Rød-død oktober

I disse Halloween-tider så spøker det fælt rundt om i omgivelsene mine nå. Men ikke helt på det viset man kanskje skulle tro. For greit nok, jeg holder til i en noe gammel, (og om vinteren) kald leilighet, bygget på 70-tallet. En leilighet med en del historie som har blitt skrevet både før, og etter at jeg flyttet inn hit høsten 2012. Men det er ikke først og fremst i leiligheten min det spøker mest for tiden, men i hodet mitt. Tankene mine. Det store, lille rommet i hodet hvor det døgnet rundt sitter en masse små demoner og diskuterer så busta fyker om hvilke avgjørelser og valg jeg skal ta, hvilke impulser jeg skal holde meg unna, og hvilke jeg skal gå god for.

Og som kjent så har ikke disse små grå vennene mine alltid vært like flinke til å ta de rette avgjørelsene. Men jeg syns likevel at i år har vi vært ganske flink. For i løpet av 2018 så har det kommet ut ganske mange spill som jeg utvilsomt har hatt veldig lyst på lenge nå, men enda ikke gått til anskaffelse for, SELV OM jeg faktisk har hatt råd. Og grunnen til dette er at mine små venner fra beslutsomhets-avdelingen har fått det for seg at vi skal vente til Black Friday med å kjøpe meg spill som Red Dead 2, det siste Tomb Raider, Spider Man, Detroit: Become Human, og Assassins Creed: Odyssey. Dette er en plan jeg fortsatt ønsker å følge, men som nå har blitt litt truet etter at jeg blant annet i går fant ut at på Power så kan man få kjøpt Red Dead 2 til en litt billigere penge, enn om man f.eks skal kjøpe og laste det ned digitalt fra Play Station Store..

Noen som kjenner seg igjen? xD

5 kommentarer
    1. Helt klart! Det vingler og svinger fram og tilbake i mitt hode også, hva jeg skal prioritere å kjøpe av spill. Må være varsom på det når strømregningene blir verre når vinteren nærmer seg! Min leilighet er fra 1926 så sikkert mye rart som har skjedd her!

    2. Dark Elf: Oi såpass ja. Da har jeg plutselig noen spørsmål til deg nå, som ble umiddelbart merker at jeg ble litt nysgjerrig på å vite mer om nå.

      1. Hvor stor er leiligheten?
      2. Hva er det meste du har betalt i strøm noen sinne?

      Hvis du ikke vil svare på disse spørsmålene, så er det selvfølgelig helt greit 🙂 Ble som sagt bare litt nysgjerrig nå. Jeg kan forresten starte med å svare da. Jeg bor på 79 kvadratmeter og i vinter fikk jeg en strømregning på 2100 kroner ca..

    3. Husker ikke helt hvor stor det er i kvadtratmeter. Men har en gang, stue med kjøkken i hjørnet, bad og soverom. Om vitnteren blir strømregningen nærmere 1500kr, Kan hende den var over 2000 også en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg