20 shades of Alice Cooper


© Bildet er tatt fra fungyung.com

Jeg er en mann med til tider ganske så store ambisjoner. Ja noen ganger er de faktisk såpass enorme at jeg simpelthen blir straffen av verdenssamfunnet ved at det tar og kapper av meg hodet. Og når DET først skjer må jeg ta kraftig sammen det som eventuelt måtte være igjen av kroppen min for at jeg i hele tatt skal ha sjans for å finne det igjen, plukke det opp, forså å få satt det tilbake på sin rettmessige plass. Og jeg spør: Er det rart jeg er som jeg har blitt?

Vel, i dag er det igjen en viss fare for at jeg etter en liten stund må løpe langs det blodige samlebåndet som en hodeløs kylling i slakterens egen garasje. For det jeg skal prøve meg på nå er nærmest en helt umulig oppgave å gjennomføre i praksis, men den MÅ gjøres. Som den gamle rockebloggeren jeg tross alt er – for ikke å snakke om MEDMENNESKET, så er det simpelthen min plikt..

Hva da – tenker du kanskje? Jo det skal jeg fortelle deg. Her og nå skal jeg rett og slett ta deg med inn i sjokkrockens stolte skattekammer, forså å vise dere en av de flotteste diamantene og edelstenene som noensinne er blitt skapt av sjokkrockens egen far – yes, jeg snakker selvfølgelig om ingen andre enn Alice Cooper. PAPPAEN til Marilyn Manson og Ozzy Osbourne, bare for å nevne noe.

Og BTW: Dette er IKKE en toppliste av noe slag, for det å rangere Mr. Coopers skatter etter tur og orden er rett og slett noe jeg mener ikke lar seg gjøre da det er så jævlig mange av dem. Liksom, mannen har gitt ut hele 27 studioalbum. TJUESYV FUCKINGS STUDIOALBUM!! Så… Det dere nå skal få er i stede en “liste” over 20 IKKE-RANGERTE Alice Cooper-låter som jeg mener og syns at dere ALLE bør ha hørt før dere en vakker dag triller pent og stille ned i grava.

  1. 1. Hello Hooray

2. Poison

3. Hey Stoopid

4. Wish I Were Born In Beverly Hills

5. Chop, Chop, Chop

6. I Love The Dead

7. Dead Babies

8. King Of The Silver Screen

9. How You Gonna See Me Now

10. What Baby Wants

11. No More Mr. Nice Guy

12. Lost In America

13. Welcome To My Nightmare

14. Dont Talk Old To Me

15. Go To Hell

16. Schools Out

17. Brutal Planet

18. Lullaby

19. Steven

20. Inmates (We′re All Crazy)

PUH!!! Ja, det var rett og slett det det. Gudene skal vite at jeg løp en hel del frem og tilbake nå mens jeg gjorde så godt jeg kunne i å velge de “riktige” sangene for dere. Opprinnelig var det meningen at jeg bare skulle gi dere 10 låter å sutte på, men det greide jeg rett og slett ikke. Så da ble det altså 20 som skulle bli det magiske tallet denne gangen. Egentlig så tenker jeg nå at dette innlegget godt kunne fått med ihvertfall ti sanger til, men samtidig så innser jeg at jeg hadde nok følt at noe hadde manglet da også.. xD Så før jeg ender opp med å anbefale dere ALT som Mr. Cooper noen sinne har skvist ut, så tror jeg at jeg faktisk skal gi meg nå.

Eller.. Tja, ja, jo, det kan jeg forsåvidt gjøre.. Smarte hjernen! ^^ Du.. Dere… Hvis dere fremdeles skulle være tørst etter flere Alice Cooper-tips, så må dere gjerne ta en titt på den stadig lengre spillelisten som jeg har satt sammen på Spotify, og for å komme til den trenger dere rett og slett bare å trykke HER – God fordøyelse! 😀

Hva er dine Alice Cooper-favoritter?

5 kommentarer
    1. …har en følelse av at jeg ikke kommer til å trille pent å stille ned i en grav / men muligens ikke opptil meg om hva som skjer etterpå..men tipper at verden fortsetter sin gang med både blogging, spising av cheesedoodles i sofaen eller krig og fred og sånn…I shall die and it wont change a damn thing; men jeg har retten til å si og tro på at oppstår som en skildpadde i mitt neste liv og vil flyte rundt galapagos og ta meg et par sigg på stranda i ny og ne; det er min plan. Blir forbauset over hva jeg ender opp å skrive om når egentlig planen var om Alice Cooper…mulig mine planer forandres fortløpende, kansjke det blir en hest på prærien som blir det neste. Absurd.

    2. et svar et uansett svært godt det, takk og god dag til deg også, lets rock this day – første dagen til oss alle, denne dagen har aldri skjedd før så det er jo positivt i seg selv det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg