Mine mål for 2016

For litt over en måned siden skrev jeg følgende etter å ha satt meg tre nyttårsforsetter for 2016:

«Var det noe 2015 virkelig fikk minnet meg på så er det at man skal være forsiktig med å ha for mange ting å fokusere på om gangen, og at man i hvertfall ikke bør skru forventningene alt for høyt opp i skyene».
(Resten kan leses her!)

Nå i ettertid har jeg tenkt at jeg egentlig kunne smelt til med i hvertfall litt mer enn jeg gadd å gjøre da. Tilgi meg for å være litt Vingle-Petter her nå, men etter å ha gått enda litt flere runder med meg selv i det siste har jeg kommet frem til at det er bedre å ha litt for mye å strekke seg etter, enn litt for lite.

Særlig for en som meg som har så lite jeg MÅ gjøre i hverdagen uansett så tror jeg det kan være lurt å rett og slett smøre på litt ekstra enn det jeg gjorde 1. januar. Og jeg tror forresten egentlig ikke at grunnen til at jeg ble litt skuffet mot slutten av 2015 skyldtes at jeg hadde for mange mål eller for høye forhåpninger, men at jeg simpelthen gjorde for lite for å nå dem. Jeg var for lat.

På en annen side tror jeg at om jeg nå skal legge til litt flere mål for 2016 (noe jeg straks skal) vil det ikke nødvendigvis bli for mye. Jeg tror jeg trygt kan legge til litt til, og likevel ende opp med akkurat passe. Sååå, nå skal jeg med andre ord legge til litt flere mål å strekke meg etter de neste 11 månedene.

3 spill jeg skal runde:
Bloodborne (PS4)
Dead Space (PS3)
Watch_Dogs (PS4)

3 bøker jeg skal lese:
I am Ozzy (av Ozzy Osbourne og Chris Ayres)
På vegne av venner (av Kristopher Schau)
Se til meg som liten er (av Ingrid Elfberg)

3 tv-serier jeg skal se:
Daredevil (2015)
Hannibal (2013)
Penny Dreadful (2014)

3 filmer jeg skal se:
Antichrist (2009)
The Passion of the Christ (2004)
Requiem for a Dream (2000)

I tillegg skal jeg:
– Kvitte meg med Xbox 360en min!
– Ha minst 5 skriftlige bloggintervjuer!
– Involvere minst 3 personer i mine videoer!

For å holde motivasjonen et ekstra hakk opp må det også spikres inn en slags straff jeg må utføre i tilfelle jeg ikke klarer gidder å gjennomføre alle disse tingene.. Såååå… HVIS jeg ikke klarer å fullføre ALLE disse målene for 2016 skal jeg i løpet av nyåret 2017 legge ut en vlog hvor jeg utfører et ikke alt for behagelig isbad…

Hehe. Nå kan jeg umiddelbart se for meg at samtlige av dere håper på at jeg kommer til å feile! xD Vel, vel, ingen vei tilbake nå.

OBS: De målene som er blitt streket over er mål jeg nå har klart å gjennomføre! 🙂

Har du satt deg noen mål for 2016?

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. Hanne Rams: Yes, ikke sant!

      Personlig anser jeg egentlig alle målene for ganske lette så fort jeg “bare” får begynt på dem. Det jeg derimot tror kan bli hakket mer utfordrende enn å “bare” gå i gang med det er å lese de tre bøkene (da jeg generelt sliter med motivasjon for lesing) samt det å runde Bloodborne (som er noe beryktet for å være ganske vanskelig, selv for en del hardcore-gamere).

      Forresten, velkommen tilbake til blogg-universet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg