Tilbake i tuben

Absolutt ALLE kan gjøre feil i ny og ne. SÅNN, da har jeg nevnt det så da trenger jeg ikke å skrive det noen flere ganger i dette innlegget. For JA, det skal nok en gang handle om de to videoene som jeg i går fikk beskjed om at noen hadde rapportert inn for brudd på opphavsrettighetene. Det har nå gått en del timer siden jeg først oppdaget det, og jeg sliter enda med å forstå hvorfor vedkommende faktisk gjorde det. Og utifra en del reaksjoner som jeg har fått inn i ettertid både her inne, men også på Facebook og Instagram, så har jeg forstått at jeg så på ingen måte er alene om akkurat det.

Og selv etter en del mail-vekslinger med mannen bak disse rapporteringene så har jeg fortsatt ikke fått noe særlig godt svar. Men det jeg nå derimot vet er at begge videoene det gjaldt nå er oppe å stå igjen etter at nøyaktig den samme fyren som i går hadde sendt inn en juridisk klage til Youtube, i dag morres hadde vært innom tuben på nytt forså å bringe de tilbake i offentligheten. Og nettopp DET kombinert med det faktum at han altså FORTSATT ikke har svart meg på hvorfor han rapporterte de inn i utgangspunktet er i grunn og bunn bare med på å styrke min teori om at han faktisk ikke har hadde sett på de da han valgte å melde de inn, men bare handlet utifra miniatyrbilde, overskrift og tags.

Noen syns kanskje at jeg har vært litt hard mot denne fyren det siste døgnet, kanskje særlig over Facebook. Og noen syns kanskje også at jeg i det minste burde være litt takknemlig og til og med litt ydmyk nå som de ihvertfall er tilbake igjen, men vet dere hva.. Det skulle bare mangle. Er det ET menneske som burde være litt ydmyk akkurat nå, så er det etter min mening ikke meg, men han! For makan til et smålig og ikke minst SNODIG tilfelle har jeg nesten ikke vært borti før. Og som jeg også nevnte i går – jeg er så absolutt FOR at det skal være lover og regler om opphavsrettigheter og sånn, men et sted går faktisk grensen også der, og den grensen mener jeg at han gikk ganske hardt over i går.

Helt avslutningsvis så vil jeg nå dele de videoene det en stund gjaldt. De to videoene som Youtube en stund faktisk hadde “slettet”. De to videoene som et merkelig individ altså hadde klaget inn for brudd på opphavsretten. De to videoene som nå på sett og vis er blitt noe historiske det siste døgnet etter denne snodige fadesen. Så kan dere ta en titt, og bedømme selv.

 

B5XyzB7PH6c

Så er spørsmålet mitt til alle dere: Er det noen der ute som kan forstå hvorfor disse to videoene ble rapportert inn? For som dere sikkert har forstått nå – jeg forstår nemlig IKKE det.. xD

Helt, helt til slutt vil jeg nå veldig gjerne få sitere en klok, gammel (og død), flott herremann, nemlig Kong Haakon: “Det vil helst gå godt.”. Ah, de tar for seg, og sier mye rart disse danskene altså.

Har du fått noe rapportert på Youtube før?


#youtube #tv2 #hotelcæsar #rettigheter #opphavsrettigheter #krenkelse #blogg #autografer #utklipp #video #nordiccontentprotection #rettighetspoliti #straff #rapportering #seoghør #streng #fans

2 kommentarer
    1. Har vært litt “borte” de siste dagene, så leste ikke om dette før nå! Han fortalte aldri hvorfor de ble tatt ned? Bra videoene kom tilbake igjen hvertfall. Jeg redigerer musikkvideoer og bruker kjente sanger eid av plateselskap osv. Laster dem opp på tuben. Det er sjeldent de blir blokkert.

    2. Celina Noir: Vel, han gjorde vel kinda det antar jeg. For når han skrev ting som “utifra det du nå forteller”, bla, bla, bla, så velger ihvertfall jeg å tolke det som at han faktisk aldri så på de før han klaget de inn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg