Steder jeg kunne tenkt meg å besøke

Nei altså, jeg tviler på at jeg er blant de første folk trekker frem om man tilfeldigvis skulle bli spurt om hvem man forbinder mest med reising her i verden. Det er ikke det at jeg misliker å reise, men det skjer ikke så skrekkelig ofte, og når det først forekommer, ja så skjer det helst innenfor de norske grenser.

Favorittreise-stedene mine i verden her og nå er Sogn og Fjordane, og Hordaland. Det skal sies, jeg har jo vært i England (Plymouth) en ukes tid også, men enn så lenge må jeg stå på det at jeg rett og slett trives best i mitt eget hjemland. No offense England, men sånn er det bare. Please ikke grin.

Og det er altså reising dette innlegget indirekte skal handle om nå. Eller, mer spesifikt: Forskjellige steder jeg godt kunne tenkt meg å besøke, en eller annen gang før jeg ruller ned i grava som en eller annen tulling med sprukken lever, ødelagte tenner, innskrukken hud, og hundre tusen tette blodårer.

“HOTEL CÆSAR”

© Bildet er tatt fra visionblue.net

Dette kommer nok ikke som en bombe på noen, men det stedet jeg kunne tenkt meg å besøke aller, aller mest er først og fremst kulissene til Hotel Cæsar. En herligere tv-serie finnes ikke, det er rett og slett bare ikke mulig. Man kan på en måte si at jeg allerede har vært der i snart 20 år nå, men faktum-faen er at jeg ALDRI har vært der fysisk. Det vil si, jeg har vårt utenfor fasade-bygget, men jeg har aldri vært der serien faktisk stort sett har blitt spilt inn. Altså i studio. Bare så synd at det området er i ferd med å “forsvinne” nå..

LIER SYKEHUS

© Bildet er tatt fra vg.no

Tipper at det neppe er noen som blir fra seg av sjokk her heller, men det stedet jeg har nest mest lyst til å besøke (i hele verden) er det som opprinnelig het Lier Asyl og Lier Psykiatriske Sykehus, altså de delene som ikke lengre er i drift, om det skulle være noen tvil. Jeg har sett en rekke bilder fra dette stedet oppgjennom årene, og desto flere oppsiktsvekkende og fæle historier jeg har fått høre, desto mer grufulle og marerittvekkende bilder jeg har sett, desto mer har lysten for å besøke dette stedet bare vokst.

BONBON-LAND

© Bildet er tatt fra nl.wikipedia.org

Se der ja, jeg klarte å flytte meg litt utenlands til slutt jeg også. For det tredje stedet jeg godt kunne tenkt å ta meg en tur til er Bonbon-land i Danmark. HVIS jeg hadde fått med meg ei god venninne da, vel og merke. For dette er det kanskje ikke så mange som vet, men Bonbon er faktisk blant de jeg har mest respekt for i hele universet når det kommer til snop. Ikke så fan av det pinlige dårlige Bonbon-utvalget som Oppdal har å by på da det går mest i harde drops og sånt her, og dessverre nada av gele og skum-ting som JEG personlig liker best, men dog: BONBON-LAND jeg kommer gjerne og besøker deg en dag.

TUSENFRYD

© Bildet er tatt fra barnekreftforeningen.no

Okei, vet ikke om dette er helt innafor, men vi skal fortsatt holde oss litt i fornøyelsespark-land-faen, nemlig Tusenfryd. Grunnen til at jeg ikke er helt sikker på hvor innafor det er å ta med dette stedet på listen er.. Jeg har nemlig vært der en gang før. Men det var for så mange år siden at vi godt kan si at jeg var en annen person da enn nå. Jeg likte meg ganske godt der når jeg var der den gang. Spiste noe god mat, og mener å huske jeg også ble påspandert et ganske så smakfullt sukkerspinn-ting, samtidig som jeg fikk utfordret diverse grenser når det blant annet kom til høyde og denslags.. Ja, kort fortalt: Hvis ei god venninne inviterer meg til å bli med til Tusenfryd en dag skal jeg ihvertfall vurdere det.

LOS ANGELES

© Bildet er tatt fra lapdonline.org

Hehe, nå måtte jeg faktisk tenke meg litt om før jeg kom på femteplassen, men etter litt frem og tilbake har jeg nå funnet ut at det siste stedet jeg kunne tenkt meg å besøke en dag er Los Angeles. Rett og slett fordi at to av de beste og kuleste spillene jeg noen sinne har spilt på en måte foregår der, altså GTA: San Andreas og GTA V. Det hadde virkelig vært noe å dratt til denne store byen en dag og blant annet fått sjekket ut hvor godt jeg FAKTISK “kjenner” stedet, med tanke på alle de hundre timene jeg blant annet har i GTA V online. Så, ja.. Los Angeles, hvorfor ikke liksom?

Hvilke steder kunne du tenkt deg å besøke?

Stay goregeous!


#reise #tur #ferie #hotelcæsar #liersykehus #mentalsykehus #skummelt #bonbon #bonbonland #danmark #norge #tusenfryd #usa #losangeles #amerika #fornøyelse #opplevelse #besøk

14 kommentarer
    1. Åh hæærregud. Tusenfryd! Vært der ørten ganger og blir aldri lei. Har både høydeskrekk og sosial angst så egentlig burde jeg sky stedet som pesten..menneh…det er noe med stemninga…sola… og at det er så mye rosa der tror jeg.

    2. Wenchepia: Oi, jammen, da syns jeg egentlig du burde fått en ganske stor pokal snart, i gull, for jeg mener… Tusenfryd er vel ikke akkurat det første stedet jeg tenker som man gjerne oppsøker med høydeskrekk og sosial angst, men LURT ser jeg absolutt at det kan være, sånn med tanke på å ansikte frykten, ehm, jeg mener face frykten. Og alt det der. Hva skrev du mot slutten der igjen, sa du grønn?

    3. Sånn i all beskjedenhet… Tibet.
      Det finnes mange andre steder jeg kunne tenke meg å reise til også, men Tibet står nok øverst på ønskelisten, men ikke på budsjettet ennå. 😀
      Og så måtte jeg smile når jeg så sluttreplikken din og tenkte:
      “Allways! Takk for at dårlig syn også kommer med alderen.” <3
      LOL

    4. Anonym: Stavanger vurderte jeg faktisk å reise til for noen år siden når jeg engang hadde ei venninne der jeg chattet med ganske fast 🙂

      Forresten, ser at profilbilde på deg ikke har blitt med nå? Var du ut-logget fra blogg.no når du postet denne kommentaren? 🙂 Ikke at det har så mye å si, men er gjerne litt kulere når bildet ditt blir med og sånn ^^

    5. Jeg var i Beijing for noen år siden og da snakket jeg med ei fra Tibet. Vet ikke nøyaktig hvorfor, men jeg ble fasinert av det lille hun fortalte og opplever gjerne både land og kultur.
      Du skriver stay goregeous og om man skal tro man forblir det når årene går, er dårlig syn er fordel.
      Har du ikke lagt merke til hvor gamle alle andre plutselig har blitt når du ikke har sett dem på en stund? Men du er vel for ung til det foreløpig. Bare vent! 😉
      He he.

    6. Ei_heks: Aha, men da kan jeg nok forstå litt bedre. Utrolig hvor lite som skal til noen ganger for ønsker og drømmer som i etterkant av det kan oppstå og etterhvert bli ganske store ^^.

      Aha, skjønner. Men det skal sies, når jeg begynte å bruke “stay goregeous” så var det først og fremst med tanke på hvordan jeg vil at folk skal være som person, ikke så veldig avhengig av utseendet. Selvfølgelig, det å ta vare på seg selv og sitt ytre er ikke det dummeste man kan bruke litt tid og krefter på, men tenkte først og fremst på hvordan man ellers er når jeg begynte med den sluttreplikken i fjor en gang 🙂

      Hehe, jeg har merket litt at enkelte har eldres noe siden sist ja, men tror ikke jeg skal gå noe særlig mer inn på akkurat det her og nå. Ikke at jeg tror at de jeg tenker på leser bloggen min uansett, eller vet særlig om den, men greit å være på den sikrere siden likevel, akkurat der. xD

    7. He he. Jeg visste det egentlig, men noen ganger er det morsommere å ta ting bokstavlig. 😉
      Jeg liker i grunnen å leke med ord. Som f.eks nicket mitt. Ei heks = en heks og ikke heks.
      Noen ganger tenker jeg det hadde vært helt greit å være EN heks, med ubegrenset makt til å tvinge alle mennesker til å følge Kardemommeloven! <3
      Når det gjelder det siste du skriver.... ja, litt diplomati kan ofte være en fin ting. Det bruker jeg ikke så mye i innleggene mine her inne i det jeg skriver om ting som engasjerer meg.

    8. Ikke uoverkommelige reisemål det her :p Tørr du virkelig å dra til et sånt skummelt sykehus? Søkte det nettopp opp på google, tror jeg aldri i verden hadde turt det xD

    9. Sharone: Hehe, ikke sant. Nja, litt usikker. Ville ikke hatt problemer med å være der sånn med tanke på det jeg ville fått sett og sånn, men det som kanskje hadde gjort meg litt bekymret er mer tanken på at stedet faktisk kan rase sammen.. :/

    10. Hei på deg. For noen fine steder du skulle ønsker du skulle reist til. Jeg har faktisk vært på de fleste. Sogn og Fjordane ( Balestrand), jeg har også vært kun utenfor ” fasaden ” til Hotell Cæsar (Tinghuset), Jeg har kun vært i nærheten av Lier, da vi ikke fant det. Men jeg har vært på besøk hos noen på Dikemark. Bon Bon land har jeg vært mange ganger, og skal også dit nå i juli. Tusenfryd skal jeg inn den 24 juni ( gratisdag for oss naboer) Bor rett ved Tusenfryd så jeg ser det hver dag. Men dette er en drittpark egentlig. USA har jeg aldri vært, men håper å reise dit en dag 🙂

    11. due: Ah, kos deg masse på Bonbon-land og Tusenfryd når du skal dit igjen.

      Apropos Bonbon, jeg var innom XLGodis.se i dag og sendte to ganske flotte bestillinger. Og da bestilte jeg meg blant annet en bøtte med Hurlumhej Mix. Kanskje jeg legger ut noen godis-bilder på bloggen når de to pakkene kommer. Vi får se 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg