Dette er: Marilyn Manson


© Bildet er tatt fra hysteriamag.com

På fredag skjer omsider det som en hel del tapte sjeler der ute, inkludert meg selv, har ventet ganske lenge på – Marilyn Mansons tiende studioalbum “Say10”Heaven Upside Down” skal endelig få komme ut i friskluft. Men, nå er det kanskje flere av dere som tenker. “Hvem er Marilyn Manson?”. Og for de av dere som måtte tenke det, jeg klandrer absolutt ingen av dere. Det er ikke akkurat slik at vi har hørt så mye fra denne mannen(?) de senere årene. Særlig ungdommer i dag vet heller hvem Pewdiepie er, enn Marilyn Manson liksom.

Men det var en tid hvor ALLE visste hvem Marilyn Manson var. For da jeg vokste opp var det helt uunngåelig. Er du man født sånn på midten av 90-tallet eller tidligere, ja så har du hørt om Marilyn Manson. Ferdig snakka. Men samme når du enn måtte være født, hvor du kommer fra, hvor du har vokst opp også videre: Jeg har nå tenkt å ta dere med på en aldri så liten reise frem og tilbake i tid. Eller som gymlæreren min pleide å skrike helt i starten av treningsøkta “nå tar vi oppvarmingen dere!”. Så kjære alle unge og gamle lesere, DETTE er Marilyn Manson:

Sånn! Da antar jeg at jeg har gjort min jobb. Nå er resten opp til smaksløkene deres, liker dere det dere hører og ser så er det selvfølgelig lite som hadde gjort meg mer glad enn det. Eller.. Når sant skal sies så kommer jeg vel egentlig på EN HEL DEL som faktisk gjort meg mye mer tilfreds, men..  Og hvis dere ikke liker det selv etter å ha hørt/ sett gjennom fem av disse videoene, ja så er dere igrunn litt teite og det er sannsynligvis ikke noe håp for dere at all.. Men igjen, vi er alle fortapte her vi sitter, så jeg ville ikke tatt det så tungt hvis jeg var dere. Noe jeg ikke er.

Og ehm, ja – Mulig noen av dere nå tenker at det hadde vært fint med en advarsel eller tre sånn på forhånd, og at samtlige nå har fått traumer tatovert langt inn i sjela for livstid, og til de av dere det eventuelt måtte gjelde: Sorry, not sorry. Har dere først tatt den avgjørelsen å være en del av det store internettet, ja så må man egentlig bare regne med såpass! xD

Hvilken M.M-låt er DIN favoritt?


#marilynmanson #say10 #heavenupsidedown #rock #shockrock #sjokkrock #metal #brianhughwarner #antichristsuperstar #bibelen #religion #gud #satan #jesus #personaljesus #thebeautifulpeople

19 kommentarer
    1. Hehehe, ikke overraskende kommenterer jeg her! 😛
      Mine favoritter er Sweet Dreams og Kinderfield. Liker nok aller best Smells Like Children EPen. Men liker stort sett alt MM har laget av studioalbum.
      Har du hørt/sett musikkvideoen til den nye singelen da? We know where you fucking live. Hehe, litt festlig video og sang det. Men kanskje litt tom/meningsløs tekst.
      Det nye albumet har svirret rundt på internettet de siste ukene. Har såklart hørt på det en hel del allerede. Hvis du ikke har hørt ennå: gled deg, tror du vil like noen av disse nye sangene!
      Ønsker meg en liten anmeldelse eller noe når du har hørt igjennom!! Jeg tror spesielt du vil like Revelation 12, Jesus Crisis og kill4me; da dette er låter jeg selv ikke likte så godt. (Vi liker jo aldri det samma haha)

    2. Er selv stor fan av Marilyn Manson og har vært det i mange år! Mine topp tre band er Dimmu Borgir, Marilyn Manson, og Sixx:A.M. Jeg forånhdbestilte Marilyns nye cd for noen dager siden. Mine favoritter av MM er Disassociative, This is the New Shit, Minute of Decay, Running to the Edge of the World, Third Day of of a Seven Day Binge, og mange flere. 🙂

    3. Jeg blir litt sliten av MM jeg for å være helt ærlig. Kan høre en sang eller to så blir det nok:p
      Men tenker det blir en gledens dag når det kommer noe nytt endelig ja:)

    4. Celina Noir: Ikke overraskende? Kødder du med meg eller? Ble sjokkert her jeg sitter nå.. 😮

      Sweet Dreams vurderte jeg å legge til i innlegget, men så endte jeg til slutt opp med å KUN fokusere på ikke-covers så da ble det til at den videoen uteble ihvertfall denne gangen her. Pluss at akkurat den har jo “alle” hørt likevel, liksom.. Så.. Ja, nei.. xD

      Ja, jeg har sett “We Know Where You Fucking Live” og syns vel egentlig at videoen er mer eller mindre tragisk. Jeg liker filterne som er brukt, og jeg liker sangen litt bedre nå enn jeg gjorde først jeg hørte den. Men videoen kunne de egentlig bare gitt faen i å lage. Har sett et intervju hvor han snakker om hva ideen bak sangen var/ er og særlig etter at jeg nå vet hva sangen egentlig skal handle om så blir særlig videoen ekstra dårlig. Jeg er faktisk helt sikker på at jeg hadde laget en mye bedre video om det var jeg som hadde fått den jobben. I mitt syn er musikk-videoen til “I know where you fucking live” bare en tam kopi av en av trailerne til “Hitman: Absolution”-spillet (som forøvrig er et jævlig bra spill), og jeg har vel egentlig en lang nok liste over ting jeg IKKE er så fan av når det kommer til Marilyn Manson nå om han ikke skulle pisse på det spillet i tillegg… Men SANGEN har jeg derimot klart å like ihvertfall litt i det siste, liker ihvertfall den litt bedre nå enn hva jeg gjorde i starten.

      Men Kill4me derimot likte jeg med en eneste gang. Må innrømme jeg ble litt glad da jeg hørte den, for etter at jeg hadde hørt den forrige låten jeg akkurat skrev litt om nå så hadde jeg mildt sagt ikke høye forventninger da enda en singel var sluppet ut. Men ja, Kill4me er faktisk ikke så verst. Kan selvfølgelig ikke konkurrere med det beste av det beste den heller, men ja, jeg liker kill4me.

      Og anmeldelse kommer nok ikke til å skje. Er knapt så jeg klarer å motivere meg til å lage filmanmeldelser lengre, så da kan nok verden bare se langt etter en musikkanmeldelse fra meg. Pluss at jeg er litt usikker på hvor mye du hadde satt pris på en slik anmeldelse fra meg også da jeg har en følelse av at det ville blitt et par ting i det innlegget som nok hadde provosert og opprørt deg litt, og som hadde endt med meningsløse lange kommentarer som hadde tatt lang tid før jeg i hele tatt hadde orket å lese xD Så… NEI! xD

    5. Ina: Var ganske stor fan av han for et par år siden jeg også. Nå er det mest sånn en gang iblant, for “gamle dagers” skyld egentlig. Har blant annet og DESSVERRE sett litt for mange live opptredener på Youtube som har ødelagt en del, også så jeg en annen video for noen år siden som jeg ikke er helt sikker på er ekte eller ikke, men som virket ganske troverdig og ekte. En video hvor Marilyn og et par venner virkelig ikke var særlig snill med en fans. Og greit, nå er jeg som sagt ikke helt sikker på om den videoen var ekte eller ikke, men de følelsene og bildene jeg fikk gjennom kroppen da jeg så den videoen den gangen, har gjort en del med hvordan jeg opplever å høre på musikken hans og sånn siden. Så sånn sett så håper jeg nesten at den videoen var ekte, eller så har jeg hatt en del ikke så snille tanker om han i et par år nå litt forgjeves..

    6. Jeg er over 60 og elsker musikken til Marilyn Manson. Samt en haug andre innenfor rock og metal. Men jeg ser vel ut som jeg digger Sputnik, eller salmesang, i de unges øyne. Man skal ikke skue hunden på hårene, eller gamle kjerringer på de grå hårene. 🙂

    7. Skjønner godt hva du mener.
      Jeg bryr meg egentlig ikke om hva skuespillere og musikere gjør på fritiden, og fokuserer mest på det de gjør profesjonelt. Og ikke alle er perfekte, desssverre. Må innrømme at jeg liker sarkasmen hans. Han har en type humor som ikke alle forstår og man liker det man vil. 🙂 Noen band har man sterkt forhold til og som varer livet ut til tross for deres skavanker. Det er bare sånn det er. Men det betyr ikke at de som liker band eller artister som kanskje ikke er verdens beste rollemodeller, er noen dårlig menneske av den grunn. 🙂

    8. At alle har hørt sweet dreams er ikke sikkert. Og det er i tillegg en meget imponerende cover.
      Hehe fikk litt “purge”-vibber av We Know Where You F Live.
      Ja selvfølgelig likte du Kill4Me xD vent til du hører Jesus Crisis den er ordentlig dårlig, river meg i håret av tanken på at MM har laget noe sånt.
      Hehe, greit nok. Du kommer vel neppe til å være spesielt positiv i en slik anmeldelse. Personlig syns jeg 70% av Heaven Upside Down er fantastisk. Faktisk overraskende bra med tanke på helsa og alderen osv :Det
      Btw: den videoen du hadde sett, hvor MM og noen venner var uhyggelig med en “fan”.. klarer du å finne den igjen, eller huske hva du søkte på? Er interessert i å se det. Skal ikke lage noe sak eller respondere til den her, ønsker bare å se den

    9. Celina Noir: Du la merke til at jeg skrev “alle”, og ikke alle ja? 🙂

      Prøvde å finne igjen den videoen nå. Så den opprinnelig via en blogg som ei venninne av meg drev for en stund tilbake. Men klarer ikke å finne den igjen der akkurat nå. Men kan sende deg link via Facebook hvis jeg skulle ramle over den igjen..

      Men hvis du vil kan du gå inn på bloggen hennes å lete litt selv. Mener å huske at det innlegget jeg fant videoen på starter med å ta for seg en myte fra innspillingen av “Trollmannen av Oz”, og at det Manson-klippet skal ligge litt lengre ned i det innlegget. Et innlegg som dreier seg om mørke/ forstyrrede klipp som er å finne på Youtube.

      Her har du bloggen du kan lete gjennom om du gidder: http://apocalypticporcelain.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg