På tide å gi seg?

Jeg vet ikke om det er noen som har tenkt over det i det hele tatt, men fakta er at jeg har glimtet bittelitt med mitt fravær de siste par dagene. For etter at jeg byttet profilbilde på Facebook “her om dagen” og ikke helt fikk den responsen jeg hadde håpet på, mente, og som jeg fremdeles mener at bildet fortjener, så har jeg rett og slett vært og trasket litt for meg selv igjen i den berømmelige kalde og sure kjelleren. Og jeg har vært en hel del frem og tilbake på om jeg egentlig skal orke å utsette meg for flere slike nedturer. For med tanke på hvor tungt og jævlig det føles når jeg først mislykkes slik som jeg gjorde denne helgen, så er jeg helt oppriktig litt i tvil om det egentlig er spesielt verdt det lengre. Så både Youtube, bloggen og Facebook har jeg de siste døgnene faktisk vurdert å gi totalt slipp på nå, MEN jeg har omsider kommet frem til at jeg skal prøve ihvertfall litt til før jeg eventuelt ikke gidder mer og heller finner meg noe helt annet å bruke tiden min på.

Fordi.. Jeg har jo fortsatt igjen et par drømmer og planer som jeg enda ikke har prøvd skikkelig ut. Så det å avslutte min “karriere” som blogger, showman og Youtuber akkurat nå ville sånn sett vært litt synd, i og med at det er ihvertfall NOEN av disse fortsatt ugjorte prosjektene mine som jeg helt oppriktig tror dere vil komme til å like så fort jeg bare får muligheten til å realisere dem. Såå.. Dere blir altså ikke kvitt meg riktig enda. Når jeg faktisk måtte gjøre alvor av å trekke meg fra det såkalte “rampelyset” er enn så lenge uvisst, men slik jeg ser ting nå så TROR jeg ihvertfall ikke at det blir så alt for lenge til før sceneteppet omsider lukkes, publikum blir bedt om å forlate salen, og jeg mer eller mindre forlater den store, skumle scenekanten, for evig og alltid. Men igjen, hva vet vel jeg?.. Bare tiden vil vise, og den som enda lever med synet i god behold får se.

Burde jeg gi slipp?

6 kommentarer
    1. Man burde aldri gi slipp på ting man liker å drive med, uansett om det kun er én, eller hundre tusener av personer som liker å følge med på hva du driver med 🙂

    2. Elevele: Det er sant det, men dessverre så er mye av mine glede og interesse av bloggen, Youtube og Facebook basert på nettopp hvor bra jeg gjør det med tanke på statistikk og likes. I løpet av særlig den siste tiden har gleden av å lykkes med respons fra folk faktisk blitt en del større og viktigere enn gleden jeg har når jeg planlegger og jobber med det jeg gjør.

      Så kort fortalt. Jeg finner faktisk ikke så mye glede i selve prosessen av ting lengre, så ja.. Jeg vet ikke, men jeg sliter litt akkurat nå med å se for meg at jeg kommer til å fortsette med disse tingene stort lengre.

    3. En ting som er sikkert er at statistikken din aldri vil komme til å øke om du skulle finne på å gi slipp på disse tingene. Suksess kommer ikke av seg selv! 😉 Lykke til videre!

    4. Elisa: Og det har du helt rett i. Men nå har jeg holdt på i snart åtte år med den samme bloggen blant annet, og sannheten er at jeg en gang hadde ganske høye lesertall her inne over nokså lang tid, men at de har dalt litt ned nå. Nå er det forsåvidt ikke så “ille” akkurat på bloggen enda, heldigvis da det er vel Facebook som er verst akkurat nå, men..

    5. Håper ikke du skal slutte å blogge. I det siste er jeg innom bloggen din flere ganger om dagen, selvom det fortsatt ikke er kommet no nytt innlegg på bloggen. Bloggen din er annerledes enn andre på topplista og du varierer hva innleggene dine handler om, det liker jeg. Og som jeg har kommentert tidligere så leser jeg egentlig ikke så mye på innlegg med mye tekster, men har du skrevet et innlegg med mye tekst, så har jeg tatt meg tid til å lese alt. Som du har kommentert så skriver du at du har blogget i snart åtte år, det er jo ganske lenge å ha en blogg så det at du fortsatt holder på er jo ganske bra. Uansett om du velger å slutte med blogg, facebook og alt dette, så er det ditt valg og du må nesten bestemme hva som er best for deg. Jeg digger deg og bloggen din hvertfall!

    6. Misha: Tusen, tusen takk for det som kanskje er den aller hyggeligste kommentaren jeg har fått på veldig lenge! 🙂 Dette varmet et litt kaldt hjerte og en noe sår hals!

      Håper at du får en fin-fin kveld videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg