Nostalgibonanza

I løpet av et levd liv blir det gjerne bygget opp en lengre liste over ting man har vært glad i, men som av en eller annen årsak har forduftet. Ting man savner, ting som gjerne har vært borte så lenge at man en gang i blant må be det store internettet om å minne en på om hvordan det en gang så ut.

Jeg anser meg selv som en notorisk nostalgiker. Jeg burde kanskje blitt flinkere til å fokusere mer fremover, men en dag i dag så er realitetene en gang sånn at jeg ser meg mer tilbake på hva som engang var før, enn jeg fokuserer på det som skal komme (høh-høh).

Og i dag, akkurat her og akkurat nå vil jeg gjerne ta med så mange som mulig av dere på et lite blikk tilbake på ting jeg husker at JEG satte pris på som yngre – gullskatter som enten ikke produseres lengre, eller som har blitt veldig vanskelig å komme over en dag i dag.

– Disney-sjokoladen til Nestlé

© Bildet er tatt fra solmedia.no

– Sesam Stasjon på Nrk

© Bildet er tatt fra nrk.no​

– Den tiden Marilyn Manson stadig støtt var på MTV (og MTV faktisk var MTV)

© Bildet er tatt fra mtv.com

– Hello Kitty-isen til Diplom-Is

© Bildet er tatt fra matvareguiden.no

– Kaptein Sabeltann figurisen til Hennig Olsen
TESTET: Klikk.no har testet de 50 småisene du får kjøpt i butikker og kiosker.
© Bildet er tatt fra krsby.no

– Familiesagaen De Syv Søstre på Tv2

© Bildet er tatt fra tv2.no

– Og sist, men desidert ikke minst: Nrks fantastiske sjarmtroll Terje Sølsnes

© Bildet er tatt fra youtube.com

Ja, dette er altså litt hva jeg ser tilbake på når jeg kaster meg inn i nostalgimaskina mi. Skal sies at det er mer enn nok å hente fortsatt fra det gamle lageret fortsatt. Det var flere andre ting som skulle ha vært med i dette blogginnlegget, men som jeg ikke fant noen bilder fra. Som f.eks den gamle bokstavkjeksen slik den en gang så ut før, da den faktisk smakte godt. Den nye varianten bokstavkjeks… Ehh, ikke så fan av den.

Må forresten også sies at denne såkalte listen står veldig i stil med bloggen. For dette ble en liste som viste seg å bli litt for komplisert til at jeg klarte (eller rettere sagt gadd) å sette sammen i en viss rekkefølge. Derfor lar jeg den heller bare stå “fullstendigkaos”, for denne gang 😉

Hva savner så du fra en gang tilbake?

Stay goregeous!

2 kommentarer
    1. Hadde jeg vært deg ville jeg ha starta en kampanje på Facebook med den Hello kittyisen. Savner det masse jeg å og flere kommer til å støtte deg!

      1. Det tror jeg helt sikkert du har rett i! ^^ men når det gjelder ny Facebook-side føler jeg at jeg har nok sider å holde styr på fra før av, så om noen andre hadde opprettet en slik side ville det vært å foretrekke. 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg