Vakre, stygge mennesker

Vakre mennesker, stygge mennesker, hvor enn hen jeg sover.
Vakre mennesker, stygge mennesker, hvor enn hen jeg ser.

De vakre bygger den opp, de stygge river den ned.
Hvor er verden egentlig på vei, undrer jeg.
Hvordan skal dette egentlig kunne gå?

Vi har bare dette ene livet, denne ene sjansen.
De vakre kaster ballen videre, de stygge sparker den bort.

Det begynner å bli varmt nå, svært varmt, snart koker det over.
Kan de vakre mennesker få det stygge til å forsvinne?
Kan de stygge mennesker få det vakre til å bli?

Vakre mennesker, stygge mennesker, jeg sier det igjen:
– vakre, stygge mennesker – vær en livets venn!

6 kommentarer
    1. Dette var bra skrevet. Du er jo en poet 🙂 Jeg er overbevisst at vi har flere liv, men kun det ene slik vi er nå. Det må ha vært noe tidligere, og det må komme noe etter dette livet 🙂
      Jeg håper du får en koselig mandag <3

    2. due: Takk takk. Hmm, ja jeg har også vært innom denne tanken innimellom, og klarer liksom aldri helt bestemme meg for om jeg håper jeg tar feil eller om jeg tar rett. Hvis jeg risikerer et nytt liv på DENNE planeten som vi mennesker har ødelagt sånn, og er i ferd med å ødelegge enda mer, så håper jeg inderlig vi begge tar feil, men hvis jeg kan bli noe helt annet, noe langt mer intelligent og verdi enn et menneske, på en helt annen planet, så.. Kanskje.

      Enyway, jeg vil IKKE ha et nytt liv på denne planeten ihvertfall, og av samme årsak som jeg skrev opp i ste vil jeg heller ikke sette noe annet nytt liv på denne planeten.

    3. så utrolig bra skrevet ass. jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen. du er en ordkunstner på sitt beste, jeg blir mektig imponert hver gang over hvor sterkt og kraftig du skriver. du får frem følelsene i folk. det gjør du hvertfall hos meg.. du burde bli en forfatter og lage bok
      har du lyst til å ta en tur innom min blogg og titte, gjerne legge igjen en kommentar?

    4. Joachim Hovland Vik: Nok en gang, takk for hyggelig omtale! 🙂

      Har litt konsentrasjons- og motivasjonsutfordringer for tiden, men skal nok ta en nærmere titt på bloggen din en dag. Kan ikke love at jeg kommer til å legge igjen noen kommentar, særlig ikke hvis du har veldig lange innlegg da det er spesielt de jeg sliter mest med å få lest gjennom. Også kommer det litt an på hva du skriver om og sånn også, men jeg kan helt klart ta en titt på hva du har 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg