Får jeg orden i det fullstendige kaoset? – Mine mål for mars!

Februar ble på ingen måte en eneste fiasko, men samtidig ikke en eneste ren suksess heller. Jeg hadde lagt meg noen planer og mål som jeg var ganske innstilt på å gjennomføre fullt ut da måneden ganske nylig hadde kommet i gang, men som jeg altså likevel ikke lyktes 100% med. Vel, hva skal man si til det? Er det direkte uhørt? Nei. Er det fullstendig okey? Nei. Skal jeg prøve igjen? Definitivt. Når da? Nå.

Det er på ingen måte noen gode grunner for å vente lengre. Mars er allerede godt i gang, og desto fortere jeg får satt på plass noen mål å strekke meg etter også denne måneden, desto bedre.

1. Se gjennom det jeg skriver!!
Først vil jeg gjerne starte med å bruke opp igjen det aller siste punktet jeg hadde på lista sist gang. For selv om jeg ihvertfall STORT SETT er nokså nøye med å se gjennom blogg-innleggene mine, samt Facebook-statusene mine før publisering, så er jeg fortsatt for dårlig til å se gjennom diverse annet jeg poster, enten i form av svar på meldinger og kommentarer jeg får inn her og der, men også i form av meldinger eller kommentarer jeg skriver hos/ til andre. Så spesielt DET en form for latskap fra min side jeg rett og slett ønsker å nedkjempe litt, (ironisk nok).

2. Lese ferdig “Skrekkens mestere”!
I februar hadde jeg som mål å lese ferdig den nye selvbiografien til Dennis Vareide, DET lyktes jeg med. Og denne måneden ønsker jeg veldig gjerne å kunne lese gjennom “Skrekkens mestere”, som er intet mer enn en fin samling ganske korte skrekk-fortellinger fra de beste av de beste horror-forfatterne verden har hatt de siste 150(?) årene – da særlig fra USA og England-ish.

Og akkurat her står det nå mest på at jeg legger meg, og/ eller står opp/ våkner til et noen lunde heldig tidspunkt når naboene mine ikke bråker så alt for fælt, slik at det ikke engang hjelper så skrekkelig masse med de ørepluggene bruker. Og selvfølgelig – den generelle lesemotivasjonen min..

3. Lage en morsom Youtube-video!
Det å lage en litt drøy/klein-video – som var blant mine ønsker sist gang – føler jeg igrunn er noe enhver gardinrotte kan gjøre i dag. Så DENNE GANGEN ønsker jeg å oppjustere “kravene” et par hakk. For nå i mars skal hovedmålet mitt når det kommer til Youtube være å lage en MORSOM video. Den kan godt være klein og drøy, men skal ihvertfall ikke være klein og/ eller drøy for kleinetens/ drøyhetens skyld, slik som f.eks den såkalte “EXPOSED”-videoen min var.

DENNE GANGEN ønsker jeg å lage en gøyal video som ihvertfall jeg selv syns er morsom. Gjerne en video jeg har lagt noe mer arbeid og sjel i enn slike “billig-snutter” jeg bare går inn på et random rom for å filme, forså å si meg ferdig etter 2-3 minutter. En video som ikke nødvendigvis må fenge sånn supergodt med tanke på likes og kommentarer, men en video som ihvertfall jeg selv skal kunne trekke på smilebåndet for i ettertid, uavhengig om resten av verden hater den eller er totalt likegyldige.

4. Unngå “unødvendig” shopping!
For særlig de av dere som følger meg på Snapchat er det neppe noen stor “hemmelighet” at jeg nå tenker en del på det med å flytte litt på meg igjen. Jeg har bodd i den samme sokkelleiligheta i snart 6 år, og for å gjøre en lengre historie mest mulig kort, ihvertfall sånn inntil videre -jeg føler tiden er blitt ganske så overmoden for at jeg faktisk begynner å se meg om etter noe annet.

Og jeg har faktisk allerede begynt. For i tillegg til at jeg ser litt her og der på egenhånd har jeg også bedt om råd og hjelp fra et par andre i nærområdet som nå holder øynene oppe litt ekstra for diverse steder det kan være aktuelt for meg å flytte til. Men det er dog særlig EN ting jeg per dags dato er litt “redd for”, og det er at jeg sånn foreløpig kanskje ikke har greid å spare sammen nok penger til et eventuelt depositum, eller lignende

Så for at jeg nå skal kunne øke mulighetene mest mulig for at jeg ihvertfall skal ha fått signert en ny leie/eie-kontrakt i løpet av 2018, bør jeg altså bli enda litt flinkere til å overføre litt mer penger i måneden til særlig den ene sparekontoen jeg har opprettet for noen måneder siden. Og DA må jeg OGSÅ bli flinkere til å redusere det vi godt kan kalle for “unødvendig”, impulsiv shopping.

5. Gå minst 45 minutter hver dag!
Først av alt vil jeg bare få sagt at jeg SOM REGEL er nokså flink til å holde meg aktiv med noe. Jeg er LANGT flinkere til å sette meg selv i sving enn samtlige jeg kjenner og/ eller vet om tydeligvis tror – men når det igjen er sagt – jeg kan fortsatt bli enda flinkere. I sommer gikk jeg lange turer nesten hver natt, men i vinter har akkurat det med TUR dabbet av litt igjen. Noe jeg forsåvidt syns er greit nok siden jeg sånn STORT SETT har tatt det igjen på å gjøre husarbeid eller andre fysiske saker her inne i heimen.

Men så er det jo fremdeles noe med det med vær og klær. Altså, jo: DET FINNES definitivt dårlig vær, men jeg føler likevel at det ikke har vært SÅ ille i Oppdal i vinter, så sånn sett kunne jeg faktisk ha gått litt flere turer enn jeg altså har gjort. Men uansett – nå i mars har jeg altså et ønske om å kunne gå i minst 45 minutter hver dag – med mindre det blir rundt minus 15 eller lavere der ute, noe som heldigvis har tilhørt sjeldenhetene denne sesongen.

6. Bli enda tydeligere hos terapeuten!
Stort sett når jeg har hatt time hos terapeuten de siste 6-7 årene har jeg for det meste unngått å snakke om de mer negative tingene som har vært, og heller fokusert på å snakke om det mer positive: Ting jeg har oppnådd på bloggen, ting jeg har gjort av husarbeid, og sånn her hjemme, også videre. Og årsaken til det er at mye av mine problemer gjerne er som snøballer, de vokser seg gjerne større og større oppi hodet mitt desto mer tid og energi jeg bruker på dem. Og en god del av det jeg har strevd med gjennom årene har “gjerne” vært ting jeg ikke har kunne gjort noe særlig med uansett..

Men NÅ for tiden er det særlig EN nokså konkret utfordring som jeg veldig gjerne ønsker å komme meg “ut av”. Noe som det faktisk er mulig å gjøre noe med, men det igjen krever selvfølgelig at jeg tør å ta litt grep, og at jeg klarer å være mest mulig ærlig og tydelig ovenfor samtlige individer som jeg ihvertfall HÅPER kan være i stand til å hjelpe meg litt med det det gjelder. Jeg snakket litt med terapeuten min om disse sakene sist, men føler ikke jeg var tydelig nok på samtlige punkter, DET ønsker jeg å kunne rette opp i nå.

Har DU noen spenstige mars-planer?

4 kommentarer
    1. Jeg kunne ikke unngå å legge merke til at februars uinnfridde ambisjoner på onaneringsfronten ikke er inkludert blandt målene for denne mnd, hvilket er mest nærliggende å tolke som at det ble ansett for å være i overkant ambisiøst..(?) 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg