Om enhjørninger, gud og sånn

Folk spør meg nå og da om hva jeg tror.
Hva jeg tror om hva da? Fremtiden? Jeg vet ikke.
Tror jeg det noen gang vil bli fred i verden?
Tror jeg på enhjørninger?
Tror jeg på gud?

Hvordan i helsike skal jeg vite det?
Jeg som ikke aner om
jeg eksisterer selv en gang.
Jeg sier det igjen.
Jeg vet ikke.

“Men noen formeninger må du da ha?”.
Klart jeg har, men tro du meg:
DU VIL FAKTISK IKKE HØRE DEM.
DU VIL VIRKELIG IKKE DET!

Stay goregeous!


#tanker #tro #meninger #gud #enhjørninger #fremtiden #religion #politikk #samfunn #fantasi #debatt #forum #gamledager #fortiden #diskusjon #verdensfred #fred #psykiskhelse #miljøet

9 kommentarer
    1. Sånn er det med fremtiden! Helt umulig å forutsi! Ja, kan hende alt bare er en stor “illusjon”. Har sett mye på grafer som viser meningsmålingene i Norge og Sverige i politiske partier.. skal ikke snakke politikk her men grafene er det perfekte eksempel på hvor klar fortiden kan være og uviss fremtiden er. Sender link her hvis det er greit:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_Swedish_general_election,_2018
      Som du ser er det like før valget i Sverige. Frem til da er alt helt åpent. Men helt klart mange som grubler voldsomt om hvilken vei grafene vil gå til valget! Formeninger ja… begynner å lure på hvilke du har. Men er ikke sikker på hvilke jeg har.

    2. Dark Elf: Kan vel si det sånn at en av årsakene til at jeg ikke helt hva jeg tror er mest fordi jeg aldri har hatt, og fremdeles ikke har noe særlig interesse av da særlig politikk. Knapt noe interesse av den som er her i Norge, så da kan det tenkes at min interesse for den SVENSKE politikken er nærmest på null, hehe.

    3. Vi mennesker styres av ideer, tanker kommer av ideer og det baserer vi alt vi gjør på. Du blir fortalt hvem du er fra du var liten, og da danner deg ideer om personen du er og adapterer til de hver eneste dag. Men du er bare en idé, du spiller bare personen du har blitt fortalt at du er. Du er faktisk ingen, og det er greit. Man er bare et menneske formet av været og klima.

    4. Dennis Andersson: Dypt, rett på sak og veldig sant! Denne kommentaren likte jeg. Utifra dette her virker du som en ganske reflektert person, som i likhet med meg kanskje tenker litt for mye til tider? 🙂

    5. Tenke for mye er vel bare galt om det går negativt ut over deg selv og andre. Selv har jeg bare blitt fortalt at jeg ikke skal tenke så mye. Men når vet man sånt selv og når vet andre? Man kan jo ikke vite hvordan andre oppfatter det som blir sagt til dem eller omvendt. Fordi hele livet har man bare vært seg selv og ingen andre.

    6. Funny fact:
      Enhjørning er navnet man i middelalderen bruke på narhvaler. De ble sett på som veldig mystiske dyr, siden det var sjelden folk fikk se en. Men enhjørning-horn, ble eksportert nedover i Europa.

    7. desomskapteverden: Interessant. ^^ Og haha – leste først navhvaler i stede for “narhvaler”, og du kan herved banna pent på at jeg fikk noen litt merksnodige bilder i hodet i noen sekunder her nå, før hjernen min så gjorde meg obs på denne lille leseleifen! xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg