Bloggere: Marthe Sofie

© Bildet tilhører Marthe Sofie.

Når verden til tider kan virke så ubeskrivelig hard, tøff, urettferdig og generelt utrolig kjip at det nesten ikke er til å holde ut er det godt å tenke på at det også finnes en rekke myke kontraster til alt det vonde som av og til måtte dukke opp. Noe godt, noe varmt, noe klokt og noe flott. Og ikke minst noe som virker trygt. Jeg er som kjent ikke den aller største tilhengeren av rosabloggere, MEN det finnes likevel noen få som jeg er innom en gang i blant likevel, og som jeg liker å lese. Og blant disse finner vi blant annet den tvers gjennom nydelige, kloke, modige og omtenksomme Marthe Sofie som opprinnelig er fra Jevnaker, men som de fire siste årene helst har vært å finne på Toten.

Og Marthe er ei jente som ihvertfall på meg virker som hun absolutt bare vil det aller, aller beste for alt og alle omkring seg, og DET er virkelig noe som gjenspeiler seg i bloggen hennes også. For var det noe jeg virkelig merket veldig tidlig når jeg tittet innom denne flinke bloggeren og dette fantastiske medmennesket den første gangen så var det hvor mye kjærlighet og varme som er å finne der inne. Både når det kommer til andre mennesker, men også for dyr. For Marthe har blant annet en utrolig søt og nydelig hund som heter Ayla som også er Marthes bestevenn, og i tillegg er hun også det man kan kalle for ei hestejente, bare for å nevne noe.

© Bildet tilhører Marthe Sofie.

Når man først akkurat har klikket seg inn hos denne bloggeren kan nok bloggen for noen virke litt overfladisk, og “i overkant” “rosa”. Men tar man seg derimot litt tid forså å sette seg noe mer inn i den så tar det ikke alt for lenge før disse feilaktige fordommene stuper mot bakken forså å bare blir å fordufte helt. For selv om det nok ved første øyekast kan virke som om Marthe lever det perfekte og bekymringsfrie liv så skal det ikke alt for mye lesing til før man finner ut at det er slettes ingen selvfølge at Marthe ihvertfall stort sett smiler slik som hun gjør i dag.

For for bare noen få år siden opplevde Marthe å få sin egen storesøster revet bort så alt for, alt for tidlig etter en tragisk rideulykke. En tragedie jeg personlig ikke helt klarer å sette meg inn i hvordan har den må ha føltes for Marthe, men som jeg likevel vil våge å påstå sier en hel del om hvor ufattelig tøff og ikke minst STERK denne jenta faktisk er som etter hvordan jeg oppfatter det SELVFØLGELIG fortsatt kjenner på savnet etter storesøsteren sin en dag i dag, men som likevel IKKE har latt denne tragedien få knekke henne fullstendig. Verken når det kommer til helheten hennes som person, men også når det kommer til ønsket om å kunne begynne å ri igjen selv.

© Bildet tilhører Marthe Sofie.

Kort fortalt så er Marthe Sofie en ufattelig sterk overlever. Ei jente med et hjerte av gull som hun en dag i dag vet å holde varmt, samtidig som hun også vet å holde hodet kaldt. En blogger jeg skulle ønske at jeg kjente i det virkelige liv, et godt og ærlig forbilde for veldig, veldig mange, og generelt et fantastisk medmenneske på så og si alle måter. En “rosablogg” som selv JEG ønsker og nå også ANBEFALER dere å ta turen innom og besøke. En “rosablogg” som ikke “bare” er koselig å besøke og som er godt skrevet, men en “rosablogg” som OGSÅ virker veldig ærlig, og som minner oss på å ta vare på og bry oss om de tingene som virkelig betyr noe her i verden. Med andre ord, en “rosablogg” med verdi.

Så kjære alle sammen – ta dere en tur innom maarthesofie.blogg.no nå med en eneste gang, for det er virkelig verdt besøket! <3

Stay goregeous!

8 kommentarer
    1. åh! Så utrolig fint å lese! Jeg er rett å slett målløs! At det faktisk finnes mennesker her i verden som faktisk har noe godt å si om meg føles så rart men samtidig så utrolig godt, det gjør meg godt lang inne i hjertet. Jeg er virkelig ikke vant med at noen har noe pent å si om meg og derfor blir dette veldig spesielt og veldig stort for meg! Jeg er ekstremt takknemlig for at du er du og at du skriver så utrolig mye fint, jeg takker deg for at du virkelig gir meg en boost i selvtilitten og ikke drar meg lenger ned som veldig mange gjør. Takk for at du er ærlig og gjør dagen min titusen ganger bedre! Jeg kommer til å lagre dette innlegget slik at jeg alltid kan gå tilbake og lese de gangene hvor ting ikke er så bra som jeg ønsker og hvor ting er så mørkt og jeg er så nede at jeg ikke klarer mer! Igjen!! Tusen takk for at du er et så fantastisk medmenneske og at du velger å støtte meg og hjelpe meg opp og frem!! TUSEN TAKK!

    2. Marthe Sofie: Så hyggelig å høre at du likte innlegget 🙂

      Trist å høre at du ikke er særlig vandt til at folk har noe pent å si om deg, men heller det motsatte.. At noen kan si noe nevneverdig stygt eller nedverdigende om deg sliter jeg noe med å forstå, for etter min mening virker du altså som en kjempeflott jente.

      Men samtidig ikke så veldig overrasket, da jeg også vet veldig godt at det er en del som blant annet sliter en del med sitt eget selvbilde der ute, og som på grunn av det føler et viss behov for å rakke ned på andre i håp om at det vil gjøre at de vil føle seg bedre selv… Også har vi alle de som bare “må” uttale seg og snakke om ting de egentlig ikke vet så mye om, mest fordi de kanskje ikke har så mye annet å prate om…

      Men, forsåvidt ikke så veldig relevant det jeg skrev nå, kanskje. Uansett.. Jeg syns virkelig at du virker som en enestående god og flott person med veldig mange fine og sterke egenskaper. Og du.. Hvis du forresten har lyst til å prate med noen, så må du ikke være redd for å sende meg en eller fire meldinger et sted, enten her inne eller på Facebook. Jeg vil gjerne ihvertfall forsøke å være her for deg, vise deg støtte og muntre deg opp flere ganger også i fremtiden, hvis det skulle være behov for noe 🙂

      Håper at du får en god og fin natt videre!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg