Oh May, hvor du er deilig!

Tiden går så alt for fort i godt selskap, syns dere ikke det? Her sitter jeg alene i sofaen og tenker for meg selv: “For en flott måned dette har vært”. For ja, mai har utvilsomt vist seg å bli et langt og flott perlebånd, med mange herlige og dyrebare diamanter på slep. Og for å si det sånn: hvis noen på forhånd hadde sagt at jeg ville få en så god mai-måned dette året, ja så er jeg ikke sikker på om vedkommende hadde blitt trodd. For stort sett så har ikke akkurat mai vært en måned jeg har prissatt så veldig høyt tidligere.

Men en herlig måned har det altså vært, og i og med at var det noe jeg fikk høre en del som barn, så var det at en glede blir større om man deler den med enda flere, ja så skal jeg nok en gang gjøre nettopp det her og nå ved å ramse opp det som har vært i litt forskjellige kategorier.

⊕ Månedens opptur ⊕ – Helt klart da jeg etter litt om og men valgte å sende blogg.no en mail hvor jeg pent ba om å få de forskjellige sperrene bloggen min har lidd litt under de siste 5 årene fjernet, og jeg fikk i svar at “nå er de fjernet”. Etter den dagen har blogg-motivasjonen min reist seg et par hakk, og det samme har også blogg-statistikken da det er ca. 50 personer flere som er innom bloggen min fast hver eneste dag nå enn det har vært tidligere i år. Jeg har også fått meg et par nye blogg-venner, og ja, jeg har generelt hatt en veldig flott, produktiv og god blogg-periode. Tusen, tusen takk til alle som har vært innom den siste tiden, jeg er sånn halvveis glad i dere! 🙂

⊕ Månedens nedtur ⊕ – Hehe, sitter og trekker litt på smilebåndet nå. For når dere ganske straks får vite hva som ihvertfall kanskje var den største nedturen denne måneden, så tror jeg dere skjønner hvor bra denne perioden til syvende og sist altså har vært for meg. Og jeg er ikke helt sikker, for jeg sliter litt å komme på noe, men må jeg likevel trekke frem noe så tenker jeg at det må bli “Little Nightmares”, som dessverre ikke viste seg å være et så bra og spennende spill som jeg hadde håpet litt på forhånd.

Ja, også kan jeg vel også legge til at det er et par blogg-innlegg som jeg på forhånd hadde håpet på og også trodd skulle få ihvertfall litt større oppmerksomhet enn de har fått. Men man kan ikke få til alt man vil her i livet heller..

⊕ Månedens fornyelse ⊕ – Kanskje litt kjedelig, svar, men her må jeg nok svare mer eller mindre det samme som på “Månedens opptur”, for det faktum at bloggen min har fått seg et slikt løft igjen har virkelig gjort meg veldig, veldig godt, og generelt gjort det lettere å stå opp om morgenen og sånn. For nå er det faktisk folk som kommenter og liker bloggen min igjen!!

⊕ Månedens høydepunkt ⊕ – Ja, jo. Det har kanskje blitt en del blogging om blogging den siste tiden. Men, tro det eller, ei, eller.. Nå tror jeg egentlig ikke dette kommer som noen overraskelse likevel, for det absolutte høydepunktet for hele denne fantastiske måneden var verken da blogg.no fjernet de forskjellige sperrene, det var ikke da jeg fikk mitt første seriøse tv-tilbud, det var ikke da jeg “vant” de utrolige ikoniske velkomst-stolpene fra Hotel Cæsar, og det var heller ikke da jeg karvet meg opp på topplisten for noen uker tilbake.

For, det er nemlig en ting som meier alle disse tingene ned i støvlene, og det var den helgen jeg fikk et MEGET etterlengtet og trivelig besøk fra verdens mest fantastiske bestevenn, Sara. Denne helgen ble kanskje ikke brukt til så veldig mye dristig og spennende, men gud bedre for en minnerik og bra helg det ble likevel. Bare det å få se henne igjen etter såpass mange år betydde uendelig masse for meg, og jeg håper så inderlig at det ikke er alt for lenge til vi møtes igjen. Sara, hvis du leser dette innlegget og denne setningen nå; Du vet det nok allerede, men jeg er ubeskrivelig glad i deg!!

⊕ Noe jeg vil gjøre bedre neste måned ⊕ – Vi er snart ved veis ende, både når det kommer til denne måneden, og dette innlegget, men først er det en ting som gjenstår. Jepp, det er på tide å klipe seg litt forsiktig i skuldra, og sette seg et par mål for de neste 30 dagene som snart er i sving.

Og er det en ting jeg tenker veldig umiddelbart at jeg kan gjøre annerledes i juni så er det å bloggshoute færre gamle innlegg som jeg postet for et par år siden, og heller spare noen kroner på å shoute litt mindre, ved å først og fremst fokusere på de aller nyeste innleggene mine som jeg altså kommer til å lage og publisere i fremtiden.

Ehmm, og ja, så kan jeg kanskje bli litt flinkere til å prioritere kvalitet fremfor kvantitet igjen. For jeg skal ikke nekte for at det har blitt en del innlegg nå som først og fremst har vært laget for å lokke et viss antall folk innom bloggen min hver dag, slik at jeg skulle holde meg på en eller annen toppliste lengst mulig.

Hvordan har din mai-måned vært?

⊗ stay goregeous ⊗

8 kommentarer
    1. Sharone: DET har jeg! Ja, det er ihvertfall lov å håpe, og det velger jeg også å gjøre. 😀 Tror jammen at jeg skal legge inn litt tro i det hele og jeg 🙂

      Håper forresten at du også får en flott juni-måned som kommer! ^^

    2. Christine Bærøy: Takk! 🙂 Ja ikke sant? ^^ Altså jeg kan jo legge til at jeg har hatt et par deppe-dager jeg også som har vært knyttet til litt andre ting enn det jeg nevnte her og nå. Men de føler jeg er såpass få og uvesentlige at jeg ikke finner de relevante for dette innlegget her. Liksom, sånne dager alle har en eller annen gang innimellom.

      Takk, og jeg håper at du også får en bra juni-måned! 🙂

    3. av en eller annen grunn så ble jeg tenkende på ordet ‘smilebånd’ her og hva slags opphav det kan være. jeg googlet litt og fant dessverre ikke noe, så da får jeg forsøke selv med en forklaring. Tydeligvis en av de første ting jeg gjør i juni 2017; denne dag som er første gang jeg opplever og siste før jeg møter imorgen om da ikke en semitrailer faller ned fra lufta da de prøvde å frakte den via et fly – men ordet smilebånd må vell kanskje ha sitt opphav fra Mona Lisa; et slags bånd mellom leppene som da beveger seg noe svakt oppover; faktisk så er det mot gravitasjonen og vi må bruke muskulatur for dette – kanskje derfor er det vanskelig å smile hele dagen fordi gravitasjonen eksisterer og dermed umulig å være hele tiden fordi universet krever balanse? Men kanskje det også betyr et bånd mellom mennesker – når vi smiler så smiler gjerne den andre; et munntrekk av empati – eller så har vi tegneserie versjonen med at faktisk det er et slags symbolsk bånd som regelrett trekker munnen oppover. Dette var mine tanker mens jeg drakk min kaffe. Mai vakke så kult for meg – men jeg overlevde.

    4. seb: Haha, akkurat det er noe jeg fort kunne ha begynt å spekulere i også. Eller.. Spekulere på? Hmm, ja du skjønner uansett hva jeg mener xD

      Liker teoriene dine forresten, der var det et par ting jeg aldri har tenkt på før. Hehe.

      Forresten. Du, er du svensk? Tok en titt på mail-adressen som du har skrevet inn. Greia er, HVIS du egentlig er svensk så hadde det vært litt kult om du hadde lyst til å skrive de fremtidige kommentarene dine på svensk også ^^ Men det bestemmer du helt selv, er bare at jeg plutselig hadde følt at bloggen min (egoistisk nok) var en større internasjonal “suksess” om folk som egentlig kommer fra Sverige eller er svensk faktisk velger å skrive på svensk i stede for på norsk xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg