Kvantitetens kvaliteter

Ja, her sitter jeg altså da. En del av meg har litt lyst til å skrive noe til bloggen igjen, en annen del av meg, ikke så mye. Jeg ser gjennom notatene mine, joda jeg har gjort meg opp noen ideer det siste året til ting jeg alltids KAN skrive om hvis jeg bare gidder. Og vips var vi tilbake til det som går på lyst igjen. For jeg vil veldig gjerne produsere noe helt utrolig bra for dere. Noe jeg kan se tilbake på i etterkant, gang på gang, og fremdeles være stolt av minst 5 år senere.

Men vet dere hva “problemet” med slike innlegg som ofte er? De tar gjerne så forbaska lang tid å lage. Vel, ikke for det. Jeg har klart å lage forbaska god kvalitet utav kvantitet noen ganger også. Det finnes alltid unntak, men de er som oftest ikke i flertall. Kanskje er det heller best å legge bloggen litt på is i noen dager, inntil lysten har kommet mer tilbake mener jeg. For akkurat nå, i skrivende stund blogger jeg vel egentlig mest for bloggingens skyld. Men det er vel okey det også, sånn en gang i blant?

Flere som mangler motivasjon for tiden?

11 kommentarer
    1. Hei igjen. Jeg har ikke fått blogget hver dag, nettopp siden ikke jeg har klart å finne ordene eller hva jeg vil blogge om, så blogger egentlig bare når jeg finner på noe å skrive. Du kommenterte en veldig bra kommentar til meg på et innlegg om det, og ble glad for det du skrev. Jeg har bare vært innom bloggen din noen ganger og har ikke lest så mye om det andre blogger om, men kanskje du kan få litt inspirasjon til blogginnlegg om det er noe som skjer i hverdagen? Bare ta et eksempel så er det mange bloggere som har skrevet i det siste om den nye musikkvideon til Sophie Elise som har fått så mye hate. Eller kanskje det skjer noe på vei til butikken eller på butikken som gjør at du kommer på noe som du bare må blogge om? Hvis du tenker litt på hva du og en venn snakker om, er det noe av det du kan få laget et innlegg om? Håper du får motivasjonen tilbake snart!

    2. Misha: Skjønner 🙂 Men akkurat det å blogge HVER DAG tenker ihvertfall jeg ikke er en nødvendighet likevel. Vet det er en del som tror at man “må” det viss man vil holde opp interessen til leserne sine til et viss nivå, men det tenker jeg egentlig faktisk er litt feil, og fort kan være noe som man kan tape litt på i det lange løp. Med mindre man er en maskin da som er laget for å produsere gull hver eneste dag.

      Hehe, ja jeg har fått med meg at den nye musikkvideoen til Sophie Elise er en populær sak å diskutere for tiden. Har såvidt det er tenkt litt på om jeg skal nevne noe om den selv, men foreløpig har jeg latt være da jeg prøver å ikke “herme” etter den store saueflokken alt for ofte, men heller gi ut noe som skiller seg mer ut fra mengden.

    3. Jaaah! Har hatt mange slike lange lister, tror ei ligger lagret på pcn en plass. Du har rett, de tar gjerne lengre tid å lage. Nå om dagen får jeg ikke skrevet stort, er så mye personlig som skjer. Men forsøker bittelitt i hvertfall. Stå på videre!

    4. Mia: Jepp! Og akkurat NÅ for tiden kjenner jeg at en del av meg egentlig har mest lyst til å lage nye videoer, MEN siden pcen min fremdeles har en tendens til å slå seg av under rendringen gang på gang hvis videoene enten blir for lange, eller inneholder for mange effekter og lignende, så er også den delen av bloggen litt islagt frem til jeg har fått oppgradert flere deler av pcen, noe som gjerne tar tid da slike ting koster en hel del lapper… xD

    5. hvis man mangler blogg motivasjon, kan det hjelpe å leve litt. Man kan jo ikke bare blogge og blogge, uten å leve og nyte livet litt mellom øktene. Blogg er jo og en form for jobb, selv om det ikke er penger inni bildet. Hvis en person på for eksempel en butikk hadde jobbet hele tiden uten pause eller noe sånt ville og motivasjonen for den butikkansatte blitt mindre, akkurat som sikkert mange bloggere opplever når de mister motivasjonen… 🙂
      Pause er viktig å, ‘off-day’ kan være bra, der man gjør noe man selv liker. om det er å gå ut i naturen, utforske noe der, være kreativ og lage noe, spille spill, sport, e.l. spiller ingen rolle.

    6. Anonym: Hei, først og fremst takk for kommentaren. Nå skal det sies at jeg syns ihvertfall selv at jeg faktisk er veldig flink til å gjøre andre ting, skape en noen lunde variabel og underholdende nok hverdag, og det er ikke akkurat sånn at jeg blogger hver dag heller. Særlig nå i august har det blitt et par dager uten noe i hele tatt.

      Men så ja, takk for kommentaren din som sagt, men føler ikke den hjelper meg noe særlig da jeg allerede gjør det som du nevner her nå ganske så bra fra før av. 🙂

    7. Hei igjen, jeg kom bare på et spørsmål og du gir gode svar, så tenkte å spørre deg. Hvordan kan man få flere lesere på bloggen? I det siste har jeg blogget og etter noen dager skjult innlegget igjen, siden ble ikke noe fornøyd med innlegget og tenkte at det ikke gjorde noe siden veldig få som har vært innom bloggen. Har også prøvd å bruke facebook grupper til å reklamere for innlegg, men føler ikke det hjelper så mye. Har vel tenkt at å skille seg ut og skrive om noe bra også kan hjelpe, men finner aldri ut hva jeg skal skrive, for selvom jeg syntes det er gøy å skrive og dele noe så kan det være at ikke andre syntes det er like morsomt å lese..

    8. Misha: Først av alt; slutt å skjul/ slett innleggene som du allerede har lagt ut. Det er og blir en uting. For er det noe jeg ihvertfall ikke liker ved andre blogger så er det når noe plutselig er borte. Hvis jeg merker at en blogger har en tendens til å gjøre det ofte nok så vil ihvertfall jeg mest sannsynlig slutte å besøke den bloggen det gjelder. Så da er det bedre å heller ikke publisere innleggene i utgangspunktet..

      Ellers vil jeg bare anbefale deg å være tålmodig. Forsøke å komme opp med i hvertfall 3 innlegg hver uke, holde aktiviteten på et viss nivå også skal du nok se at du har fått bygget deg opp et viss fast lesertall etterhvert. Ellers kan jeg også anbefale blogshouts en gang i blant om du har råd til det. Og sist, men ikke minst: Bruk litt tid til å tenke ut overskriftene. For slik jeg opplever det så er det som oftest overskriftene som avgjør om du får lokket nye lesere inn eller ikke, så fengende overskrifter er veldig viktig for å lokke nye folk inn.

      Og ja, en ting til: Hver tålmodig, ting tar tid. Og særlig om du er ganske ny enda så kan det ta litt tid før lesertallene er blitt særlig høye.

    9. Iselin: Hehe, ja du får gjøre det! xD Jeg personlig er faktisk ganske fornøyd med været for øyeblikket så jeg vil herved ikke skremme det bort ved å skylde på det akkurat nå :-O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg