Bloggere: Cathrine Angelica Straumann

© Bildet tilhører Cathrine Angelica Straumann.

Er det noe jeg virkelig liker så er det ærlige mennesker. Og er det noen jeg virkelig ser opp til så er det folk som faktisk våger å være åpen om ting, folk som tør å åpne opp skapene sine, og vise frem et og annet skjelett de kanskje har kviet seg for å vise en stund. Folk som kanskje er litt engstelige for hva andre folk vil si og tenke akkurat der og da, men som på et eller annet tidspunkt har bestemt seg for å komme ut, og stå frem med sin historie allikevel. En av de som ganske nylig har valgt å være ganske åpen om i hvertfall noen av sine skjeletter er den nydelige bloggeren Cathrine Angelica som for bare noen knappe uker siden skrev et litt fint, men også et litt trist innlegg om noe som har preget henne i ganske mange år nå.

For er man først inne og bare titter litt på bloggen til Cathrine kan den først virke som en ganske alminnelig blogg. Og jeg tror nok også at mange i løpet av det første besøket kan tenke at her vi med å gjøre en livsglad jente som mer eller mindre lever det perfekte, bekymringsfrie liv. Og selv om jeg ihvertfall tror at denne nydelige jenta har et ganske allright og bra liv i dag, så har det altså ikke vært like “rosenrødt” bestandig. For det som ihvertfall overrasket meg litt her om dagen var da jeg kom over et innlegg hun hadde delt den 29. juni i år – hvor hun hadde valgt å stå frem som tidligere narkoman.

© Bildet tilhører Cathrine Angelica Straumann.

Og bare så det er sagt. Hvis dere ikke har lest dette innlegget enda, så er det noe jeg virkelig vil anbefale å gjøre. Det er ikke et innlegg som går så alt for mye inn i detaljer når det kommer til selve rusen, men i stede så får man et lite og interessant innblikk i forskjellige tanker og følelser Cathrine har slitt med, når det blant annet kommer til egen selvfølelse og selvbilde. Et innlegg om det å føle at man ikke helt passer inn, et innlegg om det å føle utenfor i samfunnet. Blant annet. Innlegget har hun kalt for “Min gråtende tale” og kan leses her!

Når jeg først kom over dette innlegget ble jeg ikke akkurat sjokkert, for jeg vet at det er veldig mange som sliter eller har slitt med ganske alvorlige rusproblemer, tanker om seg selv også videre. Men jeg må si at jeg ble litt tatt på sengen likevel, for inntil jeg kom over dette innlegget hadde jeg kort fortalt ikke begynt å se for meg enda at en så vakker og blid jente som Cathrine en gang har hatt det så vanskelig og tøft i livet, og fremdeles sliter litt en dag i dag når det blant annet kommer til diverse bekymringer og sånn knyttet til det og det. Som jeg har skrevet før, fordommer fordummer.

© Bildet tilhører Cathrine Angelica Straumann.

Alt i alt syns jeg at bloggen hennes generelt er god lesning, med en grei variasjon når det kommer til innhold og tema. Jenta er god til å skrive, hun er flink til å ordlegge seg, og hun er ikke minst utrolig, utrolig tøff som blant annet har stått frem med en av sine mørkeste hemmeligheter, og jeg tror ikke akkurat jeg lyver nå når jeg sier at hun er en enorm inspirasjon for flere enn “bare” meg der ute. Cathrine virker kort fortalt som ei knalljente med et vanvittig beundringsverdig mot, bein i nesa, en vakker forkjærlighet for andre medmennesker og en ståpå-vilje som nesten er litt smittsom. Tusen takk Cathrine for at du er du, du er med på å gjøre verden til et bedre og ærligere sted å være <3

Så hva venter dere på? Ta og klikk dere innom cathrine90blogg.blogg.no nå! 🙂

Stay goregeous!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg