Fortjener jeg tilgivelse?

Det begynner å bli noen år siden nå at blogg.no klikket mongo på meg og svartelistet meg totalt, forså å bestemme at jeg ikke lengre kunne ligge og sole meg på forsiden deres. For dere som har kommet inn i nyere tid virker dette kanskje noe virkelighetsfjernt, men jeg har virkelig en fortid som slem gutt her inne. Går man langt nok tilbake i arkivet kan man finne de mørkeste skriverier om, vel, egentlig alt mulig.. Og erotikk og nakenbilder kunne også være at jeg hadde strødd utover en og annen kaffe-kopp. Hot coffee indeed.

Til slutt var det noen i ledelsen som sa: “Nei, han fyren her vil vi helst ikke assosieres med lengre!”. Og vips var bloggen min “borte”. Jepp, den var faktisk nedlagt en stund, fullstendig uten noen form for advarsel (med mindre man tar med den superlange avtalen man skal godta før man registrerer seg som INGEN andre her inne har lest likevel…. Og vet dere hva det var som fikk begeret deres til å til slutt renne over? Et innlegg hvor jeg fantaserte om en fiksjonell verden hvor jeg var en superduper intelligent og svært dødelig leiemorder som bare tok ut de verste av de verste. You know – konemishandlere, barnemordere, rasister, nazister, en og annen sinnsyk diktator, også videre.

Dette likte altså ikke et eks antall av de moralistene som ihvertfall sjefet og bestemte her inne den gang da. Folk kunne visstnok tolke innlegget som om jeg oppfordret til kriminalitet, og det er fy-fy. Og selvfølgelig – Oppfordring av kriminelle handlinger skal man slå ned på, der er jeg helt enig. Men nå var det en gang ikke sånn at det var det jeg gjorde. SELV mener jeg ihvertfall at jeg gjorde det tydelig nok at dette først og fremst var ment som et “fantasi-innlegg”, og jeg syns en dag i dag at blogg.no-folka overreagerte ved å gjøre som de gjorde basert på hvordan enkelte KUNNE ha tolket det.

I ettertid har jeg også lurt på om de som tok denne avgjørelsen selv ikke helt forsto hva jeg egentlig mente med dette innlegget, for.. Er det noe som bare blir mer og mer tydelig i verden i dag så er det at det er jævlig mange folk der ute som ikke er så skrekkelig god på å skille “tullemus” fra “revolver”. Herregud, jeg har jo selv aspergers så jeg vet hvordan det kan være, men igjen – Jeg syns fortsatt en dag i dag at de overreagerte ved å legge ned bloggen min etter dette.

Heldigvis ble det en slags “lykkelig slutt” på denne historien likevel. For bloggen min eksisterer jo igjen nå, det har den gjort en god stund. Og det skyldes pretty much at jeg var veldig rask med å sende de mail da jeg oppdaget hva som har skjedd. Jeg ba på mine ødelagte knær om å få bloggen tilbake, noe jeg altså fikk, mot at jeg permanent slettet dette ene innlegget for godt. Og det skal sies – jeg syns det er litt interessant at dette innlegget er det ENESTE de konkret har krevd at jeg ikke får beholde i hele tatt, men man kan ikke forstå seg på alt her i verden heller, og alt i alt så er jeg jo mest glad for at det innlegget var det eneste, selv om jeg atter en gang syns det er litt snodig.

Ah – det er forresten en ting til jeg syns er viktig å legge til nå. Som dere alle sammen vet har jeg en “advarsel” som popper opp før man kommer ordentlig inn på bloggen min. Og for å si det sånn, den ble ikke satt opp først i går, nei, nei, nei – fakta er at den var der til og med FØR dette “jeg drømmer om å utrydde de slemmeste av de slemme”-innlegget. Jeg bare sier det. Har et par ting jeg kunne lagt til i denne sammenhengen, men satser på at ihvertfall de fleste er smarte nok til å tenke ut selv hvor jeg vil hen ved å nevne akkurat det. Og hvis noen måtte lure var det faktisk jeg selv som ba om å få denne “advarselen” “plugget inn”. Så det så.

Så har vi omsider kommet til HVORFOR jeg nå tar opp denne lille historien igjen. For selv om jeg fikk bloggen min opp og ut i friluft igjen nokså raskt, så ble det likevel gjort en aldri så liten forandring som siden ikke har blitt revasjert: Helt siden denne “hendelsen” har bloggen min ikke lengre vært mulig å se på noen av topplistene her inne, og det samme gjelder også innleggene mine. Ikke på forsiden til blogg.no og heller ikke på siden over bloggere fra Oppdal, OG jeg har heller ikke lengre anledning til å blogshoute.

Og det jeg nå lurer på.. Er det noe vits i å sende en aldri så liten mail hvor jeg ber om en ny sjanse? At jeg skriver en melding hvor jeg forklarer at “det var en gang en slem gutt som dere ville straffe, men som nå har lært, og vel, som per dags dato ihvertfall anser seg selv som en snillere og litt mer folkelig blogger sammenlignet med den gang, og som hadde blitt veldig glad om han fikk lov til å skinne litt på det alt for rosafargede partygulvet deres igjen?”. Er det noe vits? Jeg vet ikke, kanskje. Jeg lurer nemlig om blogg.no sliter litt med rasistiske følelser og fordummende fordommer når det kommer til litt mørkere bloggere som meg selv.

Eller, for å være enda mer konkret i det jeg egentlig-egentlig lurer på – Er det noen av dere flotte og kjekke lesere som har hatt en lignende opplevelse, men som likevel i ettertid har fått en ny sjanse til å ligge på listene igjen, og som også fått tilbake de “magiske” blogshout-evnene?

Syns du at bloggen min er støtende?

Stay goregeous!

7 kommentarer
    1. Syns definitivt du fortjener en tilgivelse ja gitt. Har heller aldri oppfattet bloggen din som så veldig støtende. Du snakker fra levra og sånt fortjener respekt!

    2. Pamis Andersen: Takk! ^^ Nei, jeg syns ikke bloggen min er så veldig støtende jeg heller lengre, men det kan vel kanskje skyldes den enkle grunn at jeg ikke har vært i støtet i det siste? xD

      Og takk igjen! Du er kul og god og sånn du 🙂

    3. Dette er grunnen til at jeg lagde denne gruppen; Antirosabloggen. For de som føler seg utenfor. Jeg også gjør det her på blogg.no. Derfor har jeg aldri beholdt en vanlig blogg i lengre enn et par mnd. på det lengste.
      Bortsett fra denne gruppen her, da. Jeg skal ikke slette den. Det er trynefaktor de går etter virker det som. Jeg hadde ALDRI kommet til å blitt f.eks “Ukens Blogg” hvis jeg hadde hatt en blogg i flere år. Og faste lesere osv. Aldri! Fordi det er sært. Det trenger ikke å bare være innholdet, de går etter personer, hvordan personene “er”. Det er Janteloven de forholder seg til.
      Jeg startet opp selv på eget domene for noen år siden. (Har forsøkt meg tilbake her uten hell, fordi jeg
      føler meg ikke helt velkommen, og da er det bare å gi F. og starte opp et annet sted. Det føles mye friere.)
      Mali fra Antirosabloggen.

    4. Anti Rosa Bloggen: I see. Tror nok dessverre det er en del av oss som føler oss utenfor, i forhold til hva blogg.no foretrekker og ikke av innhold og bloggere. Det er klart, jeg kan forstå at folk reagerte og ikke alltid likte så godt det jeg gjorde, særlig for noen år tilbake. Men igjen så hadde jeg jo opp den pop up-advarselen, så da syns jeg det burde være greit likevel. Jeg tenker som så, når man får en slik advarsel oppi trynet med et valg om å fortsette, eller å klikke seg ut, så syns jeg vedkommende kan skylde seg selv om man likevel velger å fortsette og deretter føler seg truffet eller noe like etterpå. Faens folk altså! xD

      Så, det skal du vite, jeg setter virkelig pris på at noen har gått for å lage en slik gruppeblogg som det du nå har gjort. Anti Rosa Bloggen er for øyeblikket det eneste stedet hvor bloggen min ligger på en eller annen liste. En liste som faktisk har bidratt i å gi meg litt ekstra motivasjon den siste tiden. For egoet mitt vil jo gjerne ligge så langt oppe på den lista som mulig, jeg vil i hvertfall ikke “falle ut” av den. Så ja, den lista på Anti Rosa Bloggen pumper årene mine med motivasjon og et slags, litt barnslig konkurranseinstinkt! xD

    5. Ja, men her er vi ikke så veldig mange enda. Håper på å bli flere. Jeg liker sær / rar / ikke mainstream bloggging – er jo sånn selv! Men kanskje jeg skal henvende meg mere til oss/dere gjennom å ta opp typiske antirosa-blogg-temaer. Jeg håper motivasjonen min kommer fort nå! Har “bloggtørke” for tiden.

    6. Haha, skulle til å oppfordre deg til å maile dem. Meen tror ikke du bør gjøre det nå. Ikke etter det siste innlegget du delte XD “Jeg har blitt en snillere blogger”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg