Jeg KUNNE ha dødd TRE ganger!!

Livet er slettes ingen spøk. Ei heller er døden. Jeg anser meg selv STORT SETT som en fyr som er ganske flink til å nyte livet, og samtidig HOLDE MEG I LIVET. Men noen ganger er det lettere sagt enn gjort. Når sant skal sies gambler vi mer eller mindre med døden hver-eneste-dag!.. Foreksempel: Alt vi spiser, eller IKKE spiser er på en eller annen måte med på å øke og minske sjansene for en eller annen bekmørk sykdom som bare ligger og venter på å få tatt deg rett ned, ned, ned.

Men det er ikke bare hva vi velger å helle i oss som har noe å si. HVOR vi måtte befinne oss til en hver tid, og med HVEM, kan være MINST like skjebnesvangert, eller skal jeg si… KATASTROFALT!! Ja, som dere skjønner, i dag hadde jeg altså tenkt at vi skulle ta et aldri så lite dypdykk nede ved dødens grenseland – her har dere 3 historier fra livet med hvor jeg faktisk KUNNE ha dødd!:

Må forresten kinda beklage for at jeg virker litt daff og umotivert i denne videoen.. MEN på en annen så går det kanskje helt greit siden det uansett ikke er et veldig LIVLIG tema som står på menyen i dag.. xD Og sist, men desidert ikke minst så vil jeg nok en gang virkelig råde dere til å ta en titt innom Youtube-kanalen til min super-fantastiske venn SILJE som altså var den som klarte å inspirere meg til å lage denne video-snutten i dag – Hun fortjener alle de subsa hun kan få!! 😀

Har du hatt mange nær døden opplevelser?

7 kommentarer
    1. Hei, dette innlegget ga meg mye å tenke på! Jeg er sikker på at jeg har hatt ihvertfall to nær døden opplevelser. En gang skulle jeg løpe over veien, jeg var ca 9år gammel på vei til skolen, en bil kjørte i rasende fart oppover mot der jeg gikk over.. jeg begynte å løpe så fort jeg kunne, den fortsatte i full fart.. ser ut som den først så meg når den var et par meter unna, så bråbremset den.. men den kjøre alt for fort. Trodde nesten jeg var ferdig der! Så var det når jeg klatret i “fjellveggen” ved der jeg bodde, Det var en område under en dyr restaurant hvor man kunne gå opp til et fint skjulested og slappe av. Man måtte klatre litt for å komme opp, men var alltid kult å gjøre det. Når jeg skulle ned igjen mistet jeg balansen og hoppet raskt ned til fjellnivået under, litt vanskelig å forklare. Men når jeg landet greide jeg akkurat å få balansen igjen, Hadde jeg falt utenfor der kunne jeg blitt veldig skadet. Ja jeg stoler aldri blindt på grønt lys! Alt for mange hønsehuer gjør det! Det er ikke så enkelt at man skal gå fordi det er grønt. Var mange rare folk med ikke fullt så gode og trygge ideer på min skole også! Holdt meg stort sett unna dem. Har kjent ubehaget ved å drikke for mye energidrikker ja. Så kan tenke meg hvordan du hadde det da. Dette ble veldig langt igjen. Men følte for å skrive nok en “novelle” Er ikke så god på korte tekster for å si det sånn.

    2. Dark Elf: Hehe, da har jeg visst oppnådd ihvertfall noe nok en gang da! ^^

      Hmm, nå husker jeg ikke helt hvor gammel du er (mener ihvertfall å huske at du har nevnt det en gang før), men utifra det jeg TROR at jeg husker så virker minst to nær døden-opplevelser som ganske realistisk, statistisk sett. Jeg vet ikke, er ingen ekspert, men i mitt hode høres det ut som noe som kan gi mening.. xD

      Huff.. Biler er og blir litt skumle. Selv i fremtiden hvor så og si alle kjører superduper-intelligente biler som er smartere og generelt bedre sjåfører enn den beste, smarteste sjåføren som finnes blant oss mennesker av kjøtt og blod i dag, så.. Ja, biler er og blir litt skumle, enten man befinner seg i dem eller i “bare” i nærheten.

      Hehe, går helt fint at du skriver lengre kommentarer. Jeg leser ihvertfall uansett. Er ikke alltid jeg svarer med en gang, men bare velger å godkjenne og heller svare litt senere. Men jeg leser, og jeg svarer, selv om det siste der altså kan ta litt tid. Men uansett: Er bare å fortsette å skrive så lange kommentarer som du føler for er mest naturlig for deg å skrive, ihvertfall så lenge det du skriver er relevant til innleggene. Og DET virker ikke som du har noe problem med akkurat ^^

    3. Er snart 29 år gammel…. Tiden går fort… For fort… Liker det ikke! Kan hende jeg har hatt flere nær døden opplevelser som jeg ikke husker eller er klar over. Men har unngått mye siden jeg merker at det ofte kan oppstå farer. Ja, gjør mitt beste for å være så relevant som mulig. Ikke alltid jeg har fått til det tidligere når jeg har kommentert på andre blogger. Hehe

    4. Dark Elf: Du er ihvertfall ikke alene om å føle det slik, gjør det jeg også. Mer og mer igrunn den siste tiden. Håper det bare er en liten fase, og at jeg om en stund føler jeg er ung og at jeg lever inn i uendeligheten igjen.. xD

      Syns du er ganske flink på kommentarene dine. ^^ Du, det er forresten noe jeg har lurt litt på i det siste. Er vi venner på Facebook eller noe? Har et par venner der inne som jeg lurer på om kan være deg, men har ikke helt hatt lyst til å spørre noen av de i tilfelle det er feil. Pluss at.. Hehe, jeg liker kinda litt den mystikken rundt hvem du er også xD Så på en måte har jeg ikke lyst til at du skal svare på de tingene jeg spurte deg om nå, men på en måte så vil jeg samtidig det LITT likevel.. xD

    5. Va med på en fryktelig nær døden opplevelse i dag. Gikk over en bro. Plutselig kasta jeg meg nesten over kanten , men jeg avverget situasjonen
      Nær døden opplevelser er bare sprøyt.
      Mulighetene fins overalt

    6. Takk! Nei, vi er ikke venner på Facebook. Hadde vi vært det så hadde jeg sagt i fra før jeg hadde kommentert her, brukt et annet navn også sannsynligvis. Er veldig passiv på Facebook, tror ikke jeg har lagt til en ny venn der på ett eller to år eller noe. Så blir nok mystisk fortsatt. hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg