Jeg er heldig

Yes sir, helt korrekt. Jeg er heldig. Og nettopp det syns jeg er viktig å faktisk tenke over en gang i blant. Selvfølgelig kan man låse seg helt fast i alt som kunne vært bedre, alt det negative. Men hva skal det være godt for?

Til en viss grad kan man faktisk velge hvordan man skal ha det. Eller.. Man kan i hvertfall velge hvordan man skal ta det. Man kan ikke alltid forutse hvordan helsa skal være. Man kan ikke bestemme at alle man er glad i skal leve godt og evig. Og det er heller ikke alle som kan være like heldig med økonomien. Dessverre. Men man kan likevel – i det minste til en viss grad – bestemme hvordan man skal takle det som skjer.

Dessuten er det helt fantastisk hva noe så enkelt som noen tanker kan gjøre. Positivt fokus skaper ikke bare en bedre hverdag for deg selv, men også de rundt. Faktisk kan man si det sånn at nettopp DU gjør verden til et litt bedre sted ved å fokusere positivt, og på den måten der kan vi alle være superhelter, hvis vi bare vil det hardt nok.

Jeg har på ingen måte et 100% perfekt liv, men jeg er likevel som nevnt over – heldig. Og nå skal jeg fortelle dere litt om hvorfor nettopp jeg er så heldig som jeg tross alt er.

Jeg er heldig fordi:..

1. Jeg har en helt fantastisk kjæreste.

2. Jeg har noen helt fantastiske venner.

3. Jeg kan kontakte så og si hvem jeg vil når jeg vil, uavhengig av geografisk avstand.

4. Jeg ingen alvorlige helseplager – jeg er ikke syk.

5. Jeg har en trygg og god økonomi.

6. Jeg er fri og kan i teorien gjøre akkurat hva jeg vil.

7. Jeg er fremdeles ung og lovende.

8. Jeg har noen helt fantastiske, trofaste fans.

9. Jeg lever i et land som folk flykter til, ikke som folk frykter fra.

10: Jeg er meg, og jeg har ganske enkelt det livet som jeg har.

Helt til slutt vil jeg gjerne gjøre et forsøk i å kaste denne ballen videre til Jessica Waldorf, Nerdinnen og Ladyaugust. Tar dere i mot? 🙂

Hva gjør nettopp DEG heldig?

Vi reblogges!


7 kommentarer
    1. Dette er det beste tiltaket jeg har sett på veldig lenge og såklart er jeg med 😀 Å fokusere på de bra tingene er viktig for å ha det bra og være et bedre menneske og man får så mye mer til om man prøver, så jatakk jeg er med. Takk for ballen 😀

    2. Jessica Waldorf: Bedre sent enn ikke i hele tatt, sier nå jeg. Lite vits i å stresse ting på plass også, kvalitet fremfor kvantitet. Hehe, nå blir det en del klisjeer her merker jeg, men pytt pytt ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg