Fem ting som gjorde denne dagen til en bedre tirsdag

Denne tirsdagen hadde jeg tidlig bestemt meg for å prøve meg på noe jeg ihvertfall ikke TROR at jeg har gjort tidligere. For i dag formiddag kom jeg over et innlegg på bloggen din den svært så nydelige og skjønne skapningen Vilde Unnli, som i går kveld hadde postet et lite glainnlegg med en liste over ti ting som gjorde nettopp dagen i går til en god og fin dag for henne. Så etter å ha lest det ferdig tenkte jeg; hvorfor ikke prøve meg på det samme?

Nå skal det sies at jeg må nok likevel nøye meg med fem ting akkurat i dag. For denne tirsdagen har nok blitt en av de mer roligere dagene hvor det rett og slett ikke har skjedd så ekstremt masse som jeg anser som positivt ihvertfall. MEN noe har det altså blitt på meg i dag også (høh-høh), og NÅ akter jeg omsider å fortelle dere hva de fem tingene faktisk er for noe:

1. Kommentarer på gårdagens dikt
I går ettermiddag skrev og postet jeg diktet “Når livet slår sprekker” her inne på bloggen. Det viste seg å bli et dikt som skulle leses av ganske mange på nokså kort tid. Faktisk hadde innlegget blitt sett av intet mindre enn 189 personer innen dagen var over, men uten at noen hadde lagt igjen noen ord og tanker om hva de faktisk mente om det.

MEN når jeg så våknet i dag oppdaget jeg at det ihvertfall var ei som hadde kommentert diktet litt over midnatt, og DET syntes jeg var både litt koselig og faktisk også en lettelse. Fordi.. Jeg blir kort fortalt litt smådeppa når folk ikke gidder å kommentere noe som helst xD Så tusen takk til både Elise Jørgensen, Sisselgu, by charlotte, og Celina som har tatt dere tid til å kommentere det siste diktet mitt i dag – dere er awesome! 😀

2. Jeg har barbert meg
Sagt det før og jeg kan så gjerne si det, eller i dette tilfellet, skrive det igjen: Jeg kan like langt hår og skjegg på andre, men IKKE på meg selv. For mitt eget vedkommende er det som støv. Det må bort etter et par dager, hvis ikke så blir jeg gæern. Altså, ja, jeg kan faktisk bli et par hakk verre enn det jeg virker å være til “vanlig”. Så, i dag fant jeg ut at det var på tide med et lite ansikts-oppgjør igjen, og det føltes helt ærlig bare godt!

3. Pakke fra Cdon
Ikke så veldig spennende, men jeg har igjen fått ei pakke fra Cdon i dag. Eller “fått” og “fått”.. Jeg har jo betalt for den, men, argh.. Dere skjønner hva jeg mener!! xD Men HVA var det som var i den berømmelige pakka, lurer du kanskje på? Jo, det kan jeg godt fortelle deg. Hele første sesong av Tv2-serien “Nattskiftet” (Otto Jespersen, yeah-yeah <3), samt den ganske så nye skrekk-filmen “The Autopsy of Jane Doe”. Førstnevnte så jeg da den var rykende fersk for et par år tilbake, sistnevnte har jeg dog enda til gode.

4. Polarbrød til frokost
Her er det nok ikke så veldig mye mer å legge til annet enn det den tykke skriften over allerede har fortalt dere. Jeg er egentlig ganske glad i polarbrød, men av forskjellige årsaker så er det ikke noe jeg slafser og tafser i meg så alt for ofte. Men i dag derimot syntes jeg det var på tide å unne meg hele fire stykk deilige, fristende “skiver” med gulost. Ja, jo, det var i grunn en ganske allright start på dagen det. Er vel derfor den er nevnt her og nå, si.

5. The end of Little Nightmares
Dette her vet dere kanskje allerede hvis dere har vært innom bloggen tidligere i dag, men jeg kan si det igjen jeg sånn likevel: I dag rundet jeg omsider det lille, korte, rare og forunderlige skrekk-spillet “Little Nightmares” på Ps4. Et spill jeg ikke hadde sånn kjempegod tone med når jeg først startet på det for noen dager siden, men som jeg klarte å bli litt mer kompis med i ettermiddag. Alt i alt et helt okei spill SOM dere kan lese pitte litt mer om hvis dere gidder å klikke her!

Jah! – Det var dagen i dag det. Har ikke vært en av de absolutt beste dagene i mitt liv, men det har på ingen måte vært en av mine desidert verste heller, heldigvis. Men.. Apropos ikke fult så hyggelige og positive ting.. Som dere nok har lest eller hørt et eller annet annet sted i dag så er det nå blitt kjent at Roger Moore ikke lengre er blant oss.. Og når jeg kom over den nyheten i dag må jeg faktisk innrømme at det føltes som et lite sjokk..

Det burde nok ikke ha gjort det, for hallo, mannen rakk jo nesten å runde 90 år.. Men det er liksom noe med den mannen som likevel lenge har fått meg til å tenke på han som en nærmest udødelig person. For jeg mener – det er jo selveste 007 vi snakker om her. The one and, well.. Not only, i og med at det har blitt et par til de siste 60 åra, men, blæh.. xD


© Bildet er tatt fra jamesbond.wikia.com

Okei.. Mulig dette kanskje er en litt “upassende” eller “feil” måte å avslutte dette innlegget på, men jeg vil likevel på tampen her nå bare få lov til å dedikere noen ord til dette fantastiske vesenet som faktisk har betydd en del for meg gjennom oppveksten: – Kjære Moore, Roger Moore. Tusen takk for alle den uforglemmelige humoren du ga oss. Du er og blir en uslåelig legende som jeg tviler sterkt på vil bli glemt med det aller første. En mann med så mange talenter, en mann med så mye kunnskap og mot, og ikke minst, en mann med et vannvittig stort, og varmt hjerte. Må du hvile i fred.. <3

Nobody does it better.

Hvordan har du hatt det i dag?


#positiv #tirsdag #positivitet #hverdag #polarbrød #kommentarer #oppmerksomhet #frokost #pakke #post #film #skrekk #littlenightmares #glede #glad #skjegg #hår #rogermoore #jamesbond #007

12 kommentarer
    1. Når jeg så den positive overskriften, MÅTTE jeg jo bare inn og snoke. Gladmeldinger er alltid godt å få med seg. Særlig siden jeg nettopp snakket med ei venninne om viktigheten av å holde fokus på det positive livet gir.
      Må jo bare tilstå at det bare er EN ting på listen din som ville løftet dagen min. Nemlig det om dikt. Ble superglad når ei likte diktet jeg tok mot til meg og delte i dag!
      Derfor skal jeg nå lete litt så jeg finner ditt. Kanskje du får en positiv kommentar til? 😉

    2. Ei_heks: Så bra at overskriften gjorde sitt, også denne gangen! ^^ Ja er utvilsomt viktig å fokusere på det positive, særlig i en verden som ihvertfall for mange kan virke veldig mørk og dyster.

      Hehe, så filmpakke i posten og polarbrød er ikke helt din greie? 🙂 Ja, er utvilsomt hyggelig når man ser at folk faktisk verdsetter og liker det man har brukt litt tid på å lage 😀

    3. Ikke sånne filmer. Er mørkeredd nok fra før. Glad det er en rottis jeg må ut med på luftetur i natten. 😀 😀 😀
      Polarbrød er helt greit som pizzabunn. Ikke til frokost. 🙂
      Ja, ikke sant? Jeg har skrevet flere dikt, men har bare delt et med offenligheten før.

    4. Ei_heks: Aha, skjønner. Men andre ikke skumle-filmer, da kanskje? 🙂

      Apropos det med dikt så syns jeg du skal gi det en sjanse og rett og slett publisere flere av de du har skrevet til nå på bloggen din. 🙂 Er ganske sjeldent man sitter igjen og angrer etter å ha gjort det, det er ihvertfall mine erfaringer.

    5. Andre filmer er helt innafor, men ikke skrekk, kliss og SciFi.
      Det har du helt rett i, men jeg er fremdeles litt pinge der. Du må gjerne ta en titt på mitt (Sommerglede) og si hva du synes?
      Ha en god natt og så ønsker jeg deg minst 10 ting på morgendagens positive liste. 🙂

    6. Sharone: Ahaa ^^ Nei, altså. Publiserer veldig sjeldent, så godt som aldri, andres verk, og hvis jeg først gjør det så står det hvem som egentlig har gjort det et eller annet sted i innlegget ganske tydelig ^^ Takk! 🙂

    7. Hehe, lurer litt på hvordan du ser ut med mer hår på hodet! Har du egentlig krøller? Du skal hvertfall ha for at kler å være..skallet.
      Polarbrød er nokså godt, si! 😉
      Trist at en du likte så godt døde da.
      Forresten, hvis du har sett/tenker å se 31., vil jeg gjerne lese en anmeldelse eller noe på hva du syntes. Syns selv 31. er den beste Rob Zombie-filmen siden Michael Moore filmene!

    8. Celina Noir: Nope, jeg har ikke krøller. Det finnes videoer av meg på Youtube med en del hår. Bare gå gjennom ALT jeg gjorde i 2011 eller noe så finner du det nok. xD

      Hehe, har ikke giddet å se 31 enda. Generelt blir film veldig dårlig prioritert hos meg for tiden, da det går mer i blogging, gaming og diverse nettserier hos Tv Norge og HBO, men skal vurdere å lage en anmeldelse når jeg en eller annen gang har fått sett den 😉

      Og Michael Moore, Micheal Myers, hva er egentlig forskjellen? Passe gæerne begge to! xD

    9. Har bare sett deg med bittelitt mørkt hår!
      Se den når du gidder. (31)
      Vel, i motsetning til Michael Myers, misliker jeg Michael Moore.

    10. Celina Noir: Okei, nå vet jeg at EN av de er fiksjon, men, jeg prøver å tenke litt hvis BEGGE faktisk hadde eksistert: Er ikke noe nevneverdig fan av Moore jeg heller lengre (var det litt før), men han dreper ihvertfall ikke folk av det jeg vet xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg