Nattas dunk, dunk, dunk..

Det “begynner” å bli en del ting som fascinerer meg nå med tanke på hvordan vi mennesker er satt sammen. Bare det at vi kan være så til de grader forskjellige fra hverandre, men samtidig så like sånn innerst inne, DET er rett og slett fascinerende. Og for ikke å snakke om den fantastiske evnen som en del har til å egentlig aldri gi helt opp, selv om det virker som han eller hun har hatt hele universet i mot seg i en evighet.. DET er bare å ta av seg hatten for. Nei, generelt så syns jeg igrunn at vi mennesker er noen veldig fascinerende skapninger. Samme hvem du måtte være – det vil ALLTID være NOE ved deg som NOEN (inkludert meg selv) vil finne fascinerende, på godt og vondt.

En ting som jeg ihvertfall syns er litt fascinerende med meg selv er at jeg stadig gjør ting jeg har tenkt at jeg ikke kommer til, eller ikke “ønsker” å gjøre på nytt. I natt foreksempel lå jeg dønn våken i senga mi leeenge. Jeg fikk bare ikke sove, mye takket være at jeg hadde drukket en boks energidrikke til kveldsmat/ middag.. Hadde energidrikker vært mer som en ny greie i livet mitt, ja så hadde det vært en ting. Men fakta er jo – det er på INGEN MÅTE det. Og selv om jeg så godt som har “sluttet” med energidrikker nå så er det ikke sånn at jeg har glemt bivirkningene av det heller. For jeg husker fremdeles MEGET GODT alt for mange “uheldige” opplevelser jeg har hatt for særlig et par år tilbake takket være Burn, Battery, Red Bull osv..

Nå skal det sies at jeg heldigvis ikke ble rammet av angst, depressive følelser og/ eller paranoia i natt, da jeg i det minste har blitt flinkere til å spise mer variert, mer jevnlig, og generelt sunnere nå enn “den gang da”. Så i natt var det først og fremst “bare” at jeg lå der og følte meg VELDIG våken i både kropp og sjel. Men kjenner jeg meg selv rett så blir det forhåpentligvis en god stund til jeg tar meg en slik boks like før “leggetid” igjen nå. Det kommer nok til å skje igjen, det er nesten garantert dessverre, men mest sannsynlig snakker vi nok en del måneder til neste gang.

Men ja, poenget mitt er altså: Det er rett og slett fascinerende hvordan vi mennesker gjerne begår de samme tabbene om og om igjen, SELV OM i meget godt husker å ha gjort de samme tingene før, og de litt ubehagelige konsekvensene det har ført til tidligere.

Hvilke uvaner gjør du lettest om igjen?


#samfunn #ansvar #energidrikker #redbull #battery #burn #kosthold #helse #psykiskhelse #ung #ungdom #uvaner #søvn #døgnrytme #konsekvenser #drikke #tanker #hverdag #vanedyr #gutter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg