“Baby” ventes – men HVA skal barnet hete??

I det siste har jeg vært en del frem og tilbake på om jeg faktisk skal gå til anskaffelse av en såkalt kjøttetende plante, eller ikke. Det er lenge noe jeg har hatt litt lyst på, men lysten har liksom aldri helt vært såpass overveldende at jeg har tatt de fulle stegene som kreves for å få tak i en. Har lenge vært redd for å drepe den for tidlig ved å enten gi den for lite eller for mye vann.. Er det egentlig nok sol i leiligheten? Og kommer den til å overleve sprengkulda i januar/ februar? Det er jo ikke akkurat sånn at jeg holder til i en sokkel som ble bygget ferdig først i sommer heller, liksom.

Men nå har jeg bestemt meg for å ihvertfall gi det en sjanse. Og går det ikke, ja så går det ikke. Den tid den sorg, og alt det der. Men så var det det med navn da. Hva skal den hete? For er det EN ting jeg har vært rimelig klar på hele veien så er det at hvis jeg skal ha en plante en gang så SKAL den ha et navn. Spørsmålet er altså bare HVA navnet skal være. Så da tenkte jeg å spørre dere da. Noen som har noen tips? For meg er både jentenavn like hjertelig velkommen som guttenavn, og omvendt. Og det må ikke nødvendigvis være et “ordentlig” navn heller. Gjerne litt “crazy”, men ikke nødvendigvis.

Noen forslag??

6 kommentarer
    1. Har hatt to typer kjøttetende planter; den med avlangt hode som fluer må fly ned i og den typen som klapper sammen, sistnevnte var den kuleste for da så man at den beveget seg. Ikke at den klarte å fange noen fluer sjæl fordi den var driiiittreig, men det funket å mate den. Begge ble kjøpt på IKEA (!).
      Litt (u)nødvendig info: Babyen her i huset er veldig glad i å se på tegneserien Vampyrina. De har en kjøttetende plante som heter Penelope.

    2. ill jill: Aha! ^^ Du, forresten, mens jeg enda har deg her igjen, hvilken type kjøttetende plante (av de du har hatt selv) tenker du skal mest til for å mislykkes med/ ta livet av? 🙂 Har de forskjellige typene noe navn som jeg kan bruke når jeg henviser meg til der jeg enn har tenkt å kjøpe en om et par dager? 🙂

    3. Viser seg at min favoritt er heter “venus fluefelle” (litt erotisk, men samtidig et fryktelig kjedelig navn), fant litt info om den her https://www.plantasjen.no/kjottetende-planter
      men om jeg ikke husker feil så var de like vanskelige/enkle å ta livet av.
      Har du fått noen ideer på navn? Kanskje det faktisk er som babyer, at du må ha noen alternativer og så velge det som passer planten best når du ser den.

    4. ill jill: Aha!! Takk 🙂

      Nja, jo, forsåvidt. Men har ingen planer om å avsløre noe før jeg eventuelt skaffer meg en eller kanskje to om noen dager, mest sannsynlig rundt den 20. ^^ Men er uansett fortsatt ganske mottagelig for navnetips, selv om jeg har noen ideer selv.

    5. Du har jo altids Meatball, Meatloaf, el noe I den duren..
      Om du er hypp på å gå dark; Hannibal (Lechter) el Dr.Lechter. – Eller real dark, og trå til med noe sånt som Idi Amin (ha ha)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg