Little Frustrations


© Bildet er tatt fra little-nightmares.com

Okei så jeg har akkurat prøvd å unne meg en aldri så liten spilløkt med det lille, korte puzzle-horror-adventure-spillet Little Nightmares, et spill jeg i utgangspunktet gledet meg litt til når jeg først hørte om det for en stund tilbake, men som jeg ikke helt vet hva skal tenke om akkurat nå.

Først av alt må jeg bare få sagt at jeg har ikke spilt så veldig mye enda. Aner ikke helt hvor langt jeg er i forhold til lengden på spillet, men uten å spoile noe særlig for dere som enda ikke har spilt det, kan jeg ihvertfall si at jeg akkurat har havnet i et lite bur, så kan det ihvertfall hende at dere som har kommet omtrent like langt som meg, eller lengre skjønner hvor jeg har kommet hen.

Også vil jeg bare gjøre det helt klart, dette er IKKE ment som en spillanmeldelse. Akkurat det tror jeg heller ikke at jeg kommer til å lage, men i stede vil jeg få ut bitte litt frustrasjon jeg har til noe som plager meg, vel, akkurat nå. For hvem var det som bestemte at det var en god ide at man skal holde inn firkant for å spurte, trykke kryss for å hoppe, og R2 for å gripe tak i ting på PS4-utgaven? Jeg vet ikke med dere, men jeg sliter VELDIG med å venne meg til akkurat det.


© Bildet er tatt fra little-nightmares.com


© Bildet er tatt fra little-nightmares.com

For det jeg har opplevd en del ganger nå er blant annet at jeg har trykket firkant i stede for kryss når jeg skal hoppe, eller omvendt. Og noen ganger skal man jo spurte, hoppe og så gripe tak i noe som er i luften, og da skjer det blant annet at jeg slipper R2 (gripe tak-knappen) for tidlig når jeg egentlig bare mener å slippe firkant (spurte-knappen)-f.eks. Og da må man gjerne gjøre det om igjen.

For greia er.. Slipper man R2 hvis man f.eks klartrer et sted, ja så slipper også skikkelsen man spiller tak i det hun klatrer er. Jeg bare spør igjen jeg… Hvem var det som designet dette kontrollsystemet? Jeg.. Liker.. Det.. IKKE!! Faktisk syns jeg dette er såpass frustrerende at det har gått utover hele spillegleden for resten av spillet, og det er ikke bra… Hadde man bare kunne skiftet, sånn at knappene var annerledes.. Men det kan man faktisk ikke gjøre enn så lenge..

Så hvis det skulle være noen tvil blant eventuelt helt nye lesere her inne: Nei, jeg vil ikke akkurat påstå at jeg har spilt lite spill gjennom livet. Little Nightmares er absolutt IKKE et av de første spillene mine for å si det sånn, heller ikke av den sjangeren det er laget i. Og nei, dette er ikke like ille som et av valgene man har gjort for samtlige av de gamle Assassins Creed-spillene, men damn, det er ikke langt unna.


© Bildet er tatt fra little-nightmares.com

Ja, så var et en ting til.. Nå vet jeg ikke hvor mye jeg har gjort unna enda sammenlignet med hvor mye jeg har igjen, men foreløpig er jeg ikke så veldig imponert av oppgavene man må løse heller.. Jeg syns ihvertfall at det jeg har gjort til nå har vært ganske kjedelige, ensformige og lite utfordrende oppgaver, så ja, enn så lenge så er jeg noe skuffet, og faktisk litt misfornøyd med Little Nightmares, jeg hadde for å være helt ærlig forventet noe bedre.

Men jeg har ikke tenkt å gi det helt opp, enda. I og med at jeg har hørt at det “bare” tar sånn ca. 3 timer å runde det, så kan jeg ihvertfall gi det et par sjanser til, men enn så lenge er jeg altså ikke noe nevneverdig til fan, dessverre. FORELØPIG vil jeg mye heller anbefale folk å spille Limbo eller Inside når det kommer til korte puzzle-adventure-spill med litt uhyggelig atmosfære. For asså.. Nei, jeg digger altså ikke Little Nightmares sånn her og nå…

Har du prøvd Little Nightmares?

Stay goregeous!


#littlenightmares #playstation #gaming #ps4 #frustrasjon #horror #adventure #spill #tarsierstudios #frykt #mareritt #underholdning #skrekk #kontrollsystem #puzzlegame

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg