hadde jeg en varmepumpe som fungerte sånn ish. Det vil si den blåste MYE KALD luft da den ikke burde ha gjort det, den bråkte unødvendig mye, og.. Ja. Den fungerte til en viss grad, men absolutt ikke optimalt. Sånn var det allerede da jeg var på visning, og etter at jeg hadde bodd her ca. et halvt år så “døde” den visst helt.

Og tja. Ei varmepumpe er i bunn og grunn ganske kjekt å ha av flere grunner. 1. Man får finere strømregninger kontra når man bruker andre type ovner. 2. Man skal i teorien kunne bestemme nokså greit hvilken temperatur man vil ha i rommet selv forså å holde den der. 3 Man får renset lufta bedre – BEDRE INNEKLIMA!

Og nå er det sikkert en del som lurer.. “Men hvorfor har ikke dette blitt fikset etter så mange år?” Først av alt: akkurat når det kommer til punkt nr. 3 er det dessverre noe jeg har innsett først det siste året. Og i og med at jeg har grei nok økonomi og sånn så har ikke punkt 1 og 2 vært SÅ viktig for meg verken før, eller nå.. Ja også er jeg og huseieren MILDT SAGT ikke helt enige om særlig en ganske vesentlig ting jeg ikke tror jeg bør gå nærmere inn på her og nå.

4. Flere kommentarer på blogg og Facebook
Misforstå meg rett – jeg blogger ikke først og fremst for å få oppmerksomhet, kommentarer, delinger og/eller likes lengre. Jeg har ved flere tilfeller bare i vår lagt ut en del ting som jeg VISSTE på forhånd ikke ville få noe særlig av noe som helst, ting jeg bare har lagt ut fordi jeg har syntes det har vært givende nok å skrive/ lage disse tingene, og det er det.

MEN når det er sagt så er det også enkelte ting, kanskje særlig 4-5 innlegg fra den siste tiden jeg både hadde håpet og trodd skulle sanke inn litt flere lyder fra dere som er innom og titter, men som ikke har endt opp med noe som helst. Og akkurat DET plager meg fremdeles litt nå og da.

Jeg har vel forsåvidt skjønt at folk er ikke like opptatt av Facebook og blogg som før, og noe av skylden for dette må jeg nok ta jeg også, men igjen – jeg skulle ønske ihvertfall nå og da at det likevel ikke var SÅ øde her som det dessverre nå har blitt.

5. En bedre PS4
Og helt til slutt skal vi nok en gang inn på noe jeg allerede har “liggende”, men som aldri har fungert helt som det burde mens jeg har hatt det. For helt fra jeg fikk min kjære, kjære playstation 4 i 2013, ja så har det alltid vært et og annet trøbbel med den. Stort sett fungerer den veldig fint, men det hender nå og da at den plutselig bare slår seg av SAMME OM jeg bruker den der og da, eller ikke. Noe som er litt stress i spill hvor jeg kanskje ikke har lagret på en stund, og som utvilsomt kan være noe frustrerende når det skjer midt i en superspennende sekvens av f.eks Game of Thrones <3..

Ja heldigvis er ikke dette noe som skjer SÅ ofte, for DA hadde jeg skaffet meg ny for leeeeeenge siden. Og nå som PS5 trolig vil komme neste år og i følge ryktene vil være i stand til å spille av PS4-spill, ja så tror jeg at jeg bare fortsetter å vente “litt” til.

Dag 1 – Ditt siste innkjøp
Dag 2 – 10 fakta ingen vet om deg
Dag 3 – Noe eller noen du savner
Dag 4 – Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5 – En sang som får deg til å gråte
Dag 6 – En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din
Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag.
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din
Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlingsvesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

Noe spesielt dere går rundt og ønsker dere??

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen på Bloglovin!

3 kommentarer
    1. Listen min er meget lang så skal gjøre det jeg kan for å gjøre det så enkelt som mulig!

      Flere spill til Ps3, WiiU, samt kjøpe Ps4 og Switch.
      Fikk meg Ps3 i 2010.. har bare rundt 5 eller 6 spill.. helt utrolig. Tiden har bare flydd fra meg
      og greier ikke å sette meg inn i nye spill. Vet ikke hva jeg skal kjøpe. Men har som mål å få meg
      mange Call of Duty spill.

      Et nytt sted å bo må jeg få før eller siden, har bodd der jeg bor i snart 11 år. Synes det er veldig fint her, men føler jeg ikke kan bo her for alltid..

      Min barne-og ungdomsskole jeg gikk på ble revet ifjor! Er meget sur for det! Det stod ikke så dårlig til med den! Jeg vil ha den tilbake, selv om jeg for lengst er ferdig der hehe. Synes bare det historiske bygget var fascinerende og unikt! Har nevnt det før her på bloggen flere ganger når jeg tenker på det.

      Ja, kjedelig når det ikke er mange kommentarer. Tenker litt det samme. På Facebook går det noen ganger veldig tregt før jeg får svar fra noen. Tenker som regel at de er for opptatt eller har for mye annet å tenke på til å ha tid til å svare. Blir fort sånn når det er hektisk. Men synes det er litt kjedelig likevel.

      Ønsker meg sist men ikke minst mer tid. At ikke tiden skal gå så forbanna fort hele tiden…

      1. Oh, apropos Switch: Jeg har enda ikke bestemt meg, men det ser ihvertfall ut til at jeg kan komme å skaffe meg en selv nå. For særlig etter at ei venninne av meg har klart å åpne øynene mine litt for Pokemon igjen nå.. Pluss at jeg har jo lenge hatt litt lyst til å spille Mario Kart 8, Super Mario 64 og det siste Zelda, bare for å nevne noe.. ^^

        Og sånn apropos kommentarer: Jeg er ikke alltid like flink til å svare så kjapt. Og det er mulig jeg svarer litt for sent på denne kommentaren nå slik at du ikke får lest den, men jeg prøver likevel: Jeg vil nok en gang du skal vite at jeg setter pris på alt det du skriver, det skulle rett og slett vært flere der ute som deg. Og DET, det mener jeg, selv om jeg altså ligger 2-3 dager bak med å svare innimellom.. 😮

    2. Føler noen ganger at det blir litt feil å kjøpe meg Ps4 eller Switch når jeg ikke engang har satt meg ordentlig inn i Ps3 og Wii U. Så er derfor jeg er treg. Må liksom spille gjennom alt i kronologisk rekkefølge, ihvertfall se gjennom spillene på youtube og bli kjent med dem. Spiller mye Super Mario Bros 1, 2 og 3 og Zelda, Zelda II og A Link to the Past. Ser også videoer av første Call of Duty, GTA, Battlefield, Warcraft og Castlevania

      Hyggelig å høre at du setter pris på kommentarene. Du er mye raskere til å svare enn de fleste andre jeg skriver til, så no worries. Takk for det siste du skrev, det var rørende!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg